• 37 420 online
  • 1 198 055 medlemmar
  • 62 073 730 inlägg
  • 1
  • 2
2018-11-08, 01:40
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
För det första så är det inte "lagligt" att ha det i blodet i Sverige, polisen lagför mer än gärna folk som har restprodukter i sig, oavsett gränsvärde.

Inkorrekt. Varför skriver du saker som inte stämmer? Det kan ses som ett tecken på att man olovligen hanterat narkotika men som du säkert förstår så behöver så inte vara fallet. Det räcker ju med att man säger "jag har varit utom..." innan de släpper det hela.
Citera
2018-11-08, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Inkorrekt. Varför skriver du saker som inte stämmer? Det kan ses som ett tecken på att man olovligen hanterat narkotika men som du säkert förstår så behöver så inte vara fallet. Det räcker ju med att man säger "jag har varit utom..." innan de släpper det hela.

Om det nu "bara" räcker med att man varit utomlands så borde jag klarat mig för några år sedan då jag hävdade att jag varit utomlands och rökt? Varför skriver du saker som inte stämmer? Har du nån källhänvisning eller är det inbillade fantasier som du tror på?
Citera
2018-11-08, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Mycket folk som inte vågat röka skulle nog kanske börja. Tror inte det hade lett till mer användande av tyngre droger dock.
Det behöver inte vara av ondo att fler använder cannabis. Snarare bidrar ett mer utbrett bruk av cannabis till att minska den överdrivna alkoholkonsumtionen som är norm i Sverige. Vilket förstås är av godo då fylleriet allt för ofta leder till svineri, olyckor och våld.
Citera
2018-11-08, 11:03
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Om det nu "bara" räcker med att man varit utomlands så borde jag klarat mig för några år sedan då jag hävdade att jag varit utomlands och rökt? Varför skriver du saker som inte stämmer? Har du nån källhänvisning eller är det inbillade fantasier som du tror på?

Du har helt rätt. Det är mycket riktigt olagligt att ha narkotika i blod som i urin.
Kan du bevisa att du vart utomlands och rökt drar upp det i rätten så kan du ha tur men är nog väldigt ovanligt.

Lyckades komma undan i rätten med att jag var positiv av passiv rökning då gränsvärdet var så sjukt lågt och det är jag förbryllad av idag fortfarande
Citera
2018-11-08, 11:35
Moderator
BigFatCones avatar
Och här drar vi streck för det juridiska debatten och för åter vårt fokus mot politiken. Jag bjussar på Varningar till den som inte klarar av det.

Mvh,
Moderator
Citera
2018-11-08, 15:20
Medlem
klybans avatar
De säger få i artikeln, finns det mer personer som lyfter frågan i kommunerna?
Senast redigerad av klyban 2018-11-08 kl. 15:24.
Citera
2018-11-08, 22:47
Medlem
OdCaBos avatar
fel sorry
Citera
  • 1
  • 2