2018-11-03, 03:51
Medlem
Kickexs avatar
Jo jag kraschar rätt hårt av det också.
Men det hänger även en del på vart jag är och gör.
Dansar jag på klubben så är det rätt lungt men är jag hemma eller på stranden och chillar så tar det inte lång tid innan jag tuppar av.
Citera
2018-11-03, 09:42
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerguy98
De flesta som super kan hålla igång till 4 på natten. De flesta är vaken längre än vad de är annars när de har supit.

För mig är det tvärtom. Börjar jag dricka är jag vaken ungefär 3 timmar.

Någon som vet varför det är så?

Egentligen är det ju etablerat att man blir trött av alkohol, så du har ju inte någon direkt konstig reaktion.

Jag blir också trött av alkohol. Däremot har jag märkt själv när jag dricker (eller tar droger generellt), att det tar bort alla mina "psykiska" begränsningar som exempelvis seghet, lathet, trötthet och så vidare som inte är kopplat till dålig sömn utan bara mental seghet. Vi som har en sån här mental seghet är i vardagen ofta ganska sega i stort sett JÄMT, medan andra personer som inte lider av detta ofta är pigga och energetiska i sin vardag. Vi som dock har denna seghet, intar vi någon lämplig drog så kommer vi ibland bli extra pigga istället eftersom vi är så ovan att vara pigga.

Ovanstående är såklart random teoretiserande, fast det är vad jag upplevt det som. Det är lite sten sax påse det där, ibland lyckas man träffa berusningen rätt så att man kan hålla igång länge. Jag tror att så fort man slutar dricka i stadigt tempo så går det utför ganska snabbt. Det är sällan man har en rolig kväll på tråkiga ställen som krogen om man inte dricker i stadigt tempo och ökar berusningskurvan konstant.
Citera
2018-11-03, 12:31
Medlem
Krongjorts avatar
För att alkohol är jästa sockerarter. Sockerkick som det brukar kallas, som senare blir till så kallad sockerkoma, för många åtminstone.
Citera
2018-11-03, 18:02
Medlem
Bbobis avatar
Ska jag vara pigg när jag dricker måste jag halsa några burkar först så jag kommer över nykter-salongsberusad stadiet då det är där jag gäspar non-stop.

När jag var yngre var det inga problem men nu när jag börjar bli lite äldre är jag inte odödlig längre.
Citera
2018-11-05, 03:29
Medlem
Beerguy98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Jag kan supa i flera dagar och bara nodda av nån timme i taget men bakfyllorna blir bara värre och värre desto äldre jag blir, så nuförtiden sätter jag gränsen vid max 3-4 dagars fylla annars blir jag inte människa på flera veckor.
Jävlar. Flera dagar. Alkohol verkar vara som tjack för dig.
Citera
2018-11-05, 03:34
Medlem
Beerguy98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Egentligen är det ju etablerat att man blir trött av alkohol, så du har ju inte någon direkt konstig reaktion.

Jag blir också trött av alkohol. Däremot har jag märkt själv när jag dricker (eller tar droger generellt), att det tar bort alla mina "psykiska" begränsningar som exempelvis seghet, lathet, trötthet och så vidare som inte är kopplat till dålig sömn utan bara mental seghet. Vi som har en sån här mental seghet är i vardagen ofta ganska sega i stort sett JÄMT, medan andra personer som inte lider av detta ofta är pigga och energetiska i sin vardag. Vi som dock har denna seghet, intar vi någon lämplig drog så kommer vi ibland bli extra pigga istället eftersom vi är så ovan att vara pigga.

Ovanstående är såklart random teoretiserande, fast det är vad jag upplevt det som. Det är lite sten sax påse det där, ibland lyckas man träffa berusningen rätt så att man kan hålla igång länge. Jag tror att så fort man slutar dricka i stadigt tempo så går det utför ganska snabbt. Det är sällan man har en rolig kväll på tråkiga ställen som krogen om man inte dricker i stadigt tempo och ökar berusningskurvan konstant.
Det kan stämma. Jag är pigg på dagarna istället. Så det är nog därför jag blir trött. Min mamma drack en flaska vin i lördagskväll och var vaken till runt 3. Hon är oftast trött på dagarna. Hon har inte lika mycket energi som mig iallafall. Så det verkar stämma väldigt bra.
Citera
2018-11-05, 03:36
Medlem
Beerguy98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Jo jag kraschar rätt hårt av det också.
Men det hänger även en del på vart jag är och gör.
Dansar jag på klubben så är det rätt lungt men är jag hemma eller på stranden och chillar så tar det inte lång tid innan jag tuppar av.
Samma här. Jag är hemma när jag super. Så det är ju därför.
Citera
2018-11-05, 05:22
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Alkohol förstör alla celler i din kropp.
Alkohol försämrar ditt immunförsvar, balanssinne, talförmåga, verklighetsuppfattning och organfunktion.
Därför blir man trött. För alkohol är gift. Dricker man alkohol och är "pigg" är det för att man sover hela tiden annars och bara finner lycka inom alkoholen. "Vaknar klockan 12:00+ på dagen etc som rutin, uppe hela nätterna"
Citera
2018-11-05, 06:36
Medlem
Europes avatar
För mig är det helt olika, beroende på när jag dricker, vad jag gör när jag dricker och i viss mån även vad jag dricker. Vanligtvis kan jag bli lite igång av att dricka, men om jag däremot har jobbat en lång dag och är lite slut, så har jag väldigt lätt för att somna. När jag var ung brukade jag ibland börja dricka tidigt när jag fortfarande var bakfull och då brukade jag få en extremt pigg fylla. Av naturliga skäl är det lättare att somna om jag lyssnar på musik hemma, än om jag är på en rolig och händelserik fest. Nuförtiden, när jag i stort sett aldrig dricker, så är det väldigt svårt att förutsäga hur jag skulle reagera på att dricka. Vissa alkoholdrycker gör mig ibland dåsigare, som rödvin, medan vodka ofta gör mig piggare, samtidigt som jag får en väldigt skum och 'ljus' (bokstavligen att jag uppfattar omgivningen som mer upplyst) fylla av tequila, medan absint ger mig en lite skum fylla med tunnelseende, lite grann som när man både dricker och röker cannabis.
Senast redigerad av Europe 2018-11-05 kl. 06:38.
Citera
2018-11-05, 12:08
Medlem
Folk fungerar anorlunda tror dock de flesta blir pigga av själva festandet, att hoppa runt skrika och snacka med folk.
Citera
2018-11-06, 11:55
Medlem
Beerguy98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkegolbog
Folk fungerar anorlunda tror dock de flesta blir pigga av själva festandet, att hoppa runt skrika och snacka med folk.
Precis.
Citera
2018-11-06, 11:57
Medlem
Beerguy98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NykteristJaVisst
Alkohol förstör alla celler i din kropp.
Alkohol försämrar ditt immunförsvar, balanssinne, talförmåga, verklighetsuppfattning och organfunktion.
Därför blir man trött. För alkohol är gift. Dricker man alkohol och är "pigg" är det för att man sover hela tiden annars och bara finner lycka inom alkoholen. "Vaknar klockan 12:00+ på dagen etc som rutin, uppe hela nätterna"
Exakt. Min morsa är oftast trött. Hon blir pigg av alkohol. Jag har ADHD och är pigg på dagarna. Det är nog därför jag blir trött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in