Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-31, 21:20
  #1
Medlem
Köpte mindre än fyra gram, har halva kvar, har brukat i alla fall tre månader nu. I genomsnitt kanske två gånger i veckan. När jag läser de andra trådarna här känns det som att jag brukar sjukt lite? Kan jag fortfarande få de långvariga effekterna av att bli seg och sämre minne på så lite som ett gram per månad, om jag nu ens röker så mycket? Brukar gärna och lite, blir lagom hög sådär framåt kvällen, och har på senare tid trappat upp till tre-fyra gånger i veckan, men fortfarande en otroligt liten mängd per kväll.
Citera
2018-10-31, 21:30
  #2
Medlem
boobacars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomnez
Köpte mindre än fyra gram, har halva kvar, har brukat i alla fall tre månader nu. I genomsnitt kanske två gånger i veckan. När jag läser de andra trådarna här känns det som att jag brukar sjukt lite? Kan jag fortfarande få de långvariga effekterna av att bli seg och sämre minne på så lite som ett gram per månad, om jag nu ens röker så mycket? Brukar gärna och lite, blir lagom hög sådär framåt kvällen, och har på senare tid trappat upp till tre-fyra gånger i veckan, men fortfarande en otroligt liten mängd per kväll.
Hur mycket lägger du i varje joint? Om du är i den fasen ska du njuta över det då jag har rökt hela dagen och är knappt hög haha
Citera
2018-10-31, 21:45
  #3
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomnez
Köpte mindre än fyra gram, har halva kvar, har brukat i alla fall tre månader nu. I genomsnitt kanske två gånger i veckan. När jag läser de andra trådarna här känns det som att jag brukar sjukt lite? Kan jag fortfarande få de långvariga effekterna av att bli seg och sämre minne på så lite som ett gram per månad, om jag nu ens röker så mycket? Brukar gärna och lite, blir lagom hög sådär framåt kvällen, och har på senare tid trappat upp till tre-fyra gånger i veckan, men fortfarande en otroligt liten mängd per kväll.


Varje gång mitt stash är på väg att ta slut så lägger jag mindre och mindre röka i jointen och förundras varje gång hur BRA effekten blir ändå.

Du är inne på en BRA väg. Avvik inte från den. Det är lätt att röka mer och mer och mer ju större stash man får, men.. Effekten på bra gräs blir lika bra efter 20 år som den var första gången man rökte, och på samma lilla mängd, så länge man lägger sin tid och fokus på att avnjuta varenda litet mikrogram av den THC man får i sig.


Vi med missbrukargener har en tendens av att röka mer och mer och mer, varpå vi bygger upp en psykisk tolerans och som påverkar de mängder vi tror oss behöva för att få ett bra rus.
Vi motbevisas dock varenda gång stash'et är på väg att ta slut, men... for some reason.. We Never actually Learn...

som sagt, Din väg är BRA! Fortsätt på den!


Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Lyckost!
Jag som var så stolt att jag klarar mig på bara typ 10-15 gram i månaden och då röker jag ändå bara Fredag-Lördag förutom när jag har semester då jag röker typ 2-5 G om dagen.

Själv röker jag varje dag, men sedan min ekonomiska situation drastiskt förändrades, så tvangs jag stiga ned till att klara mig på 10g per månad. Men som sagt.. eftersom toleransen endast är psykiskt betingad, så går det bra ändå. Mikrodosering FTW!
__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2018-10-31 kl. 22:38.
Citera
2018-10-31, 22:12
  #4
Medlem
Jag röker genom aluminiumfolie-pipa. Kan försöka posta bild vid tillfälle, men det brukar vara några futtiga delar per gång. När jag ser vad som är ett gram i påsen inser jag hur länge det här kommer räcka för min del.

Har missbrukargener, så rädd att börja överdriva grejer. Dock har jag inga problem att vara borta över helgen och inte röka, det är mest när jag blir uttråkad jag skulle vilja.
Citera
2018-10-31, 22:19
  #5
Medlem
Gnomegirls avatar
Lyckost!
Jag som var så stolt att jag klarar mig på bara typ 10-15 gram i månaden och då röker jag ändå bara Fredag-Lördag förutom när jag har semester då jag röker typ 2-5 G om dagen.
Men sedan beror det väl lite på styrkan också. Mitt eget hemodlade gräs kan jag röka en 1,5 G. juppe av utan problem. Men typ svart dunderhasch räcker med en 0,1:a för att jag ska somna mitt i filmen jag skulle se.


MVH/Gnomegirl
__________________
Senast redigerad av Gnomegirl 2018-10-31 kl. 22:34.
Citera
2018-10-31, 23:01
  #6
Medlem
Känner igen mig lite på sätt och vis. Jag kan lätt röka 10-12 jointar på en dag utan att överstiga totalt ett grams förbrukning på dygnet. Är generellt sett inte alls intresserad av att vara stenad, utan bara få den extra lilla avslappnade och glada känslan. Visst är det skönt att dra en feting ibland precis som att det kan vara skönt att svepa ett helrör på fyllan för att städa sinnet, men många gör allt till överdrift. Fortsätt som du gör, då blir du garanterat gladast i längden!
Citera
2018-10-31, 23:07
  #7
Medlem
a2cs avatar
"Biverkningarna" du nämner är egentligen en del av ruset! När restprodukterna lämnat din kropp så är du 100% återställd.

Man brukar säga att cannabis inte har några biverkningar, och med det så menar man att dom traditionella "biverkningarna" egentligen är en del av ruset. Det är därför alla "biverkningar" är temporära, eller med andra ord: icke existerande.

Sämre minne, psykos, seg, depression, homosexualitet osv är självklart bara skräckpropaganda, finns ingen som helst grund för det.
Citera
2018-10-31, 23:18
  #8
Medlem
a2cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreten
Känner igen mig lite på sätt och vis. Jag kan lätt röka 10-12 jointar på en dag utan att överstiga totalt ett grams förbrukning på dygnet. Är generellt sett inte alls intresserad av att vara stenad, utan bara få den extra lilla avslappnade och glada känslan. Visst är det skönt att dra en feting ibland precis som att det kan vara skönt att svepa ett helrör på fyllan för att städa sinnet, men många gör allt till överdrift. Fortsätt som du gör, då blir du garanterat gladast i längden!
Du röker garanterat inte 10-12 jointar per dygn. En joint är enbart marijuana och papper. En spliff däremot kan bestå av 1% cannabis & 99% tobak om så må vara.

När en stoner ser ordet joint så utgår den från att det är tunga entusiaster som diskuterar, därav korrigeringen. Joint är något kraftigt och får ej besudlas.
Citera
2018-10-31, 23:22
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a2c
Du röker garanterat inte 10-12 jointar per dygn. En joint är enbart marijuana och papper. En spliff däremot kan bestå av 1% cannabis & 99% tobak om så må vara.

När en stoner ser ordet joint så utgår den från att det är tunga entusiaster som diskuterar, därav korrigeringen. Joint är något kraftigt och får ej besudlas.

Kanske i Sverige. Här där jag bor än en joint en cigg med något roligare än tobak i till vardags.
Citera
2018-11-01, 01:22
  #10
Medlem
a2cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreten
Kanske i Sverige. Här där jag bor än en joint en cigg med något roligare än tobak i till vardags.
Nej, jag menade att definitionen av en joint är en cigarett med enbart marijuana i. En joint blir en spliff när man blandar i annat för att jämna ut det hela. Detta varierar inte beroende på vart du är någonstans.

Leafly har nybörjarvänlig info här: https://www.leafly.com/news/cannabis...ts-and-spliffs
Citera
2018-11-01, 01:38
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a2c
Nej, jag menade att definitionen av en joint är en cigarett med enbart marijuana i. En joint blir en spliff när man blandar i annat för att jämna ut det hela. Detta varierar inte beroende på vart du är någonstans.

Leafly har nybörjarvänlig info här: https://www.leafly.com/news/cannabis...ts-and-spliffs

Välkommen till Portugal där folk skiter högaktningsfullt i det mesta på Internet. Ingen här vet vad en spliff är trots att säkert 15-20% av befolkningen röker gräs, och snackar man engelska här heter det joint oavsett. Men okej, jag kan köpa att det kanske är ett sakfel. Jag utgår i alla fall ifrån att du förstod vad jag menade.
Citera
2018-11-01, 02:24
  #12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a2c
Nej, jag menade att definitionen av en joint är en cigarett med enbart marijuana i.

Från TS, och MITT (nuvarande) perspektiv, så skulle ett sådant rökdon räcka i en vecka+.
Från ett missbrukarperspektiv däremot, så skulle sagda joint räcka i max en timme, för att 2 timmar senare behöva upprepas igen, och igen, och igen.. osv..
__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2018-11-01 kl. 02:46.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback