Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-08, 17:49
  #1
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Har ett tält 70x160 , ett 100mm kolfilter 250m2/h en kanalfläkt på 250/h. Allt är tätt tältet blir ”insuget”.

I tältet har jag tre plantor bla Blueberry , gorilla glue och big bud alla autos.

Nu är dom drygt en månad och har börjat blomma. Jag har bra tryck i lägenheten så allt sugs in i ventilen på badrummet. Men vafan när man går in i lägenheten luktar det ju weed. Jag har tätat dörren så det inte luktar ut i trappen fått hjälp av en profesionell vent kille.

Problemet är att det luktar i lägenheten kan inte dra hem nån. Alltså det stinker ju inte men den där krydd aktiga lukten finns där luktar alltid lite gräs liksom.

Allt är nytt både filter och fläktar. Man kanske inte kan göra så mkt mer? Finns det någon annan lösning? Kom gärna med förslag.
Citera
2018-11-08, 17:52
  #2
Medlem
SoCos avatar
Sitter kolfiltret INNE i tältet eller utanpå.

Det måste sitta inuti för att ge maximal effekt.

Gorilla glue är extremt potent strain = högre thc halt, mer stink.
Citera
2018-11-08, 17:53
  #3
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
Sitter kolfiltret INNE i tältet eller utanpå.

Det måste sitta inuti för att ge maximal effekt.

Gorilla glue är extremt potent strain = högre thc halt, mer stink.

Filtret sitter inne. Jag förstår att den är stark.
Citera
2018-11-08, 18:02
  #4
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Kanske ska man införskaffa ett märkesfilter? Finns ju olika prisklasser. Man kan inte ha det såhär liksom och det är bara 3 plantor.

Jag har tittat efter hål alltså har ”besiktat” allt.

Läst på utlänska forum . Jag får inget riktigt svar förutom folk som bor i USA dem säger att man får leva med lukten...

Juste har även plastat in fläkten....
Citera
2018-11-08, 18:07
  #5
Medlem
Tryckkokarens avatar
Är ingen drogodlare, men borde en sådan där joniseringsmaskin inte kunna lösa en hel del?
Citera
2018-11-08, 18:09
  #6
Medlem
SoCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Kanske ska man införskaffa ett märkesfilter? Finns ju olika prisklasser. Man kan inte ha det såhär liksom och det är bara 3 plantor.

Jag har tittat efter hål alltså har ”besiktat” allt.

Läst på utlänska forum . Jag får inget riktigt svar förutom folk som bor i USA dem säger att man får leva med lukten...

Juste har även plastat in fläkten....

Ja alltså man kan tycka att ett kolfilter bör funka för bara 3 plantor utan att det ska stinka ned hela lägenheten.

Du kanske får investera i en större/dyrare mer pålitlig modell, jag vet inte ens vad du har nu men tycker det låter konstigt att den inte kan neutralisera doften från 3 växter oavsett.
Citera
2018-11-08, 18:09
  #7
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Är ingen drogodlare, men borde en sådan där joniseringsmaskin inte kunna lösa en hel del?

Har en sån Rubicson. Fungerar inte :/
Citera
2018-11-08, 18:10
  #8
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Har en sån Rubicson. Fungerar inte :/
Tänkte mer på en luftrenare med joniseringsfunktion och kolfilter. Ska ta bort bra mycket lukt tydligen.
Citera
2018-11-08, 18:14
  #9
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Är ingen drogodlare, men borde en sådan där joniseringsmaskin inte kunna lösa en hel del?

Vet du hur man placerar en sån på bästa sätt?inne i tältet?
Citera
2018-11-08, 18:16
  #10
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Tänkte mer på en luftrenare med joniseringsfunktion och kolfilter. Ska ta bort bra mycket lukt tydligen.

Okej. Såg nu dom kostar runt 2 papp 😆. Jag har bara tre plantor till mig själv orkar inte köpa skit av blattarna mer fuck dom.
Citera
2018-11-08, 18:16
  #11
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Vet du hur man placerar en sån på bästa sätt?inne i tältet?
Nej utanför.

Köp en bra luftrenare med joniseringsfunktion och kolfilter samt hepa-filter. Det borde ta bort mycket luft. Men var beredd på att byta kolfiltret ofta om du vill ha luktfritt.
Citera
2018-11-08, 18:51
  #12
Medlem
SoCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Okej. Såg nu dom kostar runt 2 papp 😆. Jag har bara tre plantor till mig själv orkar inte köpa skit av blattarna mer fuck dom.

Ingen vill röka blatteodlad schwag. Du gör helt rätt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback