Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-09, 12:55
  #25
Medlem
Tycker själva begreppet "aborträtt" är vidrigt.

Du ska alltså ha rätt att döda ditt eget barn. Hur fan kan man ha rätt till det? Vi använder så fina ord för att prata runt det faktiska skeendet, att ett livsdugligt barn mördas i mammans mage. Förstår helt ärligt inte varför det är okej att mörda barnet i magen men så fort födsel sker så är det inte längre okej. Rent praktiskt har barnet förflyttat sig lite geografiskt, men är lika beroende av mamman som minuterna innan födseln.

Även om man inte håller med mig, vilket ärligt talat vore lite sjukt då det skulle kräva att du snackar bort faktumet att ett barn inte längre lever, så anser svensk hovrätt att om man mördar en gravid mamma släcker man även "ett liv i tillblivelse", vilket givetvis är extra försvårande.
http://www.dagensjuridik.se/2016/01/...id-ex-flickvan



Abort är just det, du avslutar ett liv. Ofta med resonemanget att "äh fan det sket sig jag glömde ta p-piller" eller nåt liknande korkat.

Det finns få områden där något med sådan oerhörd tyngd, just att avsluta ett barns liv, motiveras med så irrationella och tankefattiga anledningar.
__________________
Senast redigerad av PuffaRoll 2018-11-09 kl. 12:58.
Citera
2018-11-09, 13:07
  #26
Medlem
Callebiltes avatar
Jag tycker också att många svenska kvinnor tar för lätt på det hela. Visst olyckor kan hända, gummit kan spricka, man kan bli våldtagen osv så absolut ska man kunna få göra abort MEN att använda abort som en form av preventivmedel som vissa gör det är fan sjukt.

12V är det normala och det bör vi också ha. Sedan kan man ha undantag till 18V av medicinska orsaker (fosterskador osv).
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback