2018-10-28, 02:52
Medlem
Sitter nu med en icemat, har kört den i många många år nu och en grej jag verkligen inte gillar är att jag blir lätt svettig om handen om jag spelar något intensivt så musen fastnar till mellanåt.

Så det är något jag INTE vill ska hända på den nya.

Har bokstavligt talat 0 koll på mattor nuförtiden då jag som sagt haft denna klänod i tiotal år, från tidigt 2000 tal iaf.

Så vilka sorter finns det, tyg, annat? Som är bra till precision och att inte handsvett ska ådstakomma rörelsehinder.

Tack på förhand!

Pris spelar ingen roll.
Citera
2018-10-28, 02:54
Medlem
Du vet själv vad för typ som passar ditt ändamål bäst, googla runt och läs recensioner
Citera
2018-10-28, 02:32
Medlem
Hebrs avatar
Provat fett många mattor under åren och har en ganska klar bild av vad jag föredrar. En icemat har alltid varit det raka motsatta mot vad jag har gillat. Spelar bara CSGO och jag tycker det blir "svajjigt" med hårda mattor.

Använder SteelSeries Qck heavy i dagsläget och det är en av de bättre jag ägt tveklöst. Tjock och tung men samtidigt väldigt fin yta med bra glid
Citera
2018-10-28, 02:44
Medlem
Tungsmets avatar
Du hittar dom bästa musmattorna hos Steelseries och Zowie, Corsair är ganska bra också

Aldrig upplevt att min hand fastnar med min MX300

Hört mycket bra saker om Cooler Master Swift-RX, ta en titt på den
Citera
2018-10-28, 04:42
Medlem
SteelSeries qck eller vad den heter som föregående talare skrivit. Har haft den i några år och har aldrig tänkt på en annan musmatta sen dess.
Citera
2018-10-28, 06:40
Medlem
Kan bara instämma i lovkören: Steelseries qck heavy is da shit!
Citera
2018-10-28, 08:22
Medlem
Stardragons avatar
Inte för att verka dryg eller på annat sätt okunnig, men varför använder ni musmattor?
Försvann inte behovet för dessa när kulmössen fasades ut?
Citera
2018-10-28, 09:30
Medlem
Älskar hårda mattor.. min steel började få bucklor efter typ 15 år. Hittade en hård plastmatta på dollarstore som var super för 80 spänn. Hade tänkt att köpa på mig en bunt.. men den verkar slutsåld när jag gick dit igen.
Tycker det är absurda priser för musmattor i övrigt.
Citera
2018-10-28, 09:35
Medlem
Kanske Razer Firefly? Jag har använt min i ett par år nu och den fungerar bra.
Citera
2018-10-28, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stardragon
Inte för att verka dryg eller på annat sätt okunnig, men varför använder ni musmattor?
Försvann inte behovet för dessa när kulmössen fasades ut?
Är du seriös?
Citera
2018-10-28, 10:10
Medlem
Stardragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Är du seriös?
Absolut, jag själv inte använt en musmatta på säkert 15 år.
Om det finns några fördelar som jag missar, upplys mig gärna.
Citera
2018-10-28, 11:57
Medlem
Rekommenderar denna: https://www.maxgaming.se/musmattor/get-right-teampad-large

Det enda negativa är väl att motivet är under all kritik. Om du kan bortse från det så är den ett givet köp! Skönt glid, perfekt storlek och grymt smidigt att man kan tvätta den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in