Citat:
Ursprungligen postat av
BorgeH
Nej, de har inte tagit honom med någon död varg. I Dagens industri står:
"Jag bedömer att åtta stycken är relativt säkra. Men för att bedömas som grovt jaktbrott är det inte nödvändigt att djuret dör. Att söka reda på djur i avsikt att döda är ett fullordat brott", säger Lars Magnusson.
Vad gäller Karl Hedin så misstänker åklagaren att han har dödat två vargar.
Men några döda djur har åklagaren inte hittat.
"Vi har inte hittat några döda vargar. Som jag har förstått det har vi tagit preparerade lodjursfällor i beslag", säger Lars Magnusson.
https://www.di.se/live/karl-hedin-haktad-for-grovt-jaktbrott/
Det verkar vara någon som påstått att han skjutit varg vid ett par tillfällen, men några fysiska bevis har de inte. Åklagarens resonemang om avsikt att ha avsikt att döda är ett fullbordat brott verkar långsökt. Kan man bli fälld för mord på en människa om man säger att: "Jag skall döda dig!"? I så fall får vi nog det snart fullt på fängelserna.
Vad är det här för trams? Tippar fortfarande att Karl Hedin lär få ett saftigt skadestånd när han släpps fri. Vad får en miljardär per dag?
Sedan lär nog Karl Hedin släppa loss sina advokater på att jaga skiten ur de som hittat på detta hos myndigheterna. Jag skulle inte vara i deras kläder när han drar igång.

Ja detta är helt galet! Så fort nån ropar "varg" går hela rättsapparaten i spinn!
Att KH skulle sätta sig i en sån här sits genom att begå jaktbrott är ju bissart!
Allt är ju garanterat en halmgubbe som polis och åklagare kokat i hop.
Troligvis har KH fått kännedom om avlyssningen och spelat alla ett rejält spratt.
Bra grund för en ny bok om hur myndigheter satsar sjukt mycket resurser på påstådda jaktbrott.
Att han då själv som drabbad kan ge en bild om hur man förnedras och stängs av från all mänsklig kontakt under lång tid, kommer ju givetvis ge mer tyngd åt hans inställning i vargfrågan.