Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-04, 16:04
  #1
Medlem
För över 2 veckor sen fick jag en psykos av grönt.
Jag uppfattade inget av vad som hände runt omkring mig och hade inte tidsuppfattning och den värsta panik ångesten jag känt.
Och dagarna efter det här så var jag väldigt självmordbenägen, hade grov ångest och var rädd o paranoid för allt. Gick på starka ångest dämpande för det var för jobbigt att hantera. Jag känner mig fortfarande deprimerad och har ångest, tar bipolär medicin också så innan det här hände var jag glad och älskade livet men nu vet jag inte längre.
Det här var det absolut det värsta jag varit med om.

Vad i helvete ska jag göra?? Kan det här hända igen? Kommer jag någonsin må bättre efter det här?
Citera
2018-11-04, 16:09
  #2
Medlem
Du bör nog avstå droger vid bipolär sjukdom.
Citera
2018-11-04, 16:22
  #3
Medlem
Overklighetss avatar
Hur yttrade sig psykosen?
Citera
2018-11-04, 16:43
  #4
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Håll dig till strains med mycket CBD så lär det inte hända igen.
Citera
2018-11-04, 17:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Håll dig till strains med mycket CBD så lär det inte hända igen.

Det där är ju ett idiotsvar, hoppas han inte lyssnar på dig. Det han ska göra är att låta bli några droger alls då han är benägen att få psykos.
Citera
2018-11-04, 17:19
  #6
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Det där är ju ett idiotsvar, hoppas han inte lyssnar på dig. Det han ska göra är att låta bli några droger alls då han är benägen att få psykos.

Du är en idiot gubben och kan inte din neurobiologi.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5099166/

CBD är antipsykotiskt
Citera
2018-11-04, 17:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Du är en idiot gubben och kan inte din neurobiologi.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5099166/

CBD är antipsykotiskt
Det är ett pistolskott med, men kanske inte rätt behandling. Du är ingen läkare och ska således inte råda honom med ditt nonsens.
Citera
2018-11-04, 17:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Du är en idiot gubben och kan inte din neurobiologi.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5099166/

CBD är antipsykotiskt
Sluta nu.

Han kommer inte springa på någon cbd strain i sverige. På gatan finns bara hybrider med så högt thc värde man kan klämma ut på kortast tid.

Och har man fått en drogutlöst psykos ska man hålla sig långt borta från berusningsmedel.
Citera
2018-11-04, 17:33
  #9
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Det är ett pistolskott med, men kanske inte rätt behandling. Du är ingen läkare och ska således inte råda honom med ditt nonsens.

Mkay, dålig jämförelse.
Hur vet du vad jag är och inte är, och varför är det relevant av att vara en läkare för att ge råd?

Då kan du lika gärna hålla käften och inte ge råd heller, men du är väl för blåst då du missar TS frågeställning
Citera
2018-11-04, 17:34
  #10
Medlem
Hur yttrade sig din psykos? Vilka tankar var påträngande? Tror du att drogruset kan ha framkallat något i ditt undermedvetna som sedan utlöste psykosen, eller var psykosen av en mer allmänt förvirrande natur? Hur har du bearbetat psykosen i efterhand och känner du att den här släppt?
Citera
2018-11-04, 17:35
  #11
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Sluta nu.

Han kommer inte springa på någon cbd strain i sverige. På gatan finns bara hybrider med så högt thc värde man kan klämma ut på kortast tid.

Och har man fått en drogutlöst psykos ska man hålla sig långt borta från berusningsmedel.

Beror på, han kanske beställer ifrån darknet.
Sen kan man ju komplementera det med CBD-olja.
Citera
2018-11-04, 17:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Beror på, han kanske beställer ifrån darknet.
Sen kan man ju komplementera det med CBD-olja.
Det är ändå direkt olämpligt att rekommendera en annan strain då TS fått en drogutlöst psykos. Jag förstår att det är stor skillnad på THC och CBD och att CBD visat sig ha antipsykotiska effekter, men inget jag skulle föreslå till någon som nyligen haft psykos och fortfarande lider av det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback