Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-05, 11:52
  #3889
Medlem
Åt OLW Sour Cream & Onion i helgen. Vad har hänt?! De smakar ju helt vidrigt!!!
Citera
2018-11-06, 21:03
  #3890
Medlem
Castlevanias avatar
Nu finns Julostchipsen från Estrella tillgängliga iaf. Har inte hunnit öppna första påsen ännu. Räknar med att jag inte blir besviken. Lär gå åt några påsar under julen
Citera
2018-11-07, 23:59
  #3891
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Åt OLW Sour Cream & Onion i helgen. Vad har hänt?! De smakar ju helt vidrigt!!!

Har märkt det kan variera mycket i smak mellan påsstorlekarna.. konstigt nog
Desto större påse, ju sämre smak?
Citera
2018-11-08, 05:04
  #3892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Har märkt det kan variera mycket i smak mellan påsstorlekarna.. konstigt nog
Desto större påse, ju sämre smak?

Jag åt den största storleken tror jag.

Knappt kryddor. Det smakade unken gammal olja.

Om det nu hade gällt enbart den här påsen, men tycker att det smakar unket varje gång man äter OLW. Jag är inte speciellt kräsen, kan med lätthet äta de flesta märken utan att klaga. Men något måste ju vara fel hos OLW när de producerar sådant här.
Citera
2018-11-08, 21:18
  #3893
Medlem
nittontrettons avatar
-bakfyllechipsen är godast.

..men Estrella Ranch är dem bästa.
Citera
2018-11-18, 18:29
  #3894
Medlem
Avnavlads avatar
Sedan jag för drygt två år sen skrev i den här tråden, övergick jag till att gilla Lantchips. Men de senaste fem påsarna har inte varit som innan. Det kan vara att jag supit sönder smaksinnet, men jag tycker att de har blivit mycket svagare. De lättsaltade smakar inte salt och gräddfil är bara knappt. Familjen håller med.

Jag har därför prövat Bjäre Chips, och sett ljuset. Det är de godaste chips jag någonsin har ätit. Lyckligt är det, eftersom tillverkning och råvara är inländsk känns det också bra att stötta våra företagare och bönder.
Citera
2018-11-19, 09:16
  #3895
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avnavlad
Sedan jag för drygt två år sen skrev i den här tråden, övergick jag till att gilla Lantchips. Men de senaste fem påsarna har inte varit som innan. Det kan vara att jag supit sönder smaksinnet, men jag tycker att de har blivit mycket svagare. De lättsaltade smakar inte salt och gräddfil är bara knappt. Familjen håller med.

Jag har därför prövat Bjäre Chips, och sett ljuset. Det är de godaste chips jag någonsin har ätit. Lyckligt är det, eftersom tillverkning och råvara är inländsk känns det också bra att stötta våra företagare och bönder.

Bjäre är sann klass ja. Något mer svårhittade dock men jag ser hellre att det är svårare att hitta dom och det är fortsatt nuvarande kvalité på dom än att det blir något varje affär har men att det blir mer vardagschips-smak över dom...
Citera
2018-11-19, 09:31
  #3896
Medlem
OLW, lagrad parmesan.

Det absolut godaste chips som finns, den enda nackdelen är att vissa påsar smakar mer ”saltigt” än andra.
Citera
2018-11-23, 21:32
  #3897
Medlem
DexTheRexs avatar
Helt utan tvekan Bjäre. Deras cheddar chips är som rena guldet för käften. Otroligt smakrika.
Vore väldigt kul om Bjäre provade sig på tex Sour Cream onion.
Citera
2018-11-23, 21:33
  #3898
Medlem
DexTheRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burburryburburry
OLW, lagrad parmesan.

Det absolut godaste chips som finns, den enda nackdelen är att vissa påsar smakar mer ”saltigt” än andra.

Den är ganska god. Dock tyckte jag den tappade smaken efter färre "tuggor" än andra chips, men smaken i sig är väldigt god.
Citera
2018-11-23, 21:36
  #3899
Medlem
DexTheRexs avatar
En annan chips sort som jag tycker förtjänar att nämnas är Pepperonichips. Kommer inte ihåg märket men påsen är svart.
Citera
2018-11-25, 16:21
  #3900
Medlem
Jannebigplays avatar
Ni behöver inte skriva mer i tråden, jag har svaret. Gårdschips med tryffelsmak. Oj, säger jag bara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback