2018-11-04, 00:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det är som regel en fördel att kunna språket ja. Det är ofta en fördel att ha körkort, att se fördelaktig ut, att vara vit, att ha ett svenskt namn, det finns massor av saker som hjälper en i arbetslivet.

Men om du tänker dig en person som kanske redan är rik, eller som är garanterad ett jobb av bekanta (mycket vanligt för vissa grupper), varför ska man kräva att de lär sig språket? Vilket syfte tjänar det mer än att skapa lite nya byråkratjobb?

Nä språkkunskaper skulle främst syfta till att skaffa jobb samt integration i samhället. Och om jobbet kräver språkkunskaper vilket många jobb gör, så är det ju ett måste.
Sen tycker jag inte heller att man ska kunna välja bidrag framför jobb. Finns det jobb får man ta det, oavsett om det är städning eller vad det gäller.

Vad det gäller kriminaliteten föressten, så är det främst ett svek mot de invandrare som kommer hit som verkligen vill få ett bra liv här och anstränger sig. För vad som ju händer är att människor utvecklar ett "vi och dom" tänk. Man blir mer och mer radikal i resonemangen eftersom man ser en del och läser mycket skit ( lite beroende på var i landet man bor). Råkar man själv eller nån man känner ut för ett allvarligt brott rinner bägaren över.
Hade kriminella människor hanterats som sig bör är jag rätt säker på att inte särskilt många förutom rena rasister och nazister hade haft något särskilt emot invandring.
Men eftersom det har skötts så bedrövligt av politikerna/ den bestämmande makten är vi nu där vi är idag.
Mest synd om, och de värst drabbade är som sagt de skötsamma trevliga familjerna som bara vill ha ett bra liv, men som bor i socialt utsatta områden där det skjuts hej vilt.
Citera
2018-11-04, 01:05
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nä språkkunskaper skulle främst syfta till att skaffa jobb samt integration i samhället. Och om jobbet kräver språkkunskaper vilket många jobb gör, så är det ju ett måste.
Sen tycker jag inte heller att man ska kunna välja bidrag framför jobb. Finns det jobb får man ta det, oavsett om det är städning eller vad det gäller.

Vad det gäller kriminaliteten föressten, så är det främst ett svek mot de invandrare som kommer hit som verkligen vill få ett bra liv här och anstränger sig. För vad som ju händer är att människor utvecklar ett "vi och dom" tänk. Man blir mer och mer radikal i resonemangen eftersom man ser en del och läser mycket skit ( lite beroende på var i landet man bor). Råkar man själv eller nån man känner ut för ett allvarligt brott rinner bägaren över.
Hade kriminella människor hanterats som sig bör är jag rätt säker på att inte särskilt många förutom rena rasister och nazister hade haft något särskilt emot invandring.
Men eftersom det har skötts så bedrövligt av politikerna/ den bestämmande makten är vi nu där vi är idag.
Mest synd om, och de värst drabbade är som sagt de skötsamma trevliga familjerna som bara vill ha ett bra liv, men som bor i socialt utsatta områden där det skjuts hej vilt.

Väldigt många av de som gärna räknas som invandrare när man talar om t ex gängkriminalitet är ju svenska medborgare, gärna födda och uppvuxna i sverige. Det går inte att visa ut de någonstans. Det är dessutom inte ovanligt att länder vägrar ta emot brottslingar, även om de är medborgare där.

Det här med att folk skjuter på varann är ett väldigt litet problem, visst har det plötsligt blivit mycket större än det var men det är ytterst få som har någon risk att råka ut för det (mer än att råka bli träffad av misstag, utan att vara det tilltänkta offret då). Det är kriminella som skjuter andra kriminella, jag läste att den genomsnittlige som är dömd för den typen av brott (det ska dock poängteras att det är relativt få som uppklaras) är ung, tidigare ostraffad eller straffad för ringa narkotikabrott, småskalig narkotikahandlare. För att klara upp det där bör vi avsluta kriget mot narkotikan.

Det är klart man blir arg om man eller någon man bryr sig om råkar ut för brott, jag har blivit vansinnig varje gång någon av mina cyklar har stulits, och där och då önskat dödsstraff för förseelsen, men just därför tycker jag att det är bra att det är kallare huvuden som tar hand om att döma ut straff.
Citera
2018-11-04, 07:26
Avslutad
Citat:
Vad pratar du om nu? Hur lyckades du tolka detta negativt?
Jisses.

Jag skrev ju precis att vi är upplärda att männen tar ansvar i samhället, alltså det politiska. Ah läs igenom vad jag skrivit igen..jag orkar inte mer.

Jag hårdtolkade det du skrev om ansvar som en anklagelse och jag gick loss på det (lite Kubansk rom hjälpte till). Nu ser jag det i annat ljus och jag håller med dig att vi har givetvis ansvaret för utvecklingen då vi trots allt har lett samhället innan.

Jag ber om ursäkt.
Citera
2018-11-04, 09:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag hårdtolkade det du skrev om ansvar som en anklagelse och jag gick loss på det (lite Kubansk rom hjälpte till). Nu ser jag det i annat ljus och jag håller med dig att vi har givetvis ansvaret för utvecklingen då vi trots allt har lett samhället innan.

Jag ber om ursäkt.

Jag kommer anta fortsättningsvis att du eventuellt är berusad när du skiftar i skrift.

Vad det hela handlar om är att jag själv är trött på hur det är. Jag har aldrig varit en förespråkare för denna cirkus som samhället blivit till, iallafall när man läser media.

Jag har levt i tron att det inte är några större problem att hitta en bra man med egenskaper som en man enligt mig bör ha. Det finns många bra exempel i den äldre generationen.
Men hoppsan, det visade sig inte vara så lätt eftersom dagens unga män har blivit så tafatta. Många av dem iallafall.
Det är synd att bevittna.

När jag dessutom känner mig beskylld för det för att det skrivs att " ni" har ställt till med detta, blir jag så trött.
Det är inte " ni" eller " alla kvinnor". Det är en viss procent maktgalna.
Jag snarare försöker hålla tillbaka den utvecklingen på så sätt jag kan, i det lilla.

Jag sörjer de försvunna männen lika mycket som ni gör. Sen betyder det inte att jag håller med om allting ni säger, finns sakfrågor där det skiljer (tex sexköpslagen).
För mig har den ingenting att göra med feminism. Inte heller samtyckeslagen. Det är rättsliga medel för att skydda människor som är utsatta, som jag ser det.
Citera
2018-11-04, 23:44
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag kommer anta fortsättningsvis att du eventuellt är berusad när du skiftar i skrift.

Vad det hela handlar om är att jag själv är trött på hur det är. Jag har aldrig varit en förespråkare för denna cirkus som samhället blivit till, iallafall när man läser media.

Jag har levt i tron att det inte är några större problem att hitta en bra man med egenskaper som en man enligt mig bör ha. Det finns många bra exempel i den äldre generationen.
Men hoppsan, det visade sig inte vara så lätt eftersom dagens unga män har blivit så tafatta. Många av dem iallafall.
Det är synd att bevittna.

När jag dessutom känner mig beskylld för det för att det skrivs att " ni" har ställt till med detta, blir jag så trött.
Det är inte " ni" eller " alla kvinnor". Det är en viss procent maktgalna.
Jag snarare försöker hålla tillbaka den utvecklingen på så sätt jag kan, i det lilla.

Jag sörjer de försvunna männen lika mycket som ni gör. Sen betyder det inte att jag håller med om allting ni säger, finns sakfrågor där det skiljer (tex sexköpslagen).
För mig har den ingenting att göra med feminism. Inte heller samtyckeslagen. Det är rättsliga medel för att skydda människor som är utsatta, som jag ser det.
De är där för att skydda kvinnor från män.
Sexköpslagen finns för att ta ifrån männen det fria valet att inte engagera sig i kvinnor.
Förslava honom under sig själv.
Citera
2018-11-05, 00:07
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Innehåll.
I den här diskussionen så är alltså problemet att folk/kriminella inte anpassar sig efter lagarna och förhållningar som du är nöjd med?
Citera
2018-11-05, 03:28
Medlem
Man kan se en tydligare att det handlar om hat mot vita män och att det handlar om att förinta vita män.

Feministerna i USA har tagit kontrollen av utbildning på Universiteten och utbildar eleverna där till att hata vita män.

Detta resulterar i att allt fler vita män dör i droger eller självmord dessutom blir de ofta mentalt sjuka.

https://www.drugabuse.gov/related-topics/trends-statistics/overdose-death-rates

Feminister består inte bara av kvinnor utan män vita män som hatar vita män.

Många ur allmänheten kommer knappast fatta detta för de tror att personer är goda speciellt om de har en fin titel. Personer är lika onda nu som under t.ex andra världskriget.

Stora delar av media i USA och delar av Demokratiska partiet har tagits över av feministsympatisörer som hatar vita män och det är inte så att alla medvetet vill utrota vita män , men eftersom de hatar vita men ser de inget fel när allt fler dör.

Vad de är rädda för är att det ska bli en brist på män därför sätter de igång Karavaner med invandrare med män som ska komma till USA och ersätta de vita män som dör , de vill inte att kvinnor ska drabbas. Fast sex mellan könen hos vita har minskat till rekordlåga nivåer och det är de unga kvinnorna som indoktrineras till att hata vita män så de vill inte ha sex med dem. Sex mellan svarta har inte påverkats utan är normalt.

https://link.springer.com/article/10.1007/s10508-016-0798-z

Vita föder också rekord-lite barn.

https://www.cdc.gov/nchs/data/databriefs/db318.pdf

Vilket beror på att feministerna lär kvinnor hata män ,och det blir inga barn gjorda.

Republikanerna och delar av pressen är dock inte kontrollerad av feminister utan det finns hopp.

Feministerna skaffar inte många barn så om de goda krafterna i USA skulle skaffa fler barn och inte låta dem påverkas av feministernas hatpropaganda , byggde upp nya skolor och Universitet som inte styrs av att lära ut hat utan som styrs för att lära ut kunskap. Så skulle trenden kunna vända och de goda skulle kunna besegra de onda.
Citera
2018-11-05, 06:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
De är där för att skydda kvinnor från män.
Sexköpslagen finns för att ta ifrån männen det fria valet att inte engagera sig i kvinnor.
Förslava honom under sig själv.

Om du tittar på de länder som har lagligt sexköp , till exempel Tyskland. Eller valfritt annat land.
Ser du att färre män i dem länderna engagerar sig i kvinnor? Färre sambos? Färre giftemål?
Citera
2018-11-05, 07:51
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
I den här diskussionen så är alltså problemet att folk/kriminella inte anpassar sig efter lagarna och förhållningar som du är nöjd med?

Jag är inte säker på vad du menar men jag tror det stämmer generellt, om bara de kriminella anpassade sig efter lagarna skulle mycket lösas. Åtminstone de rättfärdiga lagarna.
Citera
2018-11-05, 10:28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Om du tittar på de länder som har lagligt sexköp , till exempel Tyskland. Eller valfritt annat land.
Ser du att färre män i dem länderna engagerar sig i kvinnor? Färre sambos? Färre giftemål?
Jag har inte tittat på det, men jag förmodar att det ser snarlikt ut som här.
De kanske är aningen mindre gynocentriska och meritokratiska, vilket också syns i deras ekonomi totalt?
Trots att landet i princip låg helt i ruiner för 73 år sen och en dryg tredjedel styrdes av kommunism fram till 89.
De har en massiv industri kvar till skillnad från Sverige.
Något vi kommer få lida för till nästa nedgång och när de lånta fjädrarna ska lämnas tillbaka är vi helt kokta.
https://youtu.be/GE1wn-mMnQA
Citera
2018-11-05, 13:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
De kanske är aningen mindre gynocentriska och meritokratiska, vilket också syns i deras ekonomi totalt?
Trots att landet i princip låg helt i ruiner för 73 år sen och en dryg tredjedel styrdes av kommunism fram till 89.
Något vi kommer få lida för till nästa nedgång och när de lånta fjädrarna ska lämnas tillbaka är vi helt kokta.

Poängen jag ville få fram här är att det inte verkar som att sexköpslagen påverkar mäns engagemang i kvinnor som livspartner. Du har ju inte en prostituerad som fru eller sambo oftast i vilket fall. Det är ju två helt olika saker vi talar om.
Så nä jag tror inte att lagen kommit till för att män ska tvingas att engagera sig i kvinnor.
Citera
2018-11-05, 13:54
Medlem
Citat:

Tyskarna är väl meritokratiska så det förslår, mer så än oss vill jag hävda?

Men Tyskland är stort och det är ganska stor skillnad på katolska och protestantiska delstater.

Att Tyskland har en massiv industri kvar tror jag beror på andra saker:

1. De är för jävla duktiga helt enkelt
2. Ägarstrukturer med starkt delstatligt och fackligt delägande, en kvarleva från WWII.
3. Låga lägsta löner i industrin

Förmodligen kommer centrum dvs Tyskland vara ekonomisk starkare en provinserna dvs Sverige även framöver. Men en kraftig omvandling av infrastrukturen i ekonomin är inte bara dåligt.

Sedan brukar vi bakbinda oss själva rejält och hindra våra egna industrigrenar att utvecklas av olika politiska skäl. Det finns så mycket vi är för fina att befatta oss med som vapen, kött och kärnkraft t ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in