• 30 404 online
  • 1 198 473 medlemmar
  • 62 089 746 inlägg
  • 1
  • 2
2018-11-08, 19:42
Medlem
stone_sleepers avatar
En sak man kommer ihåg från naturprogram är att svarta änkan (den giftiga spindeln) honan dödar och äter upp hannen efter parningen. Det ska även förekomma hos flera andra djurarter men så vitt jag vet är det alltid honan som dödar hannen och aldrig tvärtom.
Citera
2018-11-08, 21:07
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
En sak man kommer ihåg från naturprogram är att svarta änkan (den giftiga spindeln) honan dödar och äter upp hannen efter parningen. Det ska även förekomma hos flera andra djurarter men så vitt jag vet är det alltid honan som dödar hannen och aldrig tvärtom.

Självfallet, motsatsen vore ju genetisk självmord.

Det är väl vad MGTOW kallar "male disposability", vilket är absolut en biologisk självklarhet och inte någon social konstruktion (vilket MGTOW ibland verkar antyda). När flocken hotas så är det mannen som måste stå i frontlinjen och dö, då kvinnan och barnen är väsentlig för stammens överlevnad.
Citera
2018-11-09, 01:25
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
En sak man kommer ihåg från naturprogram är att svarta änkan (den giftiga spindeln) honan dödar och äter upp hannen efter parningen.

He,he ! Som feminist känner jag stor sympati för spindlar som dödar sin män, och särskilt svarta änkor. Snacka om radikal könsmaktsordning.
Citera
2018-11-09, 09:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
He,he ! Som feminist känner jag stor sympati för spindlar som dödar sin män, och särskilt svarta änkor. Snacka om radikal könsmaktsordning.
Nänänä, upp med garden igen!

Puh, där var det nära:
https://www.chalmers.se/sv/nyheter/S...stalldhet.aspx
Citera
2018-11-09, 13:42
Medlem
I djurens värld slåss hanar om honflockarna, de står inte bredvid och undrar varför inte honorna schasar iväg hanarna som kommer och utmanar dem.
Citera
2018-11-09, 13:48
Medlem
Det här tål att upprepas. Det är helt rimligt att feminismen klarar av diverse djurförsök innan människor utsätts för den.
Citera
  • 1
  • 2