Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-06, 01:33
  #85
Medlem
Men ingen som fått floaters av clomid eller? känns som jag borde sluta ta det när jag får floaters ? ingen som har erfarenhet om det ellr?
Citera
2018-10-06, 01:52
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suecia90
Du har rätt i att det nog till största del genetiskt, men den lilla skjuts jag får av clomid ökar min skäggväxt på riktigt.
Detsamma kanske inte gäller för någon med sämre gener.
Så här ser det ut just nu.
http://i66.tinypic.com/2n09304.jpg

Sakta men säkert, det växer givetvis mer längs kindbenen men trimmar nere det då det fortfarande växer väldigt fläckvis i de områdena.
Jag har testat att spara skägg tidigare, detta är natt och dag.



Jag funderar på om skäggväxtens kvalité går tillbaks till hur den var innan om man avslutar någon form av androgen kur. Har själv dålig skäggväxt. :P
Citera
2018-10-06, 14:26
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-
Ju lägre dos som du fungerar med desto bättre. Man kan få östrogena biverkningar av clomid, så lägre doser desto bättre. Om det nu fungerar för dig. Och det som fungerar för dig kanske inte fungerar för någon annan.


Förstörs mina ögon nu, har massa floaters, fuck haha förstört mitt liv känns de som.
Citera
2018-10-06, 14:32
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Förstörs mina ögon nu, har massa floaters, fuck haha förstört mitt liv känns de som.

Lugna ner dig, du har inte förstört något. Problemet är att du läste om att du skulle fått floaters och då såg du floaters. Alla människor har dessa och det är något du inte kommer märka så fort du släpper det psykiskt. Trodde själv jag förstört allt efter tagit rejäla doser psykedeliska (och läst om floaters som biverkning), men det försvann så fort jag slutade letade efter dem.
Citera
2018-10-06, 15:21
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centitri
Lugna ner dig, du har inte förstört något. Problemet är att du läste om att du skulle fått floaters och då såg du floaters. Alla människor har dessa och det är något du inte kommer märka så fort du släpper det psykiskt. Trodde själv jag förstört allt efter tagit rejäla doser psykedeliska (och läst om floaters som biverkning), men det försvann så fort jag slutade letade efter dem.



Nej jag har inte haft det innan, jag har helt enkelt förstört mitt egna liv, när jag var runt 20 så tyckte jag att jag såg omanlig ut så då tog jag steroider i två veckor innan ja slutade, fick då gynocomasti o förstörde förmodligen min normala testosteron halt, efter det så försökte jag fixa utseeneddet efter gynocomasti, blev deprimerad osv över ett så idiotiskt beslut.

Efter det så började jag festa för att tänka på annat så jag förstörde plugget och nu testade jag med proviron för att fixa testosteron värdet och har blivit tunnhårig på baksidan av skallen(har sjukt tjockt hår överallt förutom där) så ser ut som en tattare nu.

Efter det tog ja clomid nu och när jag går utanför dörren så är det flera hundra saker som skymmer synen för mig, jag har förstört mitt liv självmant, vet inte om jag ska skratta eller gråta
Citera
2018-10-06, 15:46
  #90
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Nej jag har inte haft det innan, jag har helt enkelt förstört mitt egna liv, när jag var runt 20 så tyckte jag att jag såg omanlig ut så då tog jag steroider i två veckor innan ja slutade, fick då gynocomasti o förstörde förmodligen min normala testosteron halt, efter det så försökte jag fixa utseeneddet efter gynocomasti, blev deprimerad osv över ett så idiotiskt beslut.

Efter det så började jag festa för att tänka på annat så jag förstörde plugget och nu testade jag med proviron för att fixa testosteron värdet och har blivit tunnhårig på baksidan av skallen(har sjukt tjockt hår överallt förutom där) så ser ut som en tattare nu.

Efter det tog ja clomid nu och när jag går utanför dörren så är det flera hundra saker som skymmer synen för mig, jag har förstört mitt liv självmant, vet inte om jag ska skratta eller gråta
Kan du sluta trolla?
Du tar testosteron och får Gyno? Det är rimligt om man inte vet vad man håller på med.
Du tar Proviron en vecka var det va? Du blir tunnhårig på denna korta tid? Har aldrig hört talas om en person som blir tunnhårig över en vecka. I en annan tråd skriver du att allt hår har växt ut igen. Hur ska du ha det?
Du testar clomid en kort stund och får floaters?

Jag rekommenderar hasch, så kanske du får den berömda haschpsykosen med. Om inte annat så lever du upp till ditt nick.
Citera
2018-10-06, 16:41
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Kan du sluta trolla?
Du tar testosteron och får Gyno? Det är rimligt om man inte vet vad man håller på med.
Du tar Proviron en vecka var det va? Du blir tunnhårig på denna korta tid? Har aldrig hört talas om en person som blir tunnhårig över en vecka. I en annan tråd skriver du att allt hår har växt ut igen. Hur ska du ha det?
Du testar clomid en kort stund och får floaters?

Jag rekommenderar hasch, så kanske du får den berömda haschpsykosen med. Om inte annat så lever du upp till ditt nick.


Jag tog steroider och fick gynocomasti ja, proviron tog jag typ en månad ja allt har kommit tillbaka förutom baksidan av huvudet där jag blivit tunnhårig och ja, jag fick floaters av 2-3 veckors clomid.
Citera
2018-10-06, 18:07
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Jag tog steroider och fick gynocomasti ja, proviron tog jag typ en månad ja allt har kommit tillbaka förutom baksidan av huvudet där jag blivit tunnhårig och ja, jag fick floaters av 2-3 veckors clomid.

Vad låg dina testosteron-nivå på innan du började med clomid?
Citera
2018-10-06, 18:10
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Vad låg dina testosteron-nivå på innan du började med clomid?

Första gången 10-11 och andra gången tog ja de på morgonen efter ja börjat med zink o annat skit på 14
Citera
2018-10-06, 18:25
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Första gången 10-11 och andra gången tog ja de på morgonen efter ja börjat med zink o annat skit på 14

Jaha ok 14 går ju att leva med även om det inte är optimala nivåer speciellt om man också gått ner i fettprocent.

Tror det är för "högt" för att clomid ska vara värt det? läste nånstans att shbgh kan höjas av clomid på vissa, så det fria testot inte höjs tillräckligt i förhållande till östrogen, vet inte om det stämmer.
Citera
2018-10-08, 21:38
  #95
Medlem
TS, Stirra dig inte blind på total testosteron halten. Det är det fria testosteronet som är det intressanta. Eftersom det är det kroppen kan nyttja. En person med ett total testosteron på 10 nmol/L med ett shbg på 20 nmol/L har ett högre fritt testo (2.55%), än någon med total testosteron på 25 nmol/L och ett shbg på 40 nmol/L (2.01%).
Citera
2018-11-07, 10:45
  #96
Medlem
Då var det dags för mig att hoppa på clomidtåget.
28 år gammal, men ser ut som en pojkspoling på 18 år. Vidare är jag ofta mycket trött och hängig. Väldigt låg energi och sexlust. Vid test så låg mitt totala S-testosteron på 18nmol vilket jag tycker är lågt. Det ligger inom referensintervallet, men är en normal nivå för en 60-åring och inte en aktiv 28-åring. Vill inte heller sabba min kropps egenproduktion, därför känns det rimligt att prova clomid.

Frontade med 50mg iförgår, kört 25mg igår, och tänkte nu köra 25mg eod.
Jag tänkte först köra E3D men tycker det låter väldigt lite. Är det verkligen en tillräcklig dos? Finns det några kända fördelar med 25mg E3D än Eod?
Jag har även börjat en kur med Kreatin för att kunna öka något på gymmet, och som även visats höja DHT i undersökningar. 20g i uppladdningsfasen i en vecka och sedan 5g/dag.

Jag känner nu redan på tredje dagen att jag eventuellt har lite mer energi att få mer saker gjorda, men känner även ett tryck över bröstet likt ångest.
Jag återkommer med resultat som givetvis ska uppföljas med tester om några veckor. (Om jag skulle få betydande ökningar, finns det risk för att företaget som testar mig kommer misstänka något och följa upp?...)

Tänkte ta prov på testosteron/SHBG/LH/PSA. Tänkte även ta östrogenprov, om det ens är möjligt att göra som man?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback