• 23 583 online
  • 1 198 283 medlemmar
  • 62 078 289 inlägg
  • 8
  • 9
2018-11-08, 10:22
Medlem
nittontrettons avatar
Tjejer som håller på med hästar tycks ha finare bakdel än tjejer som inte håller på? Kan detta stämma eller är det något jag bara inbillar mig?

Min fru har ridit häst i sin barndom men lagt av med det nu, och hennes bakdel är finare än Golden gate bridge. Hennes andra kompisar som red hade också snarlik bakdel, men dem som inte red hade inget att hänga i granen.

Kan det ha att göra med när man sitter på sadeln att den tar form av det? Av allt skumpande år ut och år in?

Låter kanske som en skröna,men det är 100% sant att det ligger till så i denna historian (enligt mig)
Citera
2018-11-09, 11:17
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banansvenne90
Det här är baserat på mina egna erfarenheter, och diskussion är liksom meningen.

Hur kommer det sig att alla stalltjejer är så vidrigt dåliga människor? De snackar skit om varandra, är allmänt "bitchiga" på en totalt oacceptabel nivå och rent elaka?

Min tjej har precis börjat rida i ett större stall, sedan ett par veckor tillbaka, och har hunnit bli kallad hora, fått höra att hon missbehandlar hästen samt att hon är fet. Inget av det är sant, och även om någon skulle tycka att hennes 65kg är att uppfatta som fetma så återstår faktum; det är en helt jävla vidrig sak att säga om en annan människa. Nu är hon inte helt ren i sin svenska och förolämpar inte människor själv utan blir mest ledsen.

Efter jag hade skjutsat dit henne en dag så stod en tjej och sparkade på en gammal golf på parkeringen och jag hjälpte henne med startkablar. Inget konstigt alls. Sedan sa jag hej då och log som min mamma uppfostrade mig och åkte hem. Sedan har min tjej fått höra att jag har varit flörtig och slemmig. Jag visste inte vad jag skulle säga riktigt. Min tjej tittade liksom på.

Vad har du varit med om? Håller du med alls? Vad beror det på?

Jag har varit med i många föreningar i mitt liv och aldrig ens snuddat på någonting liknande. Jag har mer märkt av en anda av att man HJÄLPER människor som behöver det, oavsett om personen vetat om det eller inte. Alla är nybörjare i början.

Är det så fel i uppfostran av svenska småfittor eller är det någonting med luften i stallen som gör de sådär? I sådana fall är det jag som ställer ut bilen så får vi ha hästen hemma. Jag har idag kollat runt lite på ett svenskt hästforum och fått vidrigheten bekräftad ytterligare.

Sådär är det i alla kvinnodominerade grupper, har inget med hästarna och stallet att göra utan den höga koncentrationen kvinnor och den låga andelen män att göra.
Citera
2018-11-09, 11:33
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Ja hästfolk är inget roligt att ha att göra med, varför det är så kan jag inte riktigt svara på.

Min erfarenhet och efter vad jag noterat i bekantskapskretsen så verkar det handla om tjejer som utnyttjar sina killar för att ha råd med en häst och ev hästgård. Killarna får arbeta skiten ur sig för att försörja tjejernas "hobby" även slita i stall och med matning, ta lån då veterinärkostnaderna blir för höga osv.

Dessutom verkar dessa tjejer spendera större tiden med sina hästar än med sina partners. Så jag lärde mig tidigt att hålla mig borta ifrån allt vad hästtjejer heter.

För jämställdhetens skull så skall jag även nämna att jag har en manlig bekant som äger en travhäst som han lägger familjens pengar på till fruns frustration. Så det finns båda sorter. Skillnaden är väl att mannen faktiskt drar in lite pengar då och då på sin travhäst men det gör inte tjejerna som bara har sina hästar som "kompisar". En manlig bekant med hästtjej försökte skicka sin tjejs skadade häst på slakt för att ta tillvara på köttet och det blev ett fasligt bråk som slutade med att de separerade.

Ingen aning om hur det gick för hästen om den blev kremerad och begravd med sten och allt eller om den slutade som pålägg på mackorna och några söndags stekar.
Citera
  • 8
  • 9