Citat:
Ursprungligen postat av
Beerguy98
De flesta som super kan hålla igång till 4 på natten. De flesta är vaken längre än vad de är annars när de har supit.
För mig är det tvärtom. Börjar jag dricka är jag vaken ungefär 3 timmar.
Någon som vet varför det är så?
Egentligen är det ju etablerat att man blir trött av alkohol, så du har ju inte någon direkt konstig reaktion.
Jag blir också trött av alkohol. Däremot har jag märkt själv när jag dricker (eller tar droger generellt), att det tar bort alla mina "psykiska" begränsningar som exempelvis seghet, lathet, trötthet och så vidare som inte är kopplat till dålig sömn utan bara mental seghet. Vi som har en sån här mental seghet är i vardagen ofta ganska sega i stort sett JÄMT, medan andra personer som inte lider av detta ofta är pigga och energetiska i sin vardag. Vi som dock har denna seghet, intar vi någon lämplig drog så kommer vi ibland bli extra pigga istället eftersom vi är så ovan att vara pigga.
Ovanstående är såklart random teoretiserande, fast det är vad jag upplevt det som. Det är lite sten sax påse det där, ibland lyckas man träffa berusningen rätt så att man kan hålla igång länge. Jag tror att så fort man slutar dricka i stadigt tempo så går det utför ganska snabbt. Det är sällan man har en rolig kväll på tråkiga ställen som krogen om man inte dricker i stadigt tempo och ökar berusningskurvan konstant.