Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-08, 19:42
  #13
Medlem
stone_sleepers avatar
En sak man kommer ihåg från naturprogram är att svarta änkan (den giftiga spindeln) honan dödar och äter upp hannen efter parningen. Det ska även förekomma hos flera andra djurarter men så vitt jag vet är det alltid honan som dödar hannen och aldrig tvärtom.
Citera
2018-11-08, 21:07
  #14
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
En sak man kommer ihåg från naturprogram är att svarta änkan (den giftiga spindeln) honan dödar och äter upp hannen efter parningen. Det ska även förekomma hos flera andra djurarter men så vitt jag vet är det alltid honan som dödar hannen och aldrig tvärtom.

Självfallet, motsatsen vore ju genetisk självmord.

Det är väl vad MGTOW kallar "male disposability", vilket är absolut en biologisk självklarhet och inte någon social konstruktion (vilket MGTOW ibland verkar antyda). När flocken hotas så är det mannen som måste stå i frontlinjen och dö, då kvinnan och barnen är väsentlig för stammens överlevnad.
Citera
2018-11-09, 01:25
  #15
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
En sak man kommer ihåg från naturprogram är att svarta änkan (den giftiga spindeln) honan dödar och äter upp hannen efter parningen.


He,he ! Som feminist känner jag stor sympati för spindlar som dödar sin män, och särskilt svarta änkor. Snacka om radikal könsmaktsordning.
Citera
2018-11-09, 09:02
  #16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
He,he ! Som feminist känner jag stor sympati för spindlar som dödar sin män, och särskilt svarta änkor. Snacka om radikal könsmaktsordning.
Nänänä, upp med garden igen!

Puh, där var det nära:
https://www.chalmers.se/sv/nyheter/S...stalldhet.aspx
Citera
2018-11-09, 13:42
  #17
Medlem
I djurens värld slåss hanar om honflockarna, de står inte bredvid och undrar varför inte honorna schasar iväg hanarna som kommer och utmanar dem.
Citera
2018-11-09, 13:48
  #18
Medlem
Det här tål att upprepas. Det är helt rimligt att feminismen klarar av diverse djurförsök innan människor utsätts för den.
Citera
2019-07-16, 00:40
  #19
Medlem
Finns bara en djur art där kvinnorna styr
Och det är bon bon chimpanserna
Hur lyckas kvinnorna kontrollera männen
Jo med sex dom ger alla manliga chimpanserna lika mycket sex
Därför finns inga missnöjda jag bonbon män
Men våra kvinnor ger ju bara sex till
Brad pitt eller någon afrikan
Lämnar 20% av svenska män dör som oskulder
Citera
2019-07-16, 09:08
  #20
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Snickersson
Finns bara en djur art där kvinnorna styr
Och det är bon bon chimpanserna
Hur lyckas kvinnorna kontrollera männen
Jo med sex dom ger alla manliga chimpanserna lika mycket sex
Därför finns inga missnöjda jag bonbon män
Men våra kvinnor ger ju bara sex till
Brad pitt eller någon afrikan
Lämnar 20% av svenska män dör som oskulder

Eh... Fläckig Hyena, Elefanter, Späckhuggare, Surikater... Jag kan fortsätta
Och det är bara däggdjuren.

Det är naturens gång att väldigt många hanar i de flesta arter aldrig får föröka sig. Vad fan ska vi göra åt det? Gå emot naturen?

Eller du menar att du vill ha det som en Bonobo hane? Kvinnorna får styra bara du får ligga?
Citera
2019-07-16, 09:37
  #21
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Eh... Fläckig Hyena, Elefanter, Späckhuggare, Surikater... Jag kan fortsätta
Och det är bara däggdjuren.

Det är naturens gång att väldigt många hanar i de flesta arter aldrig får föröka sig. Vad fan ska vi göra åt det? Gå emot naturen?

Eller du menar att du vill ha det som en Bonobo hane? Kvinnorna får styra bara du får ligga?

Det finns massvis med matriarkala djurarter. Intressant nog finns en koppling till både elefanter och späckhuggare som väl är de enda övriga djurarterna där honor genomgår klimakterie.

Vissa skulle nog hävda att människan också är en matriarkal art, åtminstone sett till hur ”flocken” (familjen) är konstruerad. Man skulle kunna spekulera i att mannen dominerar i politik och affärer delvis pga att kvinnan i familjen redan har området hon styr över.

Dock... det finns både matriarkala och patriarkala arter i djurriket. Det intressanta är kanske inte just det, utan snarare faktumet att inom så gott som alla djurarter som är någorlunda närbesläktade med människan (däggdjur) har hanar och honor olika roller och beteenden. Idén att människors hanar och honor skulle ha exakt samma beteendemönster och drivkrafter om det inte vore för sociala konstruktioner är därför ganska långsökt.
__________________
Senast redigerad av RedX 2019-07-16 kl. 09:40.
Citera
2019-07-16, 10:35
  #22
Medlem
Att människan alltid är undantaget. Vi är inte som andra djur.

Men de går bet även där. De pratar ju om allt som sociala konstruktioner och något som kan "botas" genom att vi krossar de rådande idealen och att män och kvinnor är helt lika, förutom när det kommer till våra könsorgan.

Det finns dock ett ganska enkelt sätt att slå hål på detta:
Fråga en feminist om "hen" tror att homosexualitet är biologi eller social konstruktion!
Citera
2019-07-16, 13:16
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Eh... Fläckig Hyena, Elefanter, Späckhuggare, Surikater... Jag kan fortsätta
Och det är bara däggdjuren.

Det är naturens gång att väldigt många hanar i de flesta arter aldrig får föröka sig. Vad fan ska vi göra åt det? Gå emot naturen?

Eller du menar att du vill ha det som en Bonobo hane? Kvinnorna får styra bara du får ligga?
I princip alla martialkalt styrda flockar
Brukar bilda flock med bara kvinnliga
Deltagare och bara kontakta manliga
Artfränder vid parning
Men bon bon
Lever alla I harmoni utan fysiska aggressions
Utbrott
Vad dom gör anorlunda är att hos bonbon
Glöms ingen bort
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback