Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-03, 11:25
  #433
Medlem
Lucens avatar
Hej,

PC-spelare här som letar efter fler att spela med.
Snittar 30 % winrate per säsong. Vill mest ha sköna personer som gärna vinner en del.
Behöver inte vara proffs men gärna folk som kan spelet.

PM vid intressen.
Citera
2018-11-05, 19:16
  #434
Medlem
RonSwansons avatar
Är ny på spelet och inte spelat så mycket, men underhållande spel. Spelar på konsol vilket jag läst i efterhand är bra mycket svårare. Hur pass mycket stämmer det?
Citera
2018-11-12, 19:23
  #435
Medlem
Satte in en nätverkskabel till konsollen och har 4 K/D-streak nu!

Herregud vad man kan optimera spelet tack vare hårdvara på konsll, eller har alla bra spelare tröttnat på spelet?

Citat:
Ursprungligen postat av RonSwanson
Är ny på spelet och inte spelat så mycket, men underhållande spel. Spelar på konsol vilket jag läst i efterhand är bra mycket svårare. Hur pass mycket stämmer det?

Klart du kan bygga mycket snabbare på PC och 100ggr lättare att aima med mus, dock finns det ett inbyggt aimbot när du kör på konsoll. Samt de du möter har ju samma förutsättningar som du har!

Vill du lira nått spel så PM:a mig

Gäller alla, krav är bara att ha mic samt 18+! (lirar på konsol)
__________________
Senast redigerad av pogba 2018-11-12 kl. 19:27.
Citera
2018-11-12, 20:10
  #436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Skicka PM om ni vill spela. Ps: VAR PRO!!

Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Satte in en nätverkskabel till konsollen och har 4 K/D-streak nu!


Vill du lira nått spel så PM:a mig

Gäller alla, krav är bara att ha mic samt 18+! (lirar på konsol)

Jag kan inte skicka meddelanden än, men skriv vad ni heter så kör vi!
Citera
2018-11-26, 22:30
  #437
Medlem
Neroxxs avatar
Zlatan sitter och lirar fortnite...
https://www.twitch.tv/kekgs
Citera
2018-11-27, 12:40
  #438
Moderator
^Eazs avatar
Spelare söker spelare tas i tråden avsedd för detta
/Mod
Citera
2018-12-03, 18:28
  #439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Zlatan sitter och lirar fortnite...
https://www.twitch.tv/kekgs

Har du länk till till själva matchen?
Citera
2018-12-03, 21:25
  #440
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Har du länk till till själva matchen?

Edit: Hittade två vods.
https://www.twitch.tv/kekgs/clip/Ant...erfBlueBlaster
https://www.twitch.tv/kekgs/clip/SwissCaringFinchNomNom

Kan dessvärre inte hitta den fulla vod från när de lirar.
För att förtydliga, Zlatan är inte den man ser spela utan han sitter med i chatten och spelar en annan gubbe.

Edit 2:
Hittade dock ett youtubeklipp som var lite längre.
https://www.youtube.com/watch?v=Hr5Vyx7s_fQ
__________________
Senast redigerad av Neroxx 2018-12-03 kl. 21:32.
Citera
2018-12-12, 21:53
  #441
Medlem
Paddan1000s avatar
Jag fattar inte hur man spelar det här skitspelet. Jag har spelat säkert 50 matcher och dör alltid direkt så fort någon fiende får syn på mig. Jag lyckas döda en fiende max var 10:e match och då har det alltid varit med hackan precis i början när jag lyckats överraska någon bakifrån innan de orienterat sig. Jag har inte lyckats döda en enda med något skjutvapen eller flygplanet, varken på nära eller långt håll och vare sig om jag gömmer mig, går på offensiven, står still och siktar eller hoppar runt för att inte bli träffad. De få gånger jag lyckas pricka någon gör mitt vapen knappt någon skada och när fienden skjuter tillbaka dör jag efter 1-2 träffar. Möter jag någon i en dörr dödas jag direkt hur mycket jag än brassar på med hagelgeväret först, även om jag har ett trestjärnigt vapen eller bättre och fienden ett enstjärnigt. Bygger jag ett fort som skydd ser alla det och kommer direkt och smular sönder både fortet och mig.

Jag kan acceptera att vara sämre än genomsnittet när jag är ny på ett spel, men det här är löjligt. Jag hittar verkligen ingen taktik som fungerar.
Citera
2018-12-12, 23:01
  #442
Medlem
Kassmachins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag fattar inte hur man spelar det här skitspelet. Jag har spelat säkert 50 matcher och dör alltid direkt så fort någon fiende får syn på mig. Jag lyckas döda en fiende max var 10:e match och då har det alltid varit med hackan precis i början när jag lyckats överraska någon bakifrån innan de orienterat sig. Jag har inte lyckats döda en enda med något skjutvapen eller flygplanet, varken på nära eller långt håll och vare sig om jag gömmer mig, går på offensiven, står still och siktar eller hoppar runt för att inte bli träffad. De få gånger jag lyckas pricka någon gör mitt vapen knappt någon skada och när fienden skjuter tillbaka dör jag efter 1-2 träffar. Möter jag någon i en dörr dödas jag direkt hur mycket jag än brassar på med hagelgeväret först, även om jag har ett trestjärnigt vapen eller bättre och fienden ett enstjärnigt. Bygger jag ett fort som skydd ser alla det och kommer direkt och smular sönder både fortet och mig.

Jag kan acceptera att vara sämre än genomsnittet när jag är ny på ett spel, men det här är löjligt. Jag hittar verkligen ingen taktik som fungerar.

Att få headshots är essentiellt i Fortnite. Träffar du inte huvudet kommer du förlora de flesta duellerna. Det du bör göra är att du drar första skottet med pumpen, för att sedan snabbt byta till en smg och bara spreja ned motståndaren. Ger dig en chans att vinna fighten även fast du missar första skottet med pumpen. De allra flesta kör denna kombo och du bör göra samma sak. Men som sagt, en pump är värdelös utan ett kompletterande vapen.

Det hjälper också att få en helhets känsla över kartan så att du lär dig att positionera dig rätt vid varje cirkelbyte. Ett annat tips kan vara att köra playground i ett par timmar. Ger bäst träning och du behöver inte börja om varje gång du blir dödad.
Citera
2019-01-01, 20:47
  #443
Medlem
eshkoshkas avatar
Spelar är ett skämt idag. Boom Box? Flygplan? Det är löjligt. Allt för att dom idioterna som inte vill lära sig spelet, ska kunna hoppa in och flyga in i folk.
Citera
2019-01-02, 17:18
  #444
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Spelar är ett skämt idag. Boom Box? Flygplan? Det är löjligt. Allt för att dom idioterna som inte vill lära sig spelet, ska kunna hoppa in och flyga in i folk.

Du får väl lära dig att hantera det med då det är en del av spelet idag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback