Citat:
Ursprungligen postat av
3Q
Nu kanske jag låter dryg men hade det inte varit bättre att skapa en egen tråd för Kärlek Åt Alla? Jag kollar endast Bonde Söker Fru som den här tråden faktiskt handlar om och det börjar bli jobbigt att navigera denna djungel av kommentarer där hälften handlar om ett annat program. Ordning och reda hade suttit fint.
Det heter ju "Bonde söker fru-Kärlek åt alla". Det är mao ingen eget program i den bemärkelsen utan kan mer ses som extramaterial från de fyras dejtande.
Ge det en chans förövrigt, det är kortare avsnitt förvisso men minst lika bra, om inte bättre, än tv-varianten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Intressant det du säger, jag tänkte inte så mycket på det men som du säger så var ju Christer den som var drivande i gnällandet om/på Marie och Hans-Erik hängde på. Han har ju inte gnällt på det sättet innan utan tror han hakade på Christer och tänkte i stil med "vågar någon annan så vågar jag men inte att jag gör det ensam". Sen var det ju Christer som öste glåpord över Tore och Alireza också och inte Hans-Erik, visar ju att du kan vara inne på rätt spår.
Angående Erik, han schabblar bort sina möjligheter, möjligen har han ett hetare intresse för Katrin än vad som visats för oss och det är därför han så gärna vill "bota" henne för han vill se henne som sin livskamrat på gården. Nu tror jag inte det kommer bli så för Katrin verkade ju arg på honom i kommande avsnitt.
Ja, det var säkert så att han när han fick "stöd" vågade kritisera med. Han trodde väl att han spelade smart när han fick Christer att verka som den största skitsnackaren men det höll inte hela vägen.
Hasse var smartare när Christer slängde skit på Tore och Alireza ja, konstigt att han inte slängde samma skit mot Hasse förresten, det handlade ju om att inte kunna något om hästar och såvitt jag sett kan inte Hasse nåt om det heller?
Katrin kan säkerligen vara den han gillar mest och därför väljer att ta striden med fobin. Dock verkar det bli lite knivigt i nästa avsnitt ja. Blir hyperintressant att se vad som sker där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Det har ju känts rätt självklart att hon ska välja Hannes tyvärr. Tyvärr i det avseendet att det blir så förutsägbart. Hon snackar om att inte gå efter utseendet men det är ju bara de killarna som är kvar.
Inte för att Tobias är ful på något sätt men de andra killarna känns mer medvetna och fixade eller vad man ska säga.
Även om Hanna verkar ha en viss typ så kan ju Hannes vara bra ändå. Hittills av det lilla man sett så har han gett intryck av att vara lugn och trevlig.
Martin var ju dock lite lustig med sitt te. Borde bli han som får lämna härnäst. Han känns lite mer beta/feminin än Hannes och Jim också.
För övrigt kan jag tycka att man inte alls lär känna deltagarna särskilt bra nuförtiden. Vissa deltagare i denna omgång är fortfarande helt anonyma för mig, kan inte namnen på dem och vet inget om dem.
För att lära känna deltagarna lite mer, i alla fall de fyra som väljs ut att bo på respektive gård, så hade det gärna fått vara en liten presentation av dem i hemmiljö, så man får reda på lite om deras familjesituation, vad de arbetar med, fritidsintressen osv. Lite mer om deras bakgrund helt enkelt. Då hade man ju kanske även fått lite mer förståelse för dem, varför vissa reagerar och beter sig som de gör.
Har det varit något sådant innan för flera år sen i Bonde söker fru? Jag kommer inte ihåg. Har nåt minne av att man fått se deltagare som packat inför avresan men det kan hända att jag blandar ihop det med något annat program.
Beträffande Susanna så stämmer det ja, jag tror att Tobias hade vuxit när han hamnat själv på gården med, det är väldigt mycket "ensam bonde" över honom men ensam med Susanna så hade det kunnat gå bättre. Nu verkade det ju inte finnas några känslor på det sättet men ändå.
Jag tror, som vi var inne på när vi talade om att inte efternamn etc står vid dom sökande i rutan längre, att bristen på presentation kan bero på att det kan ha stalkats en del av folk efter tjejernas medverkan som brevskrivare och att man därför försöker undvika det.
Har bara sett i en enda artikel där efternamnen på dom sökande nämns förövrigt, även det ett tecken på att man vill skydda brevskrivarna.
Självfallet inte omöjligt att finna dom ändå, men jag tror inte man vill underlätta det alltför mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
Glorkas
Hon gör ett klassiskt bonde söker fru-misstag som återkommer varje säsong.
Bonden har fått hem en seriös bonde och några snygga stadsbor. Skickar hem bonden, som hade funkat i en lång relation, och väljer den snyggaste tatuerade snajdaren. Relationen håller inte och spricker 2 veckor efter att kamerorna är borta då coola stadsbon inser att man är ihop med en jävla bonde....
Ni minns väl Charlie guldvinge eller vafan han hette...?
Det där är rätt mycket hövvet på den berömda spiken. Det är risken för Susanna ja. Av kvarvarande tror jag bara Hannes klarar mer än en månad på en gård.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Ja precis, den risken finns ju, att hon gör en Charlie
Dock så är Hannes ingen stadsbo utan från lilla Korsberga i Småland.
Tydligen så är alltså Hannes även med i en grupp kallad Pökerz som ägnar sig åt Ronny & Ragge imitation. Det förklarar ju hans långa polisongerna om inte annat.
Tänk att det finns en marknad för det... Ronny & Ragge den andra generationen. Som om tiden stått still.
Intresset att uppträda och synas delar han ju med Susanna men det ställer ju hans medverkan i lite annan dager. Medverkar han av genuint intresse för Susanna eller för att skapa intresse för sin egen person?
https://www.youtube.com/watch?v=OUJyl2xkS9I
https://www.youtube.com/watch?v=JxPA9lzdk6g
https://sv-se.facebook.com/pokerz.nu/
Nja, det är ju tveksamt om det där kan göra så mycket mer än gig på obskyra ställen i Hagfors ändå så nog är hans ansökan äkta alltid.
Det var dock nära på skrämmande att det finns folk som går för att se ett "ronny & ragge- coverband"... Men det är en annan debatt. Hannes kan ju iaf bjuda på sig själv på en scen och har det därmed i sig.