Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-02, 03:06
  #37
Medlem
Custom_mades avatar
Ja dom är sjukt fula iaf oavsett vad man tycker om "budskapet". Vad nu än det kan vara.

Förmodligen vill man normalisera mens, vilket är väldigt normalt då de flesta kvinnor har det under sin livstid.

Istället för att göra något snyggt som folk vill ha kvar, gör man något fult som folk vill ha bort.
Dessutom börjar folk hata på mens i allmänhet.

Det var ett feltänk helt enkelt!
Citera
2018-11-02, 03:25
  #38
Avstängd
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Vad är det som gör att man stör sig på den?

Den är ful&grotesk och tvingar sig på.

Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Det måste vara omognad och osäkerhet på sin egen sexuallitet.

Har aldrig varit så säker på min sexualitet som när jag tittar på denna smörja. Är konstnärinnan psykiskt sjuk eller var hon påverkad av droger/alkohol när hon skapade skräpet? Det hela påminner lite om "skräckmålningarna" under Beckomberga som patienter skapat.

https://mitti.se/noje/kultur/vaggmal...r-beckomberga/

Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Kanske har man egentligen en viss förkärlek till nakna män? Vad vet jag då jag knappt ser konsten då jag går förbi den varje dag.

Du är en förlorad själ, du ser inte längre vad som är rätt och riktigt.
Citera
2018-11-02, 06:00
  #39
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Den är ful&grotesk och tvingar sig på.



Har aldrig varit så säker på min sexualitet som när jag tittar på denna smörja. Är konstnärinnan psykiskt sjuk eller var hon påverkad av droger/alkohol när hon skapade skräpet? Det hela påminner lite om "skräckmålningarna" under Beckomberga som patienter skapat.

https://mitti.se/noje/kultur/vaggmal...r-beckomberga/



Du är en förlorad själ, du ser inte längre vad som är rätt och riktigt.
Bra då vet vi.
Citera
2018-11-02, 12:15
  #40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Bra då vet vi.
Han har 100% rätt. Den "konsten" når inte upp till ens en lägsta nivå av verkshöjd, snarare ligger den på minus. En nioåring kan rita bättre.
Citera
2018-11-03, 08:33
  #41
Medlem
carminaburanas avatar
Det är ju klassisk stockholms feminstkonst I hjärtat av södermalm, snacka om att sparka in öppna dörrar. Vilken västerländsk man bryr sig om mens eller två kvinnor som hånglar, speciellt på söder? Det är inte motiven som stör mig, det är hyckleriet. Det finns en anledning till att de är där och inte i Husby eller fittja.

Love dahlströms "konst" var lite intressantare. Men fortfarande helt intetsägande.
Citera
2018-11-03, 19:43
  #42
Medlem
QwertySalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jatteloka
Skojar du? Det är nån slags tolkning av olika samhällsfenomen dom lyfter.

Enligt mig är det en tolkning av hur homosexuella behövt gömma sig i flera hundra år i vårt samhälle. Klart som fan att det känns befriande för många människor att kunna vara sig själva. Speciellt i Sverige där det ändå går. Sen att mens skulle vara något onaturligt måste vara en fråga för många i andra kulturer. Men det vet jag inget om.

Citaten om homosexualitet och dess befrielse kan de behålla, men bilderna känns bara äckliga. Speciellt mensbilderna på Slussen.
__________________
Senast redigerad av QwertySalm 2018-11-03 kl. 19:50.
Citera
2018-11-06, 14:45
  #43
Moderator
evilhoneys avatar
Detta är inte street art. Tror den passat bättre bland övrig konst.

Graffiti och street art --> Konst, estetik och konsthistoria
/Moderator
Citera
2018-12-17, 08:43
  #44
Medlem
QwertySalms avatar
SL lovade att ta bort konsten i november förra månaden och som vanligt håller de inte vad de lovar utan låter de omänskliga kladdritningarna stanna kvar på Slussen.

Den feministiska propagandan om hängs ut i tunnelbanan är på gränsen till porr, det säger jag bara!
Citera
2018-12-17, 08:47
  #45
Medlem
QwertySalms avatar
Liv Strömquist ritar ofattbart fult och äckligt. Antar att hon har blivit drabbad av Dunning kruger-effekten, d.v.s. hon tror att hon är den nästa Picasso när hon egentligen ritar på samma nivå som en uttråkad 12-åring som kladdar på bordet under en påtvingad biologilektion.
Citera
2018-12-17, 10:04
  #46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QwertySalm
Liv Strömquist ritar ofattbart fult och äckligt. Antar att hon har blivit drabbad av Dunning kruger-effekten, d.v.s. hon tror att hon är den nästa Picasso när hon egentligen ritar på samma nivå som en uttråkad 12-åring som kladdar på bordet under en påtvingad biologilektion.
Det är ju lite det som är grejen antar jag. Alla ska med, även om det suger. Strömquist hade varit helt okänd om hon hade varit man och haft samma stil.
Citera
2018-12-17, 10:09
  #47
Medlem
farfars avatar
Det bästa tycker jag är när Liv tecknar serier och ruta efter ruta bara är EN MASSA TEXT I VERSALER, FETSTIL och så vidare. Serierna är annars ofta rätt smarta, men snyggt är det ju inte.
Citera
2019-01-10, 11:01
  #48
Medlem
QwertySalms avatar
Är hemma från jobbet idag p.g.a sjukdom, men igår (både till och från jobbet) såg jag att konsten fortfarande var kvar i Slussen trots att SL LOVADE att ta bort det vid årskiftet 2018/2019.

Visst detta är inte första gången SL gör en besviken, (tågförseningar och trafikstopp har tidigare gjort en besviken). Men när det kommer till sådana här större saker som påverkar utseendet på en hel station blir det mindre förlåteligt.

Ioförsig är det ännu början av januari, så ni år vi hoppas att konsten byts ut denna månad.

Och sanna mina ord: Om jag ser den där provocerade konsten stå kvar när nästa månad kommit, då tar jag i hårdhandskarna och skickar ett klagobrev till SL så att de en gång för alla lyssnar på folket och inte arga feminister som blir upprörda trots att där kvinnor och män redan är jämnställda i Sverige och i stora delar av resten av Europa.


Källa till att konsten skulle ha tagits bort vid årskiftet: http://slkonst.se/konstvaxlingar/#/m...iaCarousel2634
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback