• 49 232 online
  • 1 198 930 medlemmar
  • 62 118 658 inlägg
  • 2
  • 3
2018-10-26, 13:24
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag menar inte G-drive eller cloud utan webbhotell som jag redan har.
Tex om man anger adressen till webbservern i Plex som om det vore en vanlig hårddisk fast det går över nätet. Frågan är om det fungerar. Kan Plex indexera filer i en mapp på en fjärrserver? Man kan väl göra tvärtom, att komma åt filer i Plex utifrån via nätet. Då borde det väl gå att göra åt andra hållet också?

Kopiera in länkadressen och prova.
Tar väl inte så lång tid att testa det. Gick med en av mina seedboxar.
Citera
2018-10-26, 20:00
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Kopiera in länkadressen och prova.
Tar väl inte så lång tid att testa det. Gick med en av mina seedboxar.
Har inte grejorna uppe, har just flyttat.

Men funkar det för dig?

En annan fråga: Hur funkar det med Plex på AppleTV? Vet att det finns en app för ATV4 (jag har bara ATV3 så kan inte prova). Ska man installera Plex på datorn men styra med appen på ATV?
Citera
2018-11-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Skrev jag inget om att kryptera, eller är du inte läskunnig ?
Inget som behövs ? Lilla gossen - väx upp ! Ta reda på fakta.
Läs på lite om DMCA innan du kallar folk för idiot.

Vänligen länka till ett fall där google har raderat något på google drive pga DMCA där användaren inte har använt sig av dela-funktionen.

OT: Gsuite fungerar utmärkt, vill man vara på den säkra sidan använder man sig av 5st konton, även om man får unlimited med enbart ett.

Flera hundra TB är inga problem med gsuite, dock är det en uppladdningsgräns på 750GB per dag.
Dock finns det sätt att kringgå även detta.
Citera
2018-11-09, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iumaspi
Google Drive. Unlimited tills vidare. Men det begränsas väl så småningom som Amazons gjordes pga folk hade hundratals TB (ibland 2-3 PB) uppladdat.

Se mer hos DataHoarder på reddit: https://www.google.se/search?q=googl...www.reddit.com

Det är alltså inget vanligt GD-konto man använder utan:
.
Detta kör jag, fungerar hur bra som helst! Använder man dessutom google filestream går det dessutom utmärkt att bara öppna en fil direkt i valfri mediaspelare och spela.

Fördelaktigt med en ordentlig uppkoppling dock för att hantera all upp och nedladdning som blir.
Citera
2018-11-09, 14:07
Medlem
record-collectors avatar
Har inte så mycket film. Däremot mängder med musik och konserter. Fördelen med musik och konserter är att man kan lyssna på dom och se dom relativt ofta idag utan att de känns som stenåldern. Dessutom har jag svårt att tro att någon skulle kunna höja ljudkvaliteten på dom någon gång i framtiden. Trots att The Beatles igår släppte sin otroligt populära The White Album som en återutgåva. Dessutom tycker jag att mycket av "rocken" på 60-, 70- och 80-talet var bättre än vad mycket skit som kommer idag är.

Eftersom jag bor på landet och enbart har en 10 Mbps ADSL-uppkoppling är cloudlagring utesluten. Så för mig är det hårddiskar i mängder som gäller. Både 2,5" och 3,5" i alla de storlekar. Kör via dockingstation och USB. Men på längre sikt lär det väl bli Blu-Ray M-Disc och möjligtvis SSD när det släpps en 50TB eller 100TB till hyfsat pris.
Citera
  • 2
  • 3