Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-08, 18:53
  #1
Medlem
Hej! Har fått ett brev hemskickat från polisen med en kallelse att hämta föremål. Står att om jag inte hör av mig inom en månad så slänger dom det.

Föremålet ska tydligen vara ”drog” ”100st”, preparat ”kan ej anges”.

Det ska hämtas i Malmö, bor väldigt långt bort från Malmö.

Grejen är att jag inte riktigt vet vad det är. Jag antar att det är dnp det handlar om. Beställde 100st i april som inte kom fram. (Han skickade nytt som kom fram någon dag efter).

Antar att det handlar om dessa, känns dock att det gått så lång tid.

Betalade med bitcoins och använde countermails, så det lär inte finnas bevis på att jag köpt.

Tänkte ringa imorgon och fråga vad det är för något och säga att jag inte har något med det att göra.

Vad kan följderna bli av detta? Är det något seriöst eller är det bara onödigt att lägga tid på? Första gången jag handskas med polisen.

Det står inte heller att jag är misstänkt för något, bara att jag kan hämta ut 100 st droger, vilket jag tycker verkar väldigt konstigt....
Citera
2018-11-08, 18:58
  #2
Medlem
mainfurers avatar
Grattis, du har fått 100 piller som inte var det du beställde i April. Annars hade inte polisen lämnat ut det. Du kan lugnt åka och hämta ditt socker :-)
Citera
2018-11-08, 19:02
  #3
Medlem
Bulkninjas avatar
De drar väl en chansning att du ingår i gruppen under -IQ80 som kommer att
försäga dig eller göra anspråk på tabletterna vid eventuellt samtal med polisen.

Med detta sagt, sluta köp saker du inte kan veta vad det innehåller på internet.
Om ett kebabhak inte klarar att uppfylla livsmedelsverkets regler. Hur tror du det ser ut i ett
Polskt källarlabb som gör allt från steroider till mdma, med hivsmittade ålderspensionerade prostituerade som arbetskraft.
Citera
2018-11-08, 19:09
  #4
Medlem
Det är en fälla!!! Du kommer fångas i ett kastnät när du kliver innanför dörren!
Citera
2018-11-08, 19:21
  #5
Medlem
Men det låter ju så jävla otroligt om detta skulle vara någon sorts teknik de använder sig av. ''Hej, vi har hittat dina droger, kom in med ID så får du dem.''

Men hur i helvete har ett paket som det står min adress på, cirkulerat runt i mer än ett halvår utan att jag fått höra något om det? Kan polisen haft paketet i flera månader och först nu skrivit att jag kan ''hämta ut det''??? Och varför just nu? Allt låter så jävla konstigt
Citera
2018-11-08, 19:22
  #6
Medlem
Oroa inte dig. Hämta ut. Polisen gör ingen fälla eller något sådant. Jag själv blev stoppad med anabola för många år sedan. Blev häktad och släppt. Allt glömdes och gick en lång tid får ett brev hem för att hämta ut AAS. tyckte de var skumt. Rådfråga lite vänner, blev samma svar som vissa här på FB att det är en fälla mm.

Hur som helst åkte dit, polisen jag prata med Ang inhämtningen var chockad och fick gå och fråga en annan polis. då kom det fram att de var inget olagligt i det så därför får jag tillbaka de. Fått falska AAS som tur hade jag inte börjat använda dem.
Citera
2018-11-08, 20:05
  #7
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juandeag
Men det låter ju så jävla otroligt om detta skulle vara någon sorts teknik de använder sig av. ''Hej, vi har hittat dina droger, kom in med ID så får du dem.''

Men hur i helvete har ett paket som det står min adress på, cirkulerat runt i mer än ett halvår utan att jag fått höra något om det? Kan polisen haft paketet i flera månader och först nu skrivit att jag kan ''hämta ut det''??? Och varför just nu? Allt låter så jävla konstigt

Möjligt att paketet går sönder på vägen och personal sett det misstänka innehållet. Då ringer de polisen. Sedan tar analys och administration tid och det är ingen som bryr sig riktigt att informera dig om allt.
Citera
2018-11-08, 20:35
  #8
Medlem
Åk inte dit. Ring och säg att du inte beställt något och att de kan kasta paketet, Nothing to win by going there imo
Citera
2018-11-08, 20:44
  #9
Medlem
Finns två alternativ antingen fick du falska varor alltså sockerpiller skickat till dig och det är vad polisen har konstaterat nu. Eller har dom gjort en fälla för dig. I vilket fall känns det väl inte som en bra ide att åka dit för dina då sockerpiller är inte värt resan o du vill heller inte åka fast.
Citera
2018-11-08, 21:09
  #10
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGuld
Åk inte dit. Ring och säg att du inte beställt något och att de kan kasta paketet, Nothing to win by going there imo

Såvida man inte använder socker i kaffet.
Citera
2018-11-08, 22:07
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dlcm
Finns två alternativ antingen fick du falska varor alltså sockerpiller skickat till dig och det är vad polisen har konstaterat nu. Eller har dom gjort en fälla för dig. I vilket fall känns det väl inte som en bra ide att åka dit för dina då sockerpiller är inte värt resan o du vill heller inte åka fast.

Drog också den slutsatsen, men det konstiga är att de piller jag fick några dagar efter (som ersättning för de första inte kom fram) kändes äkta. Blev äckligt varm och svettades hela dagarna på bara 250mg ed. Sperman blev gul och jag rasade i vikt.

Kan ju tänka mig att värmen kan vara placebo (om det nu var fake), fast det känns som att gul sperma bör säga att det är äkta, eller? Konstigt...
Citera
2018-11-09, 00:30
  #12
Avstängd
Jag har fått sådan kallelse med "drog - okänd" stod det och det handlade om 20 st E som var nån RC drog som inte var olaglig.

Polisen gör nog så att dom testar misstänkta drogen mot alla droger och DNP t.ex. ger inte utslag på någon drog alls så då ger dom bara tillbaka det.

Tror det är nått speciellt test som aldrig görs för t.ex. dnp.

Sen tror jag inte ens DNP är olagligt, det klassas som hälsofarligt inte läkemedel,doping eller drog .
Om jag minns rätt får man inneha DNP men det är olagligt att inta det.
Nu var det dock kapslar så dom borde ju fatta att det är till för att sväljas.
__________________
Senast redigerad av Manbat 2018-11-09 kl. 00:35.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback