Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-09, 15:15
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
Om en kvinna dör så är alltså sex det första du tänker på? Du bryr dig olika mycket om den döda personen beroende på hur gärna du ville stoppa kuken i den? Fy fan vilken sjuk jävel.

Nej, inte sex, lika litet som du förmodligen lär tänka på sex och undra hur vederbörande var i sängen när en kvinna har dött. Däremot har din sexualitet (som är ofantligt mer än bara läggning och kåthet) betydelse för vilket kön som du rent instinktivt tenderar att sympatisera mest med/för.
Ett exempel är ju när stundom heterokillar antingen ignorerar eller till och med "försvarar" en kvinna i ett bråk även om hon är den som varit fysiskt aggressiv mot en kille, såsom i följande fall där Mary J-Blidge misshandlade sin make på krogen, men trots detta så var det han som åkte ut, inte hon: https://genusnytt.wordpress.com/2010...-sparkades-ut/

Detta fenomen ser du dock betydligt mindre av på bögklubbar, där istället det rakt motsatta är vanligare; killar som kommer till killens försvar i ett bråk där en kvinna är med; inte tjejens. Detta beror inte nödvändigtvis på att killarna är kåta på killen, utan för att de instinktivt sympatiserar mest med hans kön.

Människors sexuella läggning är helt enkelt ofantligt mer än ren kåthet, då den även innefattar ett stort antal av allehanda personlighetsdrag, varav några av dessa är könsbaserad partiskhet.
Om just du sedan inte förstår detta personligen är ju givetvis en annan femma och beror vidare på att du inte förstår ovan nämnda fakta rörande sexualitetens inverkan på individen och dennes val, känslor och, som i detta ämne, empatier, trots att dessa val, sympatier och empatier inte verkar ha sexuella rötter- men likväl har just detta.



Citat:
Det är mer tragiskt om en kvinna dör än om en man dör - alltid, finns inga undantag. Anledningen är väldigt enkel och det är att vi kan ha 10,000 män och 0 kvinnor på jorden och mänskligheten dör ut inom några årtionden. Tillsätt en endaste kvinna och genast så har mänskligheten en chans att fortsätta.

Alltså även när kvinnan nått infertil ålder eller är infertil av andra anledningar?
Eller, när kvinnan är fertil men likväl mindre attraktiv?
Och rörande just grad av attraktivitet omnämns I följande artikel den stora skillnad i uppmärksamhet som rådde i fallen Lisa Holm respektive Marina Johansson, trots att bägge var kvinnor i fertil ålder och därmed, enligt ditt resonemang, borde vara lika värdefulla, men trots detta likväl inte mötte samma uppmärksamhet. Eller, om man så vill uttrycka det, samma grad av sympati. http://www.mysterium24.se/?p=2961


Citat:
En kvinna som dör innebär att en annan kvinna måste dela den kvinnans börda. Ingen kommer märka av detta eftersom det finns så många kvinnor men det är inte mindre rätt för det. Däremot, om en man dör så innebär det att någon annan man måste befrukta en kvinna i hans ställe. Inte alls lika skadligt för mäskligheten.

Du har dock har du som redan nämnts begått det delvisa misstaget att antaga att grad av sympati för ett förlorat liv enkom vilar på den strikt evulotionära biten vilket dock endast är delvis korrekt; ty medan det är korrekt att det tekniskt bara behövs en fertil hane för att befrukta världens alla fertila honor, så influeras fortfarande graden av sympati/empati delvis av betraktarens läggning- en person tenderar helt enkelt per automatik och instinktivt om än endast undermedvetet att sympatisera och "känna" mer för en individ av det kön som vederbörande är naturligt attraherad av, än någon som inte är det, oavsett vem av dessa individer dessa som kan befrukta flest; något som gäller oavsett kön.

Betänk åter igen exemplet med min vän som är en heterosexuell kvinna men likväl medgivit att hon helt enkelt inte "känner" samma sak rörande offer av kvinnligt kön medan hon däremot blir bestört över offer av manligt kön; intressant nog i synnerhet om förövaren är en kvinna, då blir hon extra upprörd och vill att kvinnan skall straffas å det grövsta. Jag har även pratat med andra tjejer (heterosexuella) som haft likartade attityder; de har ömmat mer för offer av manligt kön än kvinnliga offer.
Detta fenomen kunde förresten även beses i fallet Joe Kellers försvinnande; fallet fick stor uppmärksamhet i media, och folk, i synnerhet mängder med kvinnor, var mycket upprörda och engagerade till max: https://images1.westword.com/imager/...ing.poster.jpg

Intressant nog påpekades det även regelbundet av de engagerade i allehanda kommentarfält hur attraktiv Joe var, vilket är mycket talande i samband med det fenomen som jag har beskrivit.



Så, för att sammanfatta så beror alltså graden av sympati och empati rörande ett offer på "betraktarens" läggning; ty det är naturligt att en individ som är attraherad av kvinnor också kommer att värna om dessa mer, medan en individ som min heterosexuella vän kommer att känna och värna mer för offer och individer av manligt kön, och inget kan ändra på detta eftersom människans sexualitet är biologiskt rotad och inte kan talas PK-förnuft med.
Citera
2018-11-09, 17:01
  #26
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Tänk på att SVT gärna exluderar om du inte står upp för "alla människors lika värde". De står själva inte för det. Hyckleriet återigen.
Citera
2018-11-09, 17:20
  #27
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjuk-kuk
Men lilla gumman, vadå för verklighet ? Ur offrets synpunkt är det lika illa att bli mördad oavsett bakgrund, det är bara offrets omgivning som politiserat förutsättningarna kring brottet, att det här är illa men inte det här. Sen vet du ju inte vad det var för relation mellan mördaren och offret i detta fall

Dessutom , skulle vi inte respektera allas lika värde ?

Gumman? Jag är man.

Och vad har allas lika värde att göra med kvinnomord? Vet du ens vad det betyder? Sluta svamla nu va?
Citera
2018-11-09, 17:24
  #28
Medlem
Couplets avatar
Jag tolkar det som mord där någon mördats just för att de är en kvinna.
Citera
2018-11-09, 19:38
  #29
Medlem
mjuk-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Jag tolkar det som mord där någon mördats just för att de är en kvinna.
Du menar att det inte känns som nåt personligt, bara det är en kvinna ?
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Gumman? Jag är man.

Och vad har allas lika värde att göra med kvinnomord? Vet du ens vad det betyder? Sluta svamla nu va?
Nehe men dra på trissor då jag kunde ha svurit, så du är en sån där hen-male menar du?

Och allas lika värde är självklart när det rapporteras om mord, det är inget specialmord om nån skulle mörda din mamma utan det är ett mord som alla andra. Då skriver man "mord" , man skall inte understryka kön, som det vore guds heliga hora.
Citera
2018-11-09, 21:48
  #30
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjuk-kuk
Du menar att det inte känns som nåt personligt, bara det är en kvinna?
Nja, mer som att det inte hade blivit personligt om det inte rört en kvinna, om du hajar skillnaden? Svårt att förklara.
Citera
2018-11-09, 21:49
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Klart det är skillnad! Män är ju inget värda i feminist sverige, utom som skattebetalare.

Ingen bryr sig om mord på män för dessa anses ha förtjänat det. Mord på kvinnor däremot är fel, för kvinnor har aldrig på motsvarande vis förtjänat det.
Glöm inte invandrarmännen, vår nya adel. Där snackar vi värde.
Citera
2018-11-09, 21:55
  #32
Medlem
mjuk-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Nja, mer som att det inte hade blivit personligt om det inte rört en kvinna, om du hajar skillnaden? Svårt att förklara.
Nejdå inte svårt alls, alla vill leka hero i sin värld.
Citera
2018-11-09, 23:23
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Är du blåst?

Mordet i sig är unikt eftersom det är ett mord utförd av sin man eller ex-man. Det ÄR skillnad på motivet när man jämför mord och mord och därför sticker ut jämfört med t.ex ett gängmord.

Tänk till lite människa.


Att kvinnor ibland mördas av en manlig partner eller ex-partner är allt annat än unikt. Varenda polis vet att det är ett av de vanligaste mönstren vid mord på vuxna kvinnor, i varje fall här i Europa.
Citera
2018-11-10, 02:13
  #34
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Har du sett statistiken mord i relationer? Hur många män blir mördade av sina fruar sa du att det var?

Och ifall du inte fattar det själv varför man väljer att kalla det för Kvinnomord för att uppmärksamma den grova överrepresentationen av mord på kvinnor vs mord på män i en relation och att det är vanligare med kvinnor i ett utsatt förhållande än en man i ett utsatt förhållande.

Båda finns, men nu är det inte vad man vill diskutera här och inte heller det som SVT vill prata om. Vill du prata Mansmord så får du göra det, fine go for it! Men nu låter du som någon jävla vänsterpatrask som säger AMEN JAG OCH MITT KÖN DÅÅÅÅÅÅ SKA NI PRATA OM MÄN SKA NI PRATA OM HEN KVINNOR OCH GEEEEEENNUUSS OCKSÅÅÅÅÅÅ FÖR JAG KÄNNER MIG EXKLUDERAD!!!

Du är en pajas som börjar grina över att SVT inte vill ta upp män i en artikel som handlar om kvinnor som har vart i utsatta relationer och blivit mördade.
Kan vi inte vara överens om att kön är en social konstruktion och att överhuvudtaget nämna kön i det här sammanhanget är ett tydligt övergrepp? Själva ämnet tyder på en uppenbar läggning åt Trump-hållet. Need I say more? Gillar du Hitler, eller?
Citera
2018-11-10, 02:49
  #35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Är väl mer så att mäns våld mot kvinnor är ett stort problem i samhället och någon satte kvinno framför mord som man gör i kvinnomisshandel för att betona detta. Mäns våld mot andra män är också ett problem så om det känns mer rättvist kan du föreslå att SVT skriver mansmord om mördade män. Förövaren är i 99,9% en man, beträffande både mord och misshandel så det blir ju ingen förändring beträffande det.

Är du galen?

https://www.bra.se/statistik/statist...isshandel.html
https://www.expressen.se/debatt/kvin...n-vad-vi-tror/
Citera
2018-11-10, 21:51
  #36
Medlem
För vänstern/feminister är könet endast av intresse endast i de fall det kan gagna de själva.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback