Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-26, 23:57
  #1
Medlem
Slevberts avatar
Föreningen Skiftet brukar driva en del vettiga (vänster)frågor genom olika typer av aktivism. Även om jag ofta delar åsikterna så blir man tveksam att närma sig dem ytterligare eller donera pengar, eftersom jag inte riktigt vet hur föreningen fungerar, hur toppstyrd den är o.s.v. Är det någon som har kommit i närmare kontakt med Skiftet och vet hur deras beslutsprocesser ser ut?
Citera
2018-01-27, 00:40
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Slevbert
Föreningen Skiftet brukar driva en del vettiga (vänster)frågor genom olika typer av aktivism. Även om jag ofta delar åsikterna så blir man tveksam att närma sig dem ytterligare eller donera pengar, eftersom jag inte riktigt vet hur föreningen fungerar, hur toppstyrd den är o.s.v. Är det någon som har kommit i närmare kontakt med Skiftet och vet hur deras beslutsprocesser ser ut?

det är skillnad på vänster och vänster.

Är det globalistiska marxister som fortsätter Lenin och trotskys visioner vi pratar om

Eller är det nationell vänster?
Citera
2018-01-27, 20:36
  #3
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slevbert
Föreningen Skiftet brukar driva en del vettiga (vänster)frågor genom olika typer av aktivism. Även om jag ofta delar åsikterna så blir man tveksam att närma sig dem ytterligare eller donera pengar, eftersom jag inte riktigt vet hur föreningen fungerar, hur toppstyrd den är o.s.v. Är det någon som har kommit i närmare kontakt med Skiftet och vet hur deras beslutsprocesser ser ut?

Det är ingen förening jag hört talas om, alternativ till partivänstern, fackföreningar måste till. Jag natar att du har insyn i föreningen som medlem? I så fall kan du kontrollera om det är något att stödja.

Forskare vidare och berätta.
Citera
2018-01-27, 22:48
  #4
Medlem
Slevberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Det är ingen förening jag hört talas om, alternativ till partivänstern, fackföreningar måste till. Jag natar att du har insyn i föreningen som medlem? I så fall kan du kontrollera om det är något att stödja.

Forskare vidare och berätta.

Jag vet inte så mycket själv, det var därför jag slängde ut frågan. Jag står däremot på deras mejlinglista, kanske för att jag skänkte en liten slant till deras kampanj mot TTIP eller dylikt. Av deras hemsida framgår inte om de har någon nämnvärd medlemsaktivitet, med lokalavdelningar eller dylikt, så det var därför jag själv undrade om någon har mera insyn.

De tycks för övrigt inte ha någon speciell grundideologi utan samlas kring allmänna vänsterfrågor, "rättvisa" och dylikt.
Citera
2018-01-27, 23:07
  #5
Medlem
Drullknulls avatar
Just det att det inte finns någon medlemsaktivitet är en varningsklocka, fast vad jag har kunnat se så rör det sig om partivänstern. De kanske har förstått att de har tappat markkontakten.

Ett tag fanns t.e.x. Vägval vänster som en fraktion inom V, det bidde inget av det.


Citat:
Ursprungligen postat av Skiftet
Däremot har vi fått pengar från insamlingar genom vår brittiska (38Degrees) och tyska systerorganisation (Campact). Varken våra brittiska eller tyska vänner får pengar från Ryssland. För 2016 kommer Skiftets finansiering från vår egna aktiva stå för ca 75 procent och från våra systerorganisationer ca 25 procent. Förhållandena kan ändras, så är det när en organisation lever på små marginaler och en egen insamling.

Källa

De borde vara tydliga med vilka som startat "föreningen" och givetvis vara transparenta för medlemmarna, om det finns medlemmar. En förening har medlemmar och stadgar, finns inte detta är det bogus.

Citat:
Ursprungligen postat av Dagens Arbete
Robin Zachari, kampanjledare på demokratinätverket Skiftet
Toofan Salehpour, skribent på demokratinätverket Skiftet

Källa

Det verkar vara ett slags paraplyorganisation, det osar lite katt för mig i med otydligheten. Det känns inte genomtänkt, fast mycket av vänstern är kvasiintellektuella skitprat så jag drar inte för stora växlar.
Citera
2018-01-30, 09:26
  #6
Medlem
Om man ska gå med i en förening? Begär organisationsnummer, stadgar och årsredovisning. Det är inget svårt alls att fråga om. Är det svårt att få svar så söker man sig nån annanstans.
Citera
2018-03-26, 02:46
  #7
Avstängd
Hur finansieras dessa demokratihatande kommunister?

(FB) Vänsternätverket Skiftet kräver: Blockera Sverigedemokraterna från Facebook
Citera
2018-03-26, 07:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slevbert
Föreningen Skiftet brukar driva en del vettiga (vänster)frågor genom olika typer av aktivism. Även om jag ofta delar åsikterna så blir man tveksam att närma sig dem ytterligare eller donera pengar, eftersom jag inte riktigt vet hur föreningen fungerar, hur toppstyrd den är o.s.v. Är det någon som har kommit i närmare kontakt med Skiftet och vet hur deras beslutsprocesser ser ut?
Om de bedriver aktivism måste det finnas aktivister. Vilka är de? Eller är de anonyma aktivister som Wåg:s förening Alltåtalla som tände eld på AF:s lokal i Uppsala för att en utlänning inte blev anvisad tillräckligt bra jobb.
Kläm fram med det du vet! har du donerat pengar så vet du en hel del.
Vilka vettiga (vänster)frågor har de drivit, vilka har varit aktörerna och på vilka platser har aktiviteterna ägt rum.
Citera
2018-08-06, 11:49
  #9
Medlem
Slevberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Vilka vettiga (vänster)frågor har de drivit, vilka har varit aktörerna och på vilka platser har aktiviteterna ägt rum.

Viktigaste frågan för min del (när jag donerade pengar) var kritiken mot TTIP. De hade bl.a. en manifestation i detta syfte i Stockholm, med några kända talare, bl.a. miljöpartisten Carl Schlyter.
Citera
2018-09-23, 10:39
  #10
Medlem
Arbetarbroders avatar
Hamnade i SVT Stockholm om nått inslag i Bagarmossen. Pratar som en politiker om hur folk är trygga och ”de blossa upp lite ibland”
SVT https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...-i-bagarmossen

Fria Tider som jag tror skapat hysterin:
Efter skjutningarna: Vänsterprofil blev "boende" som intygar det är "väldigt tryggt"

INRIKES.
Citat:
I onsdags kväll sprang kriminella omkring och sköt på varandra i Bagarmossen i Stockholm. Två skottskadades och en person misshandlades svårt. Efteråt intervjuade SVT en "boende" i området som intygar att där "är väldigt tryggt". Personen är dock en känd vänsteraktivist.
...

Citat:
Efteråt sände SVT Stockholm ett inslag där den till synes planlöst utvalde "boende Bagarmossen", Robin Zachari, får förklara för svenska folket hur "väldigt tryggt" området egentligen är.

– Jag kan bara prata för mig själv och den allmänna känslan jag får, men jag brukar skämtsamt säga att Bagarmossen är Guds utvalda förort just för att det är väldigt tryggt generellt, säger han till SVT.

Men sen kan det såklart inträffa undantag, menar han.

– Jag skulle säga att folk här ändå känner sig trygga, säger han.

SVT påpekar att "trots att flera personer sköts i området under onsdagskvällen känner Robin Zachari som bott i där de senaste fem åren sig trygg i sitt närområde".

Problemet är bara att Robin Zachari är en känd vänsterprofil som bland annat är chef för Skiftet.org, som tidigare hette Alliansfritt och som bedrev lobbyverksamhet mot Alliansregeringen. Han har även tidigare varit politisk sekreterare i Socialdemokraterna, något även NI uppmärksammat. Zachari skriver också på vänstersajten Politism.

– SVT Stockholm intervjuar känd vänsterdebattör som "mannen på gatan". Ytterst oprofessionellt, för att inte säga vilseledande. Sådant här undergräver Public Service trovärdighet, säger GP-ledaren Håkan Boström på Twitter.
————-
SVT Stockholm Tweet https://twitter.com/svtstockholm/sta...83199078830081
http://www.friatider.se/efter-skjutn...v-ldigt-tryggt

Jag vill inte doxa nån men han säger ju själv han på Svartågatan i Bagarmossen.
Problemet är kanske av alla människor så stöter SVT STHLM på en kollega, som utav en slump

Många arga, och flera också oroliga kommentarer vad jag har sett hittills, lite förvånande kanske.
Ser ut att ha skrivit över hela etablissemangsmedia.
Han har skum YouTube sida skulle jag skriva med haha de har han ju faktisk. https://www.youtube.com/user/Neurologiskt
Citera
2018-10-10, 07:19
  #11
Medlem
at3ists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Hur finansieras dessa demokratihatande kommunister?

(FB) Vänsternätverket Skiftet kräver: Blockera Sverigedemokraterna från Facebook

Det är inga kommunister, knappt ett "vänsternätverk".

De började som Alliansfritt Sverige och var populära. Jag har svårt att tro att dem har kvar lika många medlemmar nu. De har väl blivit idpol-sossar.
Citera
2018-11-02, 18:06
  #12
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Hur finansieras dessa demokratihatande kommunister?
De verkar vara riktigt äckliga dessa. Sen det där förslaget att tvinga företag att sluta samarbeta med andra pga. politiska åsikter kan ju slå riktigt fel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback