Flashback bygger pepparkakshus!
2018-10-29, 11:03
Medlem
Knullkungens avatar
Ett engelsktalande sälskap besökte i helgen en restaurang i Ronneby. 30 personer både barn och vuxna smet från notan på mellan 4000 och 5000 kronor.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt....isk-springnota

Vilka är GM?
Citera
2018-10-29, 11:06
Medlem
franges avatar
Luktar zigenare lång väg - inte minst eftersom de hade barn med sig. Det är klassiskt modus operandi för zigenare att ställa till med krångel och gräl vid konfrontation och när det skall betalas - för att kunna smita.
Citera
2018-10-29, 11:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Asfaltläggare?
Citera
2018-10-29, 11:23
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Luktar irländska tattare lång väg, så kallade asfaltläggare (fast de har annan skit för sig också). Polisen borde så klart ha tillkallats och gripit nidingarna.
Citera
2018-10-29, 11:24
Medlem
InfiniteSolutionss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Asfaltläggare?

Inte omöjligt att så är fallet, polisen varnade för oseriösa hantverkare nyligen:

http://www.blt.se/karlskrona/polisen...a-hantverkare/
Citera
2018-10-29, 11:24
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Asfaltläggare?

Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Luktar irländska tattare lång väg, så kallade asfaltläggare (fast de har annan skit för sig också). Polisen borde så klart ha tillkallats och gripit nidingarna.

Brukar de ha barn med sig till Sverige?
Citera
2018-10-29, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

Som jag minns det har jag sett bildreportage där de fotats med barn så ja, det verkar som att de släpar med sig sina skitungar. Vad ska skitungarna annars göra har du tänkt? Alla ska med.

Tycker krogägare ska börja investera i hundar lite mer, ett par tre cane corso och saken är biff om man nu vill ha nån som ingriper med bestämdhet när man försöker hålla kvar packet tills polisen kommer.
Citera
2018-10-29, 11:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Verkar så ibland.
Brittiska asfaltläggare är tillbaka i Borås.

Inne på campingen finns ett tiotal husvagnar, barn leker på gräsmattan utanför men när BT dyker upp springer alla in och gömmer sig i sina husvagnar.
http://www.bt.se/boras/brittiska-asf...-ater-i-boras/
Citera
2018-10-29, 11:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Som jag minns det har jag sett bildreportage där de fotats med barn så ja, det verkar som att de släpar med sig sina skitungar. Vad ska skitungarna annars göra har du tänkt? Alla ska med.

Gå i skola hemma på Irland och hänga med modern? Var inte medveten om att de tar med sig hela familjen.
Citera
2018-10-29, 11:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Ett engelsktalande sälskap besökte i helgen en restaurang i Ronneby. 30 personer både barn och vuxna smet från notan på mellan 4000 och 5000 kronor.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt....isk-springnota

Vilka är GM?
Restaurangägaren som inte förstår engelska.

Går du in på en restaurang och beställer något så betalar du givetvis inte om du serveras något helt annat.

Ur artikeln
– De kom in och var väldigt högljudda, så jag sa åt dem att de måste tysta sig eftersom jag hade andra gäster. De sade att barnen var hungriga och ville ha ”chips”, säger krögaren.

Ville ha pommes frites
Sällskapet pratade engelska enligt krögaren, som tror att de bara var på tillfälligt besök i Blekinge.

Jag är själv inte jättebra på engelska och trodde att de ville ha chips, men det visade sig senare att de menade pommes frites. Då blev de arga och reste sig upp och gick, utan att betala för något.

Edit: 4-5000 kronor skulle således vara notan för chips till barnen .....
Citera
2018-10-29, 11:29
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Asfaltläggare?

Frågan är ju om dom åker runt med sina barn. Jag vet inte hur det brukar fungera.
Å andra sidan. Hade det varit romer så hade nog restaurangägaren sett det ganska omgående.
Men hade han sagt att det var 30 romer så hade nog PK-media mörkat det hela.
Citera
2018-10-29, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Restaurangägaren som inte förstår engelska.

Går du in på en restaurang och beställer något så betalar du givetvis inte om du serveras något helt annat.

Ur artikeln
– De kom in och var väldigt högljudda, så jag sa åt dem att de måste tysta sig eftersom jag hade andra gäster. De sade att barnen var hungriga och ville ha ”chips”, säger krögaren.

Ville ha pommes frites
Sällskapet pratade engelska enligt krögaren, som tror att de bara var på tillfälligt besök i Blekinge.

Jag är själv inte jättebra på engelska och trodde att de ville ha chips, men det visade sig senare att de menade pommes frites. Då blev de arga och reste sig upp och gick, utan att betala för något.

Edit: 4-5000 kronor skulle således vara notan för chips till barnen .....

Hej idiot, om man serveras fel mat så säger man till innan man börjat äta upp den? Normalt folk brukar göra så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in