2018-10-31, 15:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssylt
Det finns inga större spänningar ute i landet. I glesbygd med vargar är i stort sett alla urinvånare mot varg. De enda som är mot är inflyttade grönavågare och andra haschtomtar. Spänningen står mellan glesbygd och garanterat vargfri stad.

Karl Hedin är speciell, i och med att han äger skog för ett par miljarder, som skulle må bra av färre älgar, vilket uppnås med fler vargar. Hans hobby älgjakt är dock uppenbarligen viktigare. Fascinerande.
Det är knappast älgen som är problemet. KH motsätter sig skogsbolagens slentrianmässiga gapande om älgens betskador. Han hävdar att de är kraftigt överdrivna.
Däremot tar varg jakthundar och det gör löshundsjakt svår eller omöjlig, det är där konflikten uppstår. Att varg äter älg kan de flesta leva med, tar de hundar så är det värre.
Citera
2018-10-31, 15:45
Medlem
I ett land där polisen inte utreder våldtäkt, inbrott osv pga tidsbrist. Känns det som overkill att man går all in på detta fall. Men det är klart här är gm en rik vit äldre man. PK jonen får ståfräs. Till och med tidningarna skriver!

Skall jag förväntas bli upprörd? När det våldtas tioåringar i Malmö?
Citera
2018-10-31, 15:52
Medlem
Tercios avatar
Karl hedin är en hjälte. Inget snack om den saken!

Tips: Hedins föreläsning om varg, del ett - https://www.youtube.com/watch?v=o1VeOBaP_ZA
Citera
2018-10-31, 16:03
Medlem
Finns det några namn på de andra? Tex 50åringen från Norberg som jag såg något om...
Citera
2018-10-31, 16:09
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Karl hedin är en hjälte. Inget snack om den saken!

Tips: Hedins föreläsning om varg, del ett - https://www.youtube.com/watch?v=o1VeOBaP_ZA

Skjuta ihjäl örnar och olaglig jakt på varg= hjälte

Jaktlagen bör följas strikt, annat än fängelse är inte acceptabelt.
Citera
2018-10-31, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stentrappanS
Finns det några namn på de andra? Tex 50åringen från Norberg som jag såg något om...
Namnen finns i dagboksbladet:
Citat:
Ursprungligen postat av Serol
Dagboksblad:
https://minfil.com/W6Fcb6k3ba/V_stmanlands_TR_B_5279-18_Dagboksblad_2018-10-29_pdf
Citera
2018-10-31, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssylt
Det finns inga större spänningar ute i landet. I glesbygd med vargar är i stort sett alla urinvånare mot varg. De enda som är mot är inflyttade grönavågare och andra haschtomtar. Spänningen står mellan glesbygd och garanterat vargfri stad.

Karl Hedin är speciell, i och med att han äger skog för ett par miljarder, som skulle må bra av färre älgar, vilket uppnås med fler vargar. Hans hobby älgjakt är dock uppenbarligen viktigare. Fascinerande.

Vet inte vilken glesbygd du kommer ifrån. Men jag är från "skogen" med vänner som både jagar och har får. Även vänner som fått får tagna av vargen.
De är inte vargmotståndare. Kan faktiskt inte lämna någon vargmotståndare på rak arm som jag känner...
Då vandrar jag ofta i Hedins skogar med mina vovvar
Citera
2018-10-31, 16:11
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild

Det handlar om civil olydnad! inget annat. punkt!
Citera
2018-10-31, 16:31
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stentrappanS
*arl Fax*n
R*r-*rik *ersson
**obert *ettersson
Bj*rn *rtenblad
Citera
2018-10-31, 16:38
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinchen
Såg att jag känner en av dem du skrivit om och nej bara för att han tycker att det är fel att jaga förbjudna djur så pysslar han inte med höns

Var vettig människa tycker nog att det är fel att skjuta dessa djur,om de nu skulle visa sig skyldiga.
Nåt år bakom galler skulle göra dem gott isåfall

Är väl bara banjospelande jägare som tycker annat.

https://www.atl.nu/lantbruk/vill-kastrera-hons/

du är alltså bästis med någon som skriver under på att man vill sterilisera höns för att de slippa värpa?
I det fallet som tråden avser är jag ganska övertygad om att "hönshjärnor" vill sätta dit Karl Hedin till varje pris
Citera
2018-10-31, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild

KH är inte ens häktad för att ha skjutit någon örn. I hans fall handlar det enbart om eventuell avlivning av varg.
Citera
2018-10-31, 17:13
Medlem
Nails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Mystiken tätnar efter åklagarens uttalanden:

Fast jag är inbiten storstadsbo som aldrig hållit i ett gevär kan jag inte undgå att fascineras av den enorma polarisering och de spänningar som verkar finnas mellan vargkramare och varghatare ute i landet. Det verkar vara ett slags lågintensivt krig som pågår mellan diverse fanatiker?

https://www.di.se/live/karl-hedin-haktad-for-grovt-jaktbrott/

Från länken:
En viktig del av åklagaren bevisning i härvan består av hemlig telefonavlyssning. Det är bland annat genom sådan hemlig telefonavlyssning som åklagaren har kunnat specificera att Karl Hedin ska ha begått ett jaktbrott klockan 11:50 i fredags.
Enligt ett vittne i Karbenning (se: (FB) Industriledaren Karl Hedin m fl gripna okt -18, jaktbrott i Surahammars kommun 2017 ) stoppade civilpolis »en bil med släp under färd under "hastiga förhållanden". Personerna ska varit jaktklädda.«

Satt KH i bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in