Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-26, 17:38
  #13
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
"Mohammed hade sex med sin 9-åriga fru. Detta är pedofili"

Så sa alltså kvinnan, och har nu blivit fälld i alla instanser.

Man tror fan inte det är sant

Hon blev fälld i en Österrikisk regional domstol, enligt tolkningar av speciella österrikiska lagar kontra yttrandefriheten. Europa domstolen konstaterar bara att domstolen i Österriken kunde resonera så:

Citat:
FOR THESE REASONS, THE COURT, UNANIMOUSLY,

1. Declares the application admissible;



2. Holds that there has been no violation of Article 10 of the Convention.

Artikel 10 handlar om yttrandefrihet.

Observera att domstolen inte var enig om utslaget.
Citera
2018-10-26, 17:52
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Vem bryr sig om nu Aisha inte var så ung?
Om folk tycker ( på goda grunder dessutom ) att Moe var pedofil så har de rätt säga det. Det kallas yttrandefrihet. Allt annat är sharia som vi inte bör ha i Europa.
Eftersom lagen som jag upprepade gånger påtalat gäller även hädelse mot kristendom är det fel att tala om "sharia".

Även om det är fel att döma någon för det hela tycker jag ändå det har viss relevans eller inte om påståendet var sant. Om inte annat för att det så ofta dras upp som argument mot Muhammed av folk som inte vet mycket mer än just detta om honom. Själv tycker jag Aishas vuxna liv, efter Muhammeds död, verkar varit mer intressant.
Citera
2018-10-26, 18:03
  #15
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Eftersom lagen som jag upprepade gånger påtalat gäller även hädelse mot kristendom är det fel att tala om "sharia".

Även om det är fel att döma någon för det hela tycker jag ändå det har viss relevans eller inte om påståendet var sant. Om inte annat för att det så ofta dras upp som argument mot Muhammed av folk som inte vet mycket mer än just detta om honom. Själv tycker jag Aishas vuxna liv, efter Muhammeds död, verkar varit mer intressant.

Onekligen så verkar hon haft skinn på näsan. Längre fram så ledde hon en armé emot de som så småningom skulle lägga grunden till Shia-islam. Om det kan man, givetvis, tycka vad man vill om. Lika så att Aisha vittnat om en judisk kvinnas mod när judarna i en stad skulle massakreras, vilket, tydligen Aisha hade del i.
Citera
2018-10-26, 19:16
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Eftersom lagen som jag upprepade gånger påtalat gäller även hädelse mot kristendom är det fel att tala om "sharia".

Även om det är fel att döma någon för det hela tycker jag ändå det har viss relevans eller inte om påståendet var sant. Om inte annat för att det så ofta dras upp som argument mot Muhammed av folk som inte vet mycket mer än just detta om honom. Själv tycker jag Aishas vuxna liv, efter Muhammeds död, verkar varit mer intressant.

Det som är intressant är hur du hela tiden vrider från ämnet... nämligen yttrandefrihet!
Om du tror för en endaste sekund att detta gäller kristendom likaväl som islam så måste du vara dum på riktigt ... Larry David kommer fortfarande kunna pissa på Jesus utan några som helst invändningar... men säg nåt ont om islam...

HÄDELSE ÄR AVSKAFFAT I VÄST MEN DU BRYR DIG INTE ÖVER ATT DET ÅTERINFÖRS!!!!!! Vafan.
Citera
2018-10-26, 19:51
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Om du tror för en endaste sekund att detta gäller kristendom likaväl som islam så måste du vara dum på riktigt ... Larry David kommer fortfarande kunna pissa på Jesus utan några som helst invändningar... men säg nåt ont om islam...
Jag gav alltså en länk till just en dom som rörde hädelse mot kristendom, men lik förbannat "vet" du att denna lag inte gäller kristna. Uppenbarligen är det du som är "dum på riktigt"
Citat:
HÄDELSE ÄR AVSKAFFAT I VÄST MEN DU BRYR DIG INTE ÖVER ATT DET ÅTERINFÖRS!!!!!! Vafan.
Det där stämmer inte. Du hittar information om hädelselagar runt om i världen här, och flera Västländer finns med:
https://en.wikipedia.org/wiki/Blasphemy_law
Har du glömt norgehistorien om hur de förbjöd "Life of Brian"? (och den är inte ens hädisk).
Citera
2018-10-27, 00:07
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Skitsnack. Det handlar om islam.
Pissing Jesus och liknande evenemang kommer att fortsätta vara helt ok.. medan minsta kritik mot islam kommer kväsas.
Det vet du också.

( lite som att påstå att hets mot folkgrupp även gäller när vita blir attackerade.. när det inte är så..)

Muslimerna fokuserar på att stoppa kränkningar mot Muhammed, då han är den siste och främste profeten i islam. När muslimerna stärkt sin ställning och etablerat ett slags formellt eller informellt hädelseförbud i Europa kring profeten Muhammed så kommer man arbeta för att utvidga detta till att även gälla islams övriga profeter, exempelvis Jesus. Så vänstermuppar som hånar Jesus kommer vara nästa grupp man vill tysta.
Citera
2018-10-27, 00:43
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Eftersom lagen som jag upprepade gånger påtalat gäller även hädelse mot kristendom är det fel att tala om "sharia".

.

Jag klippte bort den delen där du förklarar att ingen är skyldig bara för att den är anklagad eftersom det ändå inte gäller inom islam. Hos allah gör det det. Men inte på jorden.ok.

Varför tycker du att "hädelse" är ett brott?
Citera
2018-10-27, 00:46
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utmaningen
Muslimerna fokuserar på att stoppa kränkningar mot Muhammed, då han är den siste och främste profeten i islam. När muslimerna stärkt sin ställning och etablerat ett slags formellt eller informellt hädelseförbud i Europa kring profeten Muhammed så kommer man arbeta för att utvidga detta till att även gälla islams övriga profeter, exempelvis Jesus. Så vänstermuppar som hånar Jesus kommer vara nästa grupp man vill tysta.

Haha det har du rätt i.
Citera
2018-10-27, 00:51
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jag gav alltså en länk till just en dom som rörde hädelse mot kristendom, men lik förbannat "vet" du att denna lag inte gäller kristna. Uppenbarligen är det du som är "dum på riktigt"

Det där stämmer inte. Du hittar information om hädelselagar runt om i världen här, och flera Västländer finns med:
https://en.wikipedia.org/wiki/Blasphemy_law
Har du glömt norgehistorien om hur de förbjöd "Life of Brian"? (och den är inte ens hädisk).

Vad hade hade hänt om Larry David pissat på en bild av Mohammed?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback