2018-10-27, 13:36
Medlem
Jag fick 16mg ganska snabbt ändå. Slipper suboxone o h fick subutex direkt när jag började i programmet. Så det är en
ganska så bra mottagning jag går på nu. Fast kag tror 16 är maxdosen. Men det räcker ju.
Citera
2018-10-27, 14:25
Medlem
zrtxs avatar
Hur stor är chansen ifall det står i ens journal att man har ett blandmissbruk men att det senaste halvåret har det mestadels varit opiater?
Citera
2018-10-27, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Hur stor är chansen ifall det står i ens journal att man har ett blandmissbruk men att det senaste halvåret har det mestadels varit opiater?

Några vänner till mig har samma problem i princip så jag säger att chansen är stor. Dom är med i programmet.
Citera
2018-10-27, 17:03
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkCloudz
Några vänner till mig har samma problem i princip så jag säger att chansen är stor. Dom är med i programmet.

Ok, får hoppas på det bästa. Jag var där på intervju och fick ett mycket bra intryck av läkaren, dock säger min socialsekreterare att mina chanser är lika med 0 pga min historik :/
Citera
2018-10-28, 16:06
Medlem
Finns det ngn som helst chans att jag får stesolid nedtrapp och LARO, jag får påbörja när som men äter ca 2mg xanor/dag. Jag vill trappa ut mig på diazepam (stesolid) varje dag åt jag mellan 10-30mg under flera år utan att öka dosen. Det var när torkan på stesolid kom som dosen bara ökat, xanor halveringstider och verkningsgrad är inte optimal för att trappa ner... Hur fan gör jag? Borde trappat ur mig när jag hade tillgång nu finns det bara starka benzo, varför? Jag bor i Skåne. Funderar på hur det är att söka vård i Danmark?
Senast redigerad av nothot 2018-10-28 kl. 16:09.
Citera
2018-10-28, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nothot
Finns det ngn som helst chans att jag får stesolid nedtrapp och LARO, jag får påbörja när som men äter ca 2mg xanor/dag. Jag vill trappa ut mig på diazepam (stesolid) varje dag åt jag mellan 10-30mg under flera år utan att öka dosen. Det var när torkan på stesolid kom som dosen bara ökat, xanor halveringstider och verkningsgrad är inte optimal för att trappa ner... Hur fan gör jag? Borde trappat ur mig när jag hade tillgång nu finns det bara starka benzo, varför? Jag bor i Skåne. Funderar på hur det är att söka vård i Danmark?

Hade samma problem som du när jag skulle börja med LARO.
Jag fick ingen hjälp av dom så jag fick ta saken i egna händer.
Men alla mottagningar är olika så fråga bara.

Jag trappa ner och fick vänta tills jag var negativ på benzo innan jag fick börja.
Citera
2018-10-28, 16:46
Medlem
Citat:
Ok, får hoppas på det bästa. Jag var där på intervju och fick ett mycket bra intryck av läkaren, dock säger min socialsekreterare att mina chanser är lika med 0 pga min historik :/

Säg gärna hur det går för dig.
Jag tror du kommer in iaf.
Citera
2018-10-28, 17:06
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Säg gärna hur det går för dig.
Jag tror du kommer in iaf.

Beroendekliniken jag är inskriven hos sa att det var 0 chans att dom skulle ta emot mig, så det var det antar jag...
Citera
2018-10-28, 18:18
Medlem
Citat:
Beroendekliniken jag är inskriven hos sa att det var 0 chans att dom skulle ta emot mig, så det var det antar jag...

Tråkigt att höra =/
Håller tummarna för dig iaf
Citera
2018-10-29, 17:00
Medlem
roppermans avatar
Någon som har lust att beskriva hur processen in i LARO ser ut.
Jag bestämde mig idag för att söka LARO och skickade in en egenremiss där jag fick svara på några frågor, bland annat vad jag missbrukade, hur mycket/ofta, boendesituation mm.

Blir jag sen kallad till ett möte där jag får berätta min situation mer utförligt eller hur fungerar det?
Funderar lite på när jag kan väntas höra ifrån mottagningen. Jag förstår att man gör individuella bedömningar och olika mottagningar har olika lång kö men vad är er erfarenhet?
Citera
2018-10-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ropperman
Någon som har lust att beskriva hur processen in i LARO ser ut.
Jag bestämde mig idag för att söka LARO och skickade in en egenremiss där jag fick svara på några frågor, bland annat vad jag missbrukade, hur mycket/ofta, boendesituation mm.

Blir jag sen kallad till ett möte där jag får berätta min situation mer utförligt eller hur fungerar det?
Funderar lite på när jag kan väntas höra ifrån mottagningen. Jag förstår att man gör individuella bedömningar och olika mottagningar har olika lång kö men vad är er erfarenhet?

Du fyller i egenremiss som du har gjort, sen blir du kallad till ett läkar möte hos närmsta mottagning där du får berätta vad du har hållt på med för droger osv. Du får nog lämna urinprov då också.
Citera
2018-10-29, 19:39
Medlem
roppermans avatar
Citat:
Du fyller i egenremiss som du har gjort, sen blir du kallad till ett läkar möte hos närmsta mottagning där du får berätta vad du har hållt på med för droger osv. Du får nog lämna urinprov då också.

Tack för svar!
Funderar mycket kring hur lång tid det tar innan man kan tänkas bli kallad till möte med läkare. Har hört om andra mottagningar på psyk där man har haft köer på ett halvår t ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in