2018-10-25, 07:52
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
https://www.expressen.se/noje/linda-lindorffs-hemliga-sexkrav-pa-bonderna/

Skulle inte bli förvånad om Simon är en av bönderna detta gäller, han verkar ju bubbla över på alla håll och kanter ovan vid tjejer som han är.

Det lär vara mest vara en generell grej, även om Simon av årets deltagare är den mest troliga att testa på flera mer än via kyssar.

Citat:
Ursprungligen postat av Gorillaprinsen
Per: Fattar inte varför Madeleine är med i programmet när hon har så nära till svartsjuka, obehaglig brud utan självinsikt. Hoppas att Per väljer Sofie, så fin och genuin tjej.

Simon: Vad är det för tjejer han valt... Elin och Sara är två bimbos som bara vill synas i TV. Amanda verkar vara helt okej och hade kanske passat Simon, men kommer inte bli något om han hånglar med alla.

Susanna: Tror att Jim eller Tobias passat henne bäst, men lär väl bli Hannes.

Erik: Alltså tycker att fågelhataren Katrin är så töntig, fattar inte vad han ser i henne. Norrlands Caroline är ju klart bästa valet.

Madeleine är skrämmande ja, mer svartsjuk deltagare var länge sen man såg. Hon vågar ju dessutom inte själv ta tjuren vid hornen utan låter andra göra det i hennes ställe så hon inte framstår som så på. Hoppas det var sista gången nån annan sprang hennes ärenden, det får inte dom andra tjejerna att framstå i så god dager direkt.

Beträffande Simon håller jag med till punkt och pricka. Att komma till en gård med kor och gnälla på att det luktar skit... Det är ju lite som att ha surströmmingsskiva och klaga på att det luktar surströmming, ingen hög intelligenskvot där inte.

Susanna har jag tippat på väljer Hannes sedan starten. Dock tror jag han kommer glida med mest fram till ett slutval för att hon känner att hon vet var hon har honom. Det skulle väl vara det som kan vara det som gör att det skiter sig isf, att han tröttnar på att inte få egentid medan hon vill testa dom andra och se vad det kan bli.
Hon bör ju säga till Hannes att hon vet vad hon känner isf så han inte drar.

Erik tror jag faktiskt väljer just fågelhaterskan. Om han nu inte vore så intresserad av henne hade han lätt kunnat välja nån annan och slippa lägga ner allt extra jobb på att bota den skräcken.

Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Blåsta kanske, men de ser ju inte så tokiga ut. Bimbos brukar inte dras till töntar på bondgårdar, utan de vill ha "bad guys", vilket är väldigt förvånande, för de verkar ju genuint intresserade av Simon. Man går ju inte och köper nallar och presenter annars liksom. Mycket märkligt! Vad vill dessa?

Ser inte så tokiga ut?`Det är ju just det dom gör, totalt innehållslöst bakom ögonen, det finns bara en anledning till att dom medverkar och det är för tv-tiden som dom tror ska ge dom fördelar utanför BSF.

Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Inte lik det minsta tycker jag...

Håller med dig angående fågeltjejen, varför söker man till en hönsbonde när man har fågelskräck?!? Tycke för övrigt Erik verkar rätt tråkig, svårt att få grepp om honom också. De borde haft någon äldre med istället och inte bara yngre bönder.

Undra vem det är som bor hos Susanna enligt folkbokföringen.

När flyttade den personen som är skriven hos Susanna in?
Det är ju faktiskt inte helt omöjligt att det är någon annan ur brevhögen än dom vi sett heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
I ärlighetens namn kan man vara smal men ändå ha kurvor.
Man kan också vara smal och supertrevlig samtidigt som det finns tjockisar som är otrevliga.
Ingenting är svart eller vitt.

Har för övrigt blivit en trend i dag att all övervikt ska beskrivas som "kurvor" och "former".
Ibland är det direkt hälsofarligt med övervikt och inte speciellt attraktivt heller. Både bland Pers och Magnus tjejer så finns det ett par som hade behövt gå ner en hel del i vikt.
Sen är det väldigt individuellt också. Sofie och Moa tycker jag har en naturlig skönhet som skiner igenom, oavsett deras vikt. De är fina som de är.

Bra sagt, det finns helt enkelt en enkel förklaring till människors skönhet och det är hur dom är som personer. Den man tycker är absolut vackrast vid en första anblick kan efter ett enda samtal bli otroligt oattraktiv om denne visar sig ha en personlighet som är lika vidrig som maginfluensa.
Sedan kan en som man kanske inte faller pladask för utseendemässigt väga upp allt med en fantastisk personlighet som gör att utseendet växer.

Detta oavsett om det är en kvinna som är snygg enligt "samhällets normer" eller en mer överviktig tjej etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan45
Ehhh, ser inte tokiga ut??? De ser fan ut som white trash!!!🙉🙉🙉🙉

Ja, lite åt det hållet. Dom verkar mest jaga forna tiders "bar-turnéer" för dokusåpa-kändisar jobb med sin medverkan mer än något annat.

I övrigt verkar Marie nu verkligen ha fastnat för Tore. Hon sa ju "Det verkar som Tore är förtjust i mig, och det hoppas jag verkligen att han är" Det kan man ju inte tyda på annat sätt än att hon är lite småförtjust i honom med om inte annat.
Det blir intressant nästa vecka när Christer ska konfrontera henne med att Tore fick dejten.
Alireza har fortsatt inte sagt något alls.
Citera
2018-10-25, 08:55
Medlem
Citat:
Erik hade väl haft en del förhållanden innan? Han känns ju inte direkt som en ladies man nu...
Kanske är han alltför kameramedveten, rädd för att göra bort sig och håller därför på kontrollen.
Tror att han vet vad han vill ha och det behöver ju inte vara något negativt, tvärtom. Han känns rätt trygg i sig själv. Kanske är det så att ingen av tjejerna är rätt för honom helt enkelt.
Det har ju inte varit någon som känts som någon självklar matchning precis och jag tror inte att Erik är typen som tvingar fram något på beställning.
Som sagt, bara det inte blir "Katrins fågelskola" av alltihop för det kommer att bli tröttsamt.

Ja det stämmer, Erik har haft flera relationer innan BSF så han borde ju veta vad han vill ha ut av en relation. Sen är han nog en sån som gärna vill ha kontrollen, är väldigt noga, det såg man ju när han förberedde innan tjejerna kom.

Dock tror jag att det finns en risk att det kan bli "Katrins fågelskola" där, det är en känsla jag har men hoppas jag har fel. Verkar inte som produktionen tycker han är så rolig heller, tycker vi fick se betydligt mindre av Erik igår än dem andra bönderna, eller har jag fel?!
Citera
2018-10-25, 09:00
Medlem
Citat:
Jag tyckte inte att Leonora gav Annette någon bra förklaring till varför hon valt att ta med unga tjejer.
Först sa hon något om att unga tjejer skrämde henne (troligtvis för att hon blev bränd av en yngre tjej sist/förra säsongen), att hon visste att jämnåriga och äldre skulle passa in i hennes liv men att hon ändå ville ge yngre en chans (som en utmaning eller vadå?). Lite konstigt resonemang.

Magnus verkar väldigt avslappnad med Moa. Noterade även att han lade armen om henne när de höll på med traktorn.
Jenny verkar bli rätt sur av sig, ja. Inget trevligt drag.

Tore var duktig på hästryggen, har sett betydligt värre nybörjare så det var klart godkänt

Ja, surgubben Christer går på högvarv nu. Kan bli kul om han spårar fullständigt. Bara en tidsfråga innan han får åka hem. Det gemensamma hästintresset kommer inte att rädda honom.

Nej Annette fick ingen direkt förklaring där av Leonora och troligen är ju Leonora rädd efter det som skedde förra året. Men på nåt sätt tycker jag inte Annette är rätt heller, tycker fortfarande att Sofia från Göteborg skulle vara bästa valet, visst hon är 26 och inte 56 som Annette men verkar väldigt mogen och redo. Hon hade ju fått klara sig själv i tidig ålder tyckte jag Leonora sa och sånt växer man ju otroligt av.

Moa är genuin och gullig så förstår att han är avslappnad med henne . Visst var det Moa han pussade på i trailern inför nästa vecka?

Tror det spårar ur ganska rejält nästa vecka mellan Christer och Marie, hoppas hon på nåt sätt bemöter hans "utskällning" så hon inte bara blir paff och går därifrån. Tror Christer ryker vid nästa val.
Citera
2018-10-25, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Eller hur. Kaninkokerskan startar hårt med att manipulera andra.

Hon är superläskig.

Hoppas Per snart inser hur psykiskt instabil Madeleine är och skickar henne åt helsike i nästa val. Inser han det inte själv borde dem andra tjejerna upplysa honom om det för dem lär ju se det.
Citera
2018-10-25, 09:07
Medlem
Carl Serungs avatar
Haha, hon den där fläskpaddan med löjligt korta armar. Ser sjukt rolig ut.

Det är inga fagra damer den bonden har valt i alla fall.

Och jag är dessutom helt säker på att kokainbonden som var och handlade med tjejen stannade för en snabbis i bilen på vägen tillbaka. Han lär ha doftat av safterna från det kvinnliga skötet så att säga. Tror att dom andra töserna märkte detta.
Citera
2018-10-25, 09:07
Medlem
Citat:
I början kunde man kanske skylla på redigering och att de försökte framstå henne som galnare än hon var. Nu börjar det ju bli väldigt tydligt att det verkligen är något allvarligt fel på människan

Ja, Fredrik har vi ju nämnt några gånger som en jämförelse. Dock så höll Fredrik stilen mer och var inte fullt lika laddad som Simon tycks vara 24/7.
Fick också lite Roland-vibbar i detta avsnitt, särskilt i den där scenen när han höll på och plockade med glasen.

Säga vad man vill om Simon men underhållning blir det ju i alla fall.

"Bonde söker sex" är mer passande i Simons fall tror jag.

Simon borde lugna ner sig och börja lära känna tjejerna ordentligt, inte bara skratta och hångla, det räcker liksom inte för att lära känna en person enligt mig.

Madeleine borde sökt sig till en psykolog/samtals/KBT-terapeut istället för att skicka brev till Per. Hon behöver ju uppenbarligen hjälp med sitt beteende.
Citera
2018-10-25, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det lär vara mest vara en generell grej, även om Simon av årets deltagare är den mest troliga att testa på flera mer än via kyssar.

Madeleine är skrämmande ja, mer svartsjuk deltagare var länge sen man såg. Hon vågar ju dessutom inte själv ta tjuren vid hornen utan låter andra göra det i hennes ställe så hon inte framstår som så på. Hoppas det var sista gången nån annan sprang hennes ärenden, det får inte dom andra tjejerna att framstå i så god dager direkt.

Beträffande Simon håller jag med till punkt och pricka. Att komma till en gård med kor och gnälla på att det luktar skit... Det är ju lite som att ha surströmmingsskiva och klaga på att det luktar surströmming, ingen hög intelligenskvot där inte.

Susanna har jag tippat på väljer Hannes sedan starten. Dock tror jag han kommer glida med mest fram till ett slutval för att hon känner att hon vet var hon har honom. Det skulle väl vara det som kan vara det som gör att det skiter sig isf, att han tröttnar på att inte få egentid medan hon vill testa dom andra och se vad det kan bli.
Hon bör ju säga till Hannes att hon vet vad hon känner isf så han inte drar.

Erik tror jag faktiskt väljer just fågelhaterskan. Om han nu inte vore så intresserad av henne hade han lätt kunnat välja nån annan och slippa lägga ner allt extra jobb på att bota den skräcken.

Ser inte så tokiga ut?`Det är ju just det dom gör, totalt innehållslöst bakom ögonen, det finns bara en anledning till att dom medverkar och det är för tv-tiden som dom tror ska ge dom fördelar utanför BSF.

När flyttade den personen som är skriven hos Susanna in?
Det är ju faktiskt inte helt omöjligt att det är någon annan ur brevhögen än dom vi sett heller.

Bra sagt, det finns helt enkelt en enkel förklaring till människors skönhet och det är hur dom är som personer. Den man tycker är absolut vackrast vid en första anblick kan efter ett enda samtal bli otroligt oattraktiv om denne visar sig ha en personlighet som är lika vidrig som maginfluensa.
Sedan kan en som man kanske inte faller pladask för utseendemässigt väga upp allt med en fantastisk personlighet som gör att utseendet växer.

Detta oavsett om det är en kvinna som är snygg enligt "samhällets normer" eller en mer överviktig tjej etc.

Ja, lite åt det hållet. Dom verkar mest jaga forna tiders "bar-turnéer" för dokusåpa-kändisar jobb med sin medverkan mer än något annat.

I övrigt verkar Marie nu verkligen ha fastnat för Tore. Hon sa ju "Det verkar som Tore är förtjust i mig, och det hoppas jag verkligen att han är" Det kan man ju inte tyda på annat sätt än att hon är lite småförtjust i honom med om inte annat.
Det blir intressant nästa vecka när Christer ska konfrontera henne med att Tore fick dejten.
Alireza har fortsatt inte sagt något alls.

Det som jag också reagerade på och tycker är konstigt var att den andra tjejen gick med på att springa Madeleines ärenden?! Som andra varit inne på, tror inte det är nåt som kommer vara till hennes fördel. Hon borde ju sagt ifrån men kanske hon var för snäll. Eller så kanske det är Madeleines "plan" att dem andra ska störa Per på uppmaning av henne och hans irritation om den uppstår kommer då riktas mot dem och inte henne, dem andra åker ut och skulle dem andra säga som det är så vet hon hur "förtrollad" Per är av henne.

Skulle inte förvåna mig då hon är en läskig människa på flera punkter.

Jag kan tycka att även om Marie gillar Tore så kunde hon ju gett Alireza den här dejten och fått se lite mera vem han är. Nu fick han ju inget sagt igår heller och han är ju blyg vilket Marie borde se. Hon sa att hon lät honom stanna för att han skulle få komma fram mera och hon ville se vem han var, men hennes agerande mot Alireza är ju lite märkligt då. Hon gör ju motsatsen.
Citera
2018-10-25, 12:18
Medlem
Simon har antagligen varit okysst hela livet och är självskriven som oskuld. Han vet inte vad kärlek är för fem öre utan känner ”pirr” med alla sina tjejer och tycker väldigt mycket om samtliga. Den tjejen han skickade hem innan detta, liten och timid tjej, skulle han behållit. Men tror att han gått på utseende endast nu, även om det är en otrolig differens på tjejerna. Två blondiner med massa smink samt två naturliga tjejer, piercing och mer alternativa klädstilar.

Dock är väl Simon säkert rätt skön och charmig IRL, men är ett perfekt tillfälle för TV4 att få fram lite roliga timmen och då är det lätt att plocka fram flummigt material med honom. Däremot tror jag att det ekar lite tomt i huvudet på honom tyvärr och han är väldigt eljest, även om man hoppas att han finner kärleken.
Citera
2018-10-25, 13:19
Medlem
Scrapers avatar
Jag har redan utsett "vinnarna". Kan man betta på detta någonstans?
Citera
2018-10-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Jag har redan utsett "vinnarna". Kan man betta på detta någonstans?

Vilka tror du blir "vinnarna" då?
Citera
2018-10-25, 14:03
Medlem
dialektikers avatar
Alltså den där Henrik, han är ju så tråkig så klockorna stannar. Usch vad stel han är. Fy fan för att överhuvudtaget behöva umgås med honom.

Jag blir lite irriterad på Per, när han inte tyckte det skulle vara några som helst problem att kombinera nytt familjeliv med ungar och massa byggprojekt och renoveringar. Hur kan han veta att det kommer gå smärtfritt? Säger han ja. Ska frugan binda upp sig med ungarna och han vara bonde och samtidigt renovera olika hus då? Ja, ja, folk har så himla mycket åsikter innan de fått barn.
Citera
2018-10-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Simon har antagligen varit okysst hela livet och är självskriven som oskuld. Han vet inte vad kärlek är för fem öre utan känner ”pirr” med alla sina tjejer och tycker väldigt mycket om samtliga. Den tjejen han skickade hem innan detta, liten och timid tjej, skulle han behållit. Men tror att han gått på utseende endast nu, även om det är en otrolig differens på tjejerna. Två blondiner med massa smink samt två naturliga tjejer, piercing och mer alternativa klädstilar.

Dock är väl Simon säkert rätt skön och charmig IRL, men är ett perfekt tillfälle för TV4 att få fram lite roliga timmen och då är det lätt att plocka fram flummigt material med honom. Däremot tror jag att det ekar lite tomt i huvudet på honom tyvärr och han är väldigt eljest, även om man hoppas att han finner kärleken.

Emelie hette den timida tjejen som Simon borde haft kvar som sitt slutgiltiga val! Nu är det Amanda som är vettig av hans tjejer och som skulle klara gårdslivet. Blondinerna kan han ta bort direkt, dessa kan ju inte ens klara dofter som finns på en bondgård och visar så fort dessa öppna käften hur korkade dem är. Frida är väl okej...men tror inte hon är någon som passar med Simon i långa loppet. Nej det är Amanda som gäller men som andra varit inne på, han lär väl sabba allt för sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in