2018-11-01, 15:14
Medlem
Scrapers avatar
Såg ni att Per hade läppstift kletat på läpparna när han gick iväg med tjejen under logdansen, som han sedan *inte* kysste (enligt programmet). Vems var då läppstiftet som kletats på hans läppar? De drack ju vitt vin och såg inte ut som rödvinsläppar. Nej, någon jävel har han kysst! Morsan?
Citera
2018-11-01, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Såg ni att Per hade läppstift kletat på läpparna när han gick iväg med tjejen under logdansen, som han sedan *inte* kysste (enligt programmet). Vems var då läppstiftet som kletats på hans läppar? De drack ju vitt vin och såg inte ut som rödvinsläppar. Nej, någon jävel har han kysst! Morsan?

Nej det tänkte jag inte på, men då måste han ju ha kysst någon av dem andra tjejerna på logdansen som vi inte fick se, eller så var det med tjejen som han gick iväg med fast dem valde att inte filma det av någon anledning. Stämmer som du säger, det var vitt vin dem drack så färgen kan inte komma från vinet.
Citera
2018-11-01, 18:54
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3Q
Nu kanske jag låter dryg men hade det inte varit bättre att skapa en egen tråd för Kärlek Åt Alla? Jag kollar endast Bonde Söker Fru som den här tråden faktiskt handlar om och det börjar bli jobbigt att navigera denna djungel av kommentarer där hälften handlar om ett annat program. Ordning och reda hade suttit fint.
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Ja.. som någon skrev, starta en separat tråd för "kärlek åt alla" eller vad det nu heter, tack.

Fast det handlar ju inte om ett annat program. Det hör till Bonde söker fru, bara att det är förlagt till webben.
Varför vill ni inte se webbavsnitten? Förra året hände det mer där än i det ordinarie programmet.
Citera
2018-11-01, 20:57
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Sen tycker jag det också visar hur feg Christer är, inte bara otrevlig. Han börjar kasta sin skit på Tore och Alireza efter att Marie och Linda hade gått därifrån, det säger ju en del. Han vågade minsann inte säga nåt så länge dem var kvar. Troligen var han väl rädd att han skulle få en ordentlig uppläxning av Linda om hon hade hört hans utspel mot Tore och Alireza. Riktigt fegt!
Det har du rätt i, Christer är inte bara tjurig och elak utan dessutom feg.

Citat:
Borde kanske specificerat lite där med att jag hoppades att Hans-Erik kommer få napp, tänker väl kanske att han borde få napp med någon kvinna som är på hans nivå där det skulle funka. Någon som kör samma jargong, som också tycker att "visa att man älskar nån, det gör man i sängen" och som kanske sen innan har flera barn med olika karlar . Med en sån Madame skulle han nog funka.
Ok, då förstår jag hur du menar.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Susanna tror jag också väljer Hannes, det känns dessutom som det bästa valet. Stadskillarna är ju trevliga men jag tror att dom är för mycket stadskillar för att verkligen uppskatta ett bondeliv "på riktigt" och inte som Susanna själv var inne på förra veckan "inte bara som en veckas semester på landet".
Hoppas verkligen Hannes får/tar chansen till egentiden och där kan visa det sista som gör att valet inte blir fel för Susannas del.
Det har ju känts rätt självklart att hon ska välja Hannes tyvärr. Tyvärr i det avseendet att det blir så förutsägbart. Hon snackar om att inte gå efter utseendet men det är ju bara de killarna som är kvar.
Inte för att Tobias är ful på något sätt men de andra killarna känns mer medvetna och fixade eller vad man ska säga.

Även om Hanna verkar ha en viss typ så kan ju Hannes vara bra ändå. Hittills av det lilla man sett så har han gett intryck av att vara lugn och trevlig.
Martin var ju dock lite lustig med sitt te. Borde bli han som får lämna härnäst. Han känns lite mer beta/feminin än Hannes och Jim också.

För övrigt kan jag tycka att man inte alls lär känna deltagarna särskilt bra nuförtiden. Vissa deltagare i denna omgång är fortfarande helt anonyma för mig, kan inte namnen på dem och vet inget om dem.
För att lära känna deltagarna lite mer, i alla fall de fyra som väljs ut att bo på respektive gård, så hade det gärna fått vara en liten presentation av dem i hemmiljö, så man får reda på lite om deras familjesituation, vad de arbetar med, fritidsintressen osv. Lite mer om deras bakgrund helt enkelt. Då hade man ju kanske även fått lite mer förståelse för dem, varför vissa reagerar och beter sig som de gör.
Har det varit något sådant innan för flera år sen i Bonde söker fru? Jag kommer inte ihåg. Har nåt minne av att man fått se deltagare som packat inför avresan men det kan hända att jag blandar ihop det med något annat program.
Citera
2018-11-01, 21:35
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Nej det tänkte jag inte på, men då måste han ju ha kysst någon av dem andra tjejerna på logdansen som vi inte fick se, eller så var det med tjejen som han gick iväg med fast dem valde att inte filma det av någon anledning. Stämmer som du säger, det var vitt vin dem drack så färgen kan inte komma från vinet.

Syntes bättre på TV, men det här tycker jag ändå är ett tydligt bevis på att Per fått sig en slabbedaskare med läppstift, trots att TV4 förnekar att det hånglades

https://imgur.com/gallery/rjGjy1P
Citera
2018-11-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Syntes bättre på TV, men det här tycker jag ändå är ett tydligt bevis på att Per fått sig en slabbedaskare med läppstift, trots att TV4 förnekar att det hånglades

https://imgur.com/gallery/rjGjy1P

Pers läppar är onekligen väldigt lika hennes på den nedre bilden ja .
Citera
2018-11-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det har du rätt i, Christer är inte bara tjurig och elak utan dessutom feg.

Ok, då förstår jag hur du menar.

Det har ju känts rätt självklart att hon ska välja Hannes tyvärr. Tyvärr i det avseendet att det blir så förutsägbart. Hon snackar om att inte gå efter utseendet men det är ju bara de killarna som är kvar.
Inte för att Tobias är ful på något sätt men de andra killarna känns mer medvetna och fixade eller vad man ska säga.

Även om Hanna verkar ha en viss typ så kan ju Hannes vara bra ändå. Hittills av det lilla man sett så har han gett intryck av att vara lugn och trevlig.
Martin var ju dock lite lustig med sitt te. Borde bli han som får lämna härnäst. Han känns lite mer beta/feminin än Hannes och Jim också.

För övrigt kan jag tycka att man inte alls lär känna deltagarna särskilt bra nuförtiden. Vissa deltagare i denna omgång är fortfarande helt anonyma för mig, kan inte namnen på dem och vet inget om dem.
För att lära känna deltagarna lite mer, i alla fall de fyra som väljs ut att bo på respektive gård, så hade det gärna fått vara en liten presentation av dem i hemmiljö, så man får reda på lite om deras familjesituation, vad de arbetar med, fritidsintressen osv. Lite mer om deras bakgrund helt enkelt. Då hade man ju kanske även fått lite mer förståelse för dem, varför vissa reagerar och beter sig som de gör.
Har det varit något sådant innan för flera år sen i Bonde söker fru? Jag kommer inte ihåg. Har nåt minne av att man fått se deltagare som packat inför avresan men det kan hända att jag blandar ihop det med något annat program.

Nej det stämmer, man har fått se brevskrivare i sina egna hem medans dem packat för att sen gå till bilen/tåget/bussen och åka till bonden. Där under packandet så har dem tagit tillfället i akt att berätta lite om sig själva, vilka dem är, hur dem lever och så. Nu var det ett bra tag sen man fick se sånt och man har nog bara gjort så i vissa säsonger. Dem jag minns var Marie, den blonda som dejtade Sebastian 2014, henne fick man se i hemmet och Malena som dejtade Per-Martin i den första säsongen 2006.
Citera
2018-11-01, 22:01
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Nej det stämmer, man har fått se brevskrivare i sina egna hem medans dem packat för att sen gå till bilen/tåget/bussen och åka till bonden. Där under packandet så har dem tagit tillfället i akt att berätta lite om sig själva, vilka dem är, hur dem lever och så. Nu var det ett bra tag sen man fick se sånt och man har nog bara gjort så i vissa säsonger. Dem jag minns var Marie, den blonda som dejtade Sebastian 2014, henne fick man se i hemmet och Malena som dejtade Per-Martin i den första säsongen 2006.

Ok, tack. Trodde att du skulle ha koll
Då var jag inte helt fel ute i alla fall.

Som sagt, hade varit bra om de hade gjort så igen och gärna utökat det på sättet jag beskrev.
Tycker det är synd att man knappt vet något alls om deltagarna. Inte mycket som framkommer i programmet heller eftersom det inte är mycket till dejtande/lära känna varandra hittills.
Citera
2018-11-01, 22:18
Medlem
Citat:
Ok, tack. Trodde att du skulle ha koll
Då var jag inte helt fel ute i alla fall.

Som sagt, hade varit bra om de hade gjort så igen och gärna utökat det på sättet jag beskrev.
Tycker det är synd att man knappt vet något alls om deltagarna. Inte mycket som framkommer i programmet heller eftersom det inte är mycket till dejtande/lära känna varandra hittills.

Så lite så, kul att kunna vara till hjälp

Ja det tycker jag med och jag vet inte varför detta inslag inte finns i alla säsonger, det är ju ett väldigt bra sätt att lära känna brevskrivarna, men troligen tycker väl produktionen att det tog för mycket tid från saker dem anser som mer relevant...

Nu blir det ju mera att man har koll på dem brevskrivare som sticker ut som Madeleine och Katrin med fågelskräcken.
Citera
2018-11-01, 22:49
Medlem
Glorkass avatar
Citat:

.

Hon gör ett klassiskt bonde söker fru-misstag som återkommer varje säsong.
Bonden har fått hem en seriös bonde och några snygga stadsbor. Skickar hem bonden, som hade funkat i en lång relation, och väljer den snyggaste tatuerade snajdaren. Relationen håller inte och spricker 2 veckor efter att kamerorna är borta då coola stadsbon inser att man är ihop med en jävla bonde....

Ni minns väl Charlie guldvinge eller vafan han hette...?
Citera
2018-11-01, 22:55
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Så lite så, kul att kunna vara till hjälp

Ja det tycker jag med och jag vet inte varför detta inslag inte finns i alla säsonger, det är ju ett väldigt bra sätt att lära känna brevskrivarna, men troligen tycker väl produktionen att det tog för mycket tid från saker dem anser som mer relevant...

Fattar inte att du kan minnas så långt bak som till första säsongen... Imponerande.

Inslaget som var tidigare var det ju dessutom inte så mycket med. Det jag efterlyser är mer som de har i t ex amerikanska Bachelor, där man får se ett kort klipp på deltagarna i deras hemmiljö, på fritiden och i jobbet. På det viset så får man en kort bakgrundsbeskrivning vilket ger deltagaren ett sammanhang vilket gör att man som tv-tittare lättare kan skapa sig en bild av personen.

Citat:
Nu blir det ju mera att man har koll på dem brevskrivare som sticker ut som Madeleine och Katrin med fågelskräcken.
Precis, fokus läggs på dem och det blir inte så mycket tid över till de andra. De andra två tjejerna hos Erik t ex har jag inte fått någon som helst uppfattning om, vet ingenting om dem överhuvudtaget.
Sen vet man ju inte så mycket om Katrin heller för den delen förutom att hon har fågelskräck...
Det blir väldigt ytligt alltihop kan jag känna, man får ingen relation till deltagarna alls jämfört med bönderna.
Citera
2018-11-01, 23:40
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Hon gör ett klassiskt bonde söker fru-misstag som återkommer varje säsong.
Bonden har fått hem en seriös bonde och några snygga stadsbor. Skickar hem bonden, som hade funkat i en lång relation, och väljer den snyggaste tatuerade snajdaren. Relationen håller inte och spricker 2 veckor efter att kamerorna är borta då coola stadsbon inser att man är ihop med en jävla bonde....

Ni minns väl Charlie guldvinge eller vafan han hette...?

Ja precis, den risken finns ju, att hon gör en Charlie
Dock så är Hannes ingen stadsbo utan från lilla Korsberga i Småland.

Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Tyckte jag kände igen Susannas Hannes...
https://www.vetlandaposten.se/article/sa-hamnade-hannes-fran-pokerz-i-bonde-soker-fru-han-har-en-stor-hand/
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
"Pökerz", vad fan är det för raggar-band?

Tydligen så är alltså Hannes även med i en grupp kallad Pökerz som ägnar sig åt Ronny & Ragge imitation. Det förklarar ju hans långa polisongerna om inte annat.
Tänk att det finns en marknad för det... Ronny & Ragge den andra generationen. Som om tiden stått still.
Intresset att uppträda och synas delar han ju med Susanna men det ställer ju hans medverkan i lite annan dager. Medverkar han av genuint intresse för Susanna eller för att skapa intresse för sin egen person?

https://www.youtube.com/watch?v=OUJyl2xkS9I
https://www.youtube.com/watch?v=JxPA9lzdk6g
https://sv-se.facebook.com/pokerz.nu/
Senast redigerad av Lostworld 2018-11-01 kl. 23:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in