Flashback bygger pepparkakshus!
2018-11-04, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandarabilla
Men om folk nu får sin refund på matkassen och sin daliga handel som du tjatat om hela tiden är det väl bra, oavsett det är direkt samarbete eller via mellanhänder och presentkort? Finns nog de som uppskattar det och inte har problem med att förbeställa korten. Mat handlar man j varje vecka så det är ju typ bara att beställa en hög?

Vad fan är problemet? Tycker du är riktigt fånig nu!

Tack för tipset, ska fan regga mig enbart för testa det, handlar ju redan på citygross so why not?

Ska återkomma med en recension....

Fånig?

Att påstå att Lyconet har samarbete med City Gross när det enda man gjort är att beställa en batch med presentkort är fånigt och dessutom en ren och skär lögn!

Samma patetiska , löjliga , fåniga och ljugande beteende som var för ett par år sedan med Stadium!
(Läs tråden.....)

*Mail skickat till City Gross om det påstådda samarbetet mellan Lyconet & City Gross*
Citera
2018-11-04, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Fånig?

Att påstå att Lyconet har samarbete med City Gross när det enda man gjort är att beställa en batch med presentkort är fånigt och dessutom en ren och skär lögn!

Samma patetiska , löjliga , fåniga och ljugande beteende som var för ett par år sedan med Stadium!
(Läs tråden.....)

*Mail skickat till City Gross om det påstådda samarbetet mellan Lyconet & City Gross*
Påstår Cashback world själva att de har ett samarbete? Kan bara läsa att de skriver man får cashback när man köper presentkorten genom dem. Det är väl bara ett affiliate? Varför har de inte bunkrat presentkort tidigare då om det bara är det som gäller?
Håller med att om de påstår direkta samarbeten gör de fel.
Senast redigerad av dandarabilla 2018-11-04 kl. 14:33. Anledning: .
Citera
2018-11-04, 14:33
Medlem
Citat:
Påstår Cashback world själva att de har ett samarbete? Kan bara läsa att de skriver man får cashback när man köper presentkorten genom dem. Det är väl bara ett affiliate? Varför har de inte bunkrat presentkort tidigare då om det bara är det som gäller?

Varför påstår alla klappmongon anslutna till bluff å båg att det finns ett samarbete?
https://i.imgur.com/TCd0eWO.png
"Att t.ex IFK Kristianstad , Cervera och Citygross är med i Sverige"
Cervera = Lögn , finns inte på hemsidan och dom är inte "med" Lyoness/Lyconet etc.
Citygross = Lögn , endast presentkort inöpta av Lyoness/Lyconet etc. och att dom skulle vara "med" finns inte (Citygross är alltså INTE affiliate)
IFK Kristianstad = Inte kollat upp ännu vilket klappmongo som prånglat ut till dom för att endast göra egen vinst.

Varför inte bluff å båg köpt upp presentkort tidigare? Fråga bluff å båg! Fråga samtidigt varför dom hela tiden hävdar att alla företag dom köper presentkort av , att dom har samarbete med dessa?

Troligtvis är det nu av den enkla anledningen att dom , exempelvis , nu lyckats med att köpa in 10.000 presentkort värda 1000:- styck för kostnaden av 9 Miljoner istället för 10 miljoner.
Vilket gör att företaget har råd att betala ut bonusen.

Du och alla andra klappmongon måste även tänka på följande...

Om Lyoness/Lyconet etc. köper in ETT presenkort för 1000:- från Firma A
Och ger medlemmen 5% bonus vid dessa köp så måste dom själva punga ut dessa 5%.
Därav kommer dessa uppköp lite då och då... Ett tag senare så försvinner dom....
Stadium är ett sådant exempel...

Blir extremt roligt att läsa Citygross svar på mitt mail!
Citera
2018-11-04, 16:04
Bannlyst
Citat:
IFK Kristianstad = Inte kollat upp ännu vilket klappmongo som prånglat ut till dom för att endast göra egen vinst.
Hur gör den personen vinst om det nu är så värdelöst som vissa påstår? Om ingen handlar gör de fan ingen vinst!

Citat:
Troligtvis är det nu av den enkla anledningen att dom , exempelvis , nu lyckats med att köpa in 10.000 presentkort värda 1000:- styck för kostnaden av 9 Miljoner istället för 10 miljoner.
Vilket gör att företaget har råd att betala ut bonusen.
Men är det kasst för Citygross då? De får ju kunder så vad är problemet?
Personligen vill jag bara ha pengarna tillbaka!
Påstår Cashbackworld i direkta ord att de har ett direkt samarbete med Citygross? Gick in på deras hemsida igår och letade, hittade bara under nyheter detta:

"2018-10-03
City Gross - Nytt presentkortsföretag!
Nu får du Cashback och Shopping Points när du handlar City Gross presentkort hos Cashback World".

Står ju bara att du får cashback när du köper presentkorten via dem, inget om samarbete!

Gör de det är det ju inget bra!
Citera
2018-11-04, 16:30
Medlem
Citat:
Hur gör den personen vinst om det nu är så värdelöst som vissa påstår? Om ingen handlar gör de fan ingen vinst!
Nu blandar du som alla klappmongon - äpplen och päron...
Minsta köp som görs av klappmongo under det klappmongo som lurat på tjänas det % på för den över...

Det finns alltså ett klappmongo som lurat på IFK Kristianstad att gå med i detta pyramidspel - och det av en enda anledning...
Att tjäna pengar själv - det är inte ok någonstans och den personen skall upp i ljuset (Och dessutom så att Skattemyndigheten kan plocka ut 30% enligt utländskt lotteri på allt som denna individ tjänar på att IFK Kristianstad handlar....)

Citat:
Men är det kasst för Citygross då? De får ju kunder så vad är problemet?
Personligen vill jag bara ha pengarna tillbaka!
Påstår Cashbackworld i direkta ord att de har ett direkt samarbete med Citygross? Gick in på deras hemsida igår och letade, hittade bara under nyheter detta:

"2018-10-03
City Gross - Nytt presentkortsföretag!
Nu får du Cashback och Shopping Points när du handlar City Gross presentkort hos Cashback World".

Står ju bara att du får cashback när du köper presentkorten via dem, inget om samarbete!

Gör de det är det ju inget bra!

Nu har du ditt klappmongo fått en skärmdump - där Cashbackworlds representanter - bevisligen utmålar att IFK Kristianstad , Cervera och Citygross är med. Det är dom bevisligen INTE!
Att det på hemsidan står en sak har ingen som helst betydelse när klappmongona är ute och skall ragga nya klappmongon kommer med rena lögner såsom att "Nu har vi Citygross med".

Allt detta skall alltså direkt tas bort - det skall alltså inte finnas några som helst representanter som säger lögner som detta.

Exakt så här har Lyoness/Lyconet/CashbackWorld/MyWorld hållt på i 10 år i Sverige...
Och dom har inte kommit någonstans ö.h.t.
Antal anslutna företag ökar INTE! (Se länkar och bevis längre bak i tråden)
Det hjälper inte hur mycket ni klappmongon försöker legitimera denna verksamhet - alla argument är helt borta...

Gratis? Nej - bara för att det är gratis betyder inte det att man skall gå med.
Det är extremt dålig täckning (Matvarubutiker saknas) och ens vardagliga handel blir inte billigare med detta bluff å båg.
Presentkort är ingenting man skall räkna i dessa sammanhang eftersom då måste man planera inköpen efter beställning av presentkort med allt vad detta innebär.

Tjäna pengar? Nej - för att tjäna "större summa" pengar krävs det att man betalar för att bli klappmongo plus och raggar in fler klappmongon under sig (Pyramidspel) Att bara få tillbaka en liten % när man handlar i butiker som håller ännu mer % dyrare priser gör att man FÖRLORAR pengar genom att vara med och leta efter klappmongobutiker

Det kommer mer SSNNAARRTT Nej - företaget har varit verksamt i Sverige i +10år och har fortfarande inte gjort ett skit. Inga kedjor har anslutit sig (på 10 år borde någon större kedja ha anslutit sig om detta nu är så jävla bra idé)

Slutnotering: Riktigt jävla illa reklam att bli helt nedstängt i Norge konstaterat som Pyramidspel - Italien är nu på god väg att gå samma öde tillmötes. I Italien så har Bluff å Båg tagit bort möjligheten för medlemmarna att kunna köpa sina Ponzipoäng (Vouchers) för att förhoppningsvis undkomma lagen..

Det du och alla klappmongon skall fundera på är följande...

* Varför tar inte Cashbackworld bort hela pyramidspelsupplägget och endast blir ett bonuskort?
Det vill säga - det du handlar för får du bonus på - det finns alltså ingen bonus att tjäna för ett klappmongo som raggar fler klappmongon...

Om dom gjorde det så skulle följande hända...

A) Fler individer skulle gå med då företaget helt plötsligt är "Vitt" och går inte mellan lagligt och olagligt
B) Fler företag skulle gå med då företaget helt plötsligt är "Vitt" och går inte mellan lagligt och olagligt.
C) Kostnaden för att företag skall ansluta sig minskas drastiskt då "Pyramidbonus" inte behöver betalas ut.

Anledningen till att dom inte gör det? Se när vi synade Norge rapporten längre bak i tråden....
En herrejävlars massa miljoner som kom in i Bluff å Båg via köp av vouchers....
Inkomsten från handel var minimal...
Därav kom även nedstängningen då inkomsten inte var handel utan mestadels kom ifrån köp av ponzipoäng.....
Citera
2018-11-04, 18:36
Bannlyst
Det var ett långt jädra inlägg du skrev! Andas för helsike! Är inte någon representant för det företaget, har ingen som helst lust att ge mig in i dina lååååååånga disskussioner.
Men, du har uppenbarligen lite svårt med meningsmotståndare va? Du gillar inte motargument utan drar fram "rasitkortet" direkt.....lite kommunistvarning över dig! Klappmongo kan du fan vara själv!

Citat:
Minsta köp som görs av klappmongo under det klappmongo som lurat på tjänas det % på för den över...
Det finns alltså ett klappmongo som lurat på IFK Kristianstad att gå med i detta pyramidspel - och det av en enda anledning...
Att tjäna pengar själv - det är inte ok någonstans och den personen skall upp i ljuset (Och dessutom så att Skattemyndigheten kan plocka ut 30% enligt utländskt lotteri på allt som denna individ tjänar på att IFK Kristianstad handlar....)
Här skriver du att den personen tjänar pengar....
Citat:
Tjäna pengar? Nej - för att tjäna "större summa" pengar krävs det att man betalar för att bli klappmongo plus och raggar in fler klappmongon under sig (Pyramidspel) Att bara få tillbaka en liten % när man handlar i butiker som håller ännu mer % dyrare priser gör att man FÖRLORAR pengar genom att vara med och leta efter klappmongobutiker

och här skriver du tvärtom....i samma inlägg! Skarpt av dig!

Citat:
Gratis? Nej - bara för att det är gratis betyder inte det att man skall gå med.
Det är extremt dålig täckning (Matvarubutiker saknas) och ens vardagliga handel blir inte billigare med detta bluff å båg.
Presentkort är ingenting man skall räkna i dessa sammanhang eftersom då måste man planera inköpen efter beställning av presentkort med allt vad detta innebär.

Men det är ju inte sant! Finns några matbutiker såvitt jag kunde se! Sen kan du ju inte påstå att veckohandel kommer som en överraskning! Vad är svårigheten med att ligga steget före och beställa presentkort för 5000 kr? Du vet ju att du ska handla.

"Va, ska vi ha mat denna veckan åsså?" Haha.... seriöst!

Tack o hej! Ha en skön kväll i din navelskådande värld!
Citera
2018-11-04, 19:13
Medlem
Citat:
Det var ett långt jädra inlägg du skrev! Andas för helsike! Är inte någon representant för det företaget, har ingen som helst lust att ge mig in i dina lååååååånga disskussioner.
Men, du har uppenbarligen lite svårt med meningsmotståndare va? Du gillar inte motargument utan drar fram "rasitkortet" direkt.....lite kommunistvarning över dig! Klappmongo kan du fan vara själv!

Men det är ju inte sant! Finns några matbutiker såvitt jag kunde se! Sen kan du ju inte påstå att veckohandel kommer som en överraskning! Vad är svårigheten med att ligga steget före och beställa presentkort för 5000 kr? Du vet ju att du ska handla.

Då du inte svarade på mitt inlägg då drar jag slutsatsen att du tycker det är ok att stödja ekonomisk brottslighet.
Sund syn på livet! Klappmongo!
Citera
2018-11-04, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
Då du inte svarade på mitt inlägg då drar jag slutsatsen att du tycker det är ok att stödja ekonomisk brottslighet.
Sund syn på livet! Klappmongo!
Är du på riktigt eller? Dra du din slutsats bäst du vill så drar jag min om dig!
Är de förbjudet att få cashback på sina inköp?
Var i helvete är min kriminella handling i det?
Vilken lag bryter jag mot?
Du är ju sjuk i huet!
Jävla troll!
Citera
2018-11-04, 20:36
Medlem
Citat:

Nu blandar du äpplen och päron igen som alla klappmongon!

Läs ordentligt ditt klappmongo.
A) Klappmongot som försett IFK Kristianstad med medlemskap (Plural) tjänar på alla små inköp som dessa klappmongon i IFK Kristianstad gör på grund av...
B) Att detta klappmongo betalat (dyra pengar...) för att vara "klappmongo plus" och således tjäna på andras handlande och inte bara sitt eget. Och således bedriver ett pyramidspel.

Läs helheten så begriper nog tillochmed ett klappmongo som du. Så lägg ner dina trollande försök att blanda äpplen och päron...

Citat:

Då tittar vi ditt stackars klappmongo!
https://www.lyoness.com/se/search?f=...-1362.&bs=1154
Supermarket Hagsätra (Gäsp... Ägs av ett klappmongo....)
Tempo Vågbro (Också gäsp... Varit med alla år...)
Nära Kärrtorp (Också gäsp... Varit med alla år...)
Matöppet Glumslöv (Hoppsan - ett nytt klappmongo)

Nu är listan slut på livsmedelsbutiker som accepterar kortet...
Vart skall jag köpa mat och dra mitt kort någonstans i Göteborg exempelvis?
Eller tycker du verkligen , precis som alla klappmongon , att dessa 4 matbutiker representerar Sverige Geografiskt?
Notera också att dessa butiker håller ett mycket högre pris än stora kedjorna såsom Coop , ICA MaXi etc. vilket gör att köpare som handlar där förlorar pengar i slutändan gentemot en vettig individ som inte är medlem i sekten.

Beställa presentkort för 5.000 sek varje månad som är låsta till CityGross?
Du är ju hopplöst förlorad som alla klappmongon och har ingen som helst verklighetsanknytning...
Det finns ingen normalt begåvad individ som beställer presentkort för "att ha till senare köp" - man låser helt enkelt inte en summa i ett presentkort...
Känns som att du (och alla andra klappmongon) borde läsa de studier som gjorts på köpvanor...

Angående mitt mail till CityGross så har jag fått meddelande om att det vidabefodrats till ledningen för behandling.
Citera
2018-11-04, 20:37
Medlem
Citat:
Är du på riktigt eller? Dra du din slutsats bäst du vill så drar jag min om dig!
Du är ju sjuk i huet!
Jävla troll!

Stackars klappmongo....

Lägg ner att blanda äpplen och päron....

Om du nu är så egenkär i följande mening...

Svaret är naturligtvis nej - men det du och alla klappmongon skall fundera på är följande...

* Varför tar inte Cashbackworld bort hela pyramidspelsupplägget och endast blir ett bonuskort?
Det vill säga - det du handlar för får du bonus på - det finns alltså ingen bonus att tjäna för ett klappmongo som raggar fler klappmongon...

Om dom gjorde det så skulle följande hända...

A) Fler individer skulle gå med då företaget helt plötsligt är "Vitt" och går inte mellan lagligt och olagligt
B) Fler företag skulle gå med då företaget helt plötsligt är "Vitt" och går inte mellan lagligt och olagligt.
C) Kostnaden för att företag skall ansluta sig minskas drastiskt då "Pyramidbonus" inte behöver betalas ut.

Anledningen till att dom inte gör det? Se när vi synade Norge rapporten längre bak i tråden....
En herrejävlars massa miljoner som kom in i Bluff å Båg via köp av vouchers....
Inkomsten från handel var minimal...
Därav kom även nedstängningen då inkomsten inte var handel utan mestadels kom ifrån köp av ponzipoäng.....
Citera
2018-11-04, 21:07
Medlem
Citat:
Men om folk nu får sin refund på matkassen och sin daliga handel som du tjatat om hela tiden är det väl bra, oavsett det är direkt samarbete eller via mellanhänder och presentkort? Finns nog de som uppskattar det och inte har problem med att förbeställa korten. Mat handlar man j varje vecka så det är ju typ bara att beställa en hög?

Vad fan är problemet? Tycker du är riktigt fånig nu!

Tack för tipset, ska fan regga mig enbart för testa det, handlar ju redan på citygross so why not?

Ska återkomma med en recension....

Du måste gjerne bli casback medlem og handle et sted som er med .
Du får inte nogon varer billigere der en andre steder og du måste handle mykje for få noe i det hele tatt..På 2 % casback måste du handle for 4000 kr ..Da får du fattige 80 spenn og det på et sted som har måtte legge på sine priser med 10 % for få dekket sine utgifter være med i dette skit selskapet for du tror vel inte det er gratis at være med .
Du handler da et sted som støtter økonomisk kriminalitet..ta deg en sup og tenke litt på den .
Senast redigerad av Petter100 2018-11-04 kl. 21:11.
Citera
2018-11-04, 21:34
Medlem
Citat:
Du är ju sjuk i huet!
Jävla troll!

Ålahue kan du vara själv.
Jag har aldrig påstått att du är kriminell genom att använda gratiskortet. Jag säger att du väljer att stödja brottslighet. Men läsförståelse verkar vara en bristvara bland lyoness anhängare :P

1000tals människor har blivit av med sina besparingar och tusentals stämmer lyoness för detta... från landspaket till moln till moln 2.0 och nu senast cryptovaluta som kommer öka i värde med 10.000% på 4 år.
Halleluja man måste vara ett bra nog hjärntvättat klappmongo för att bidra till att detta växer idag 2018.

Så kära troll, kryp tillbaka under den sten du nyss kröp upp ifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in