2018-09-28, 19:17
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Sista punkten är alltså vad jag tror är huvudförklaringen till varför alla politiker mer eller mindre är för invandringen.

Vad tror ni?

Vi har haft massinvandring i många år så då borde väl rimligen problemet vara löst?

Hört talas om pyramidspel?
Citera
2018-10-20, 01:52
Medlem
Dem finner kvinnorna attraktiva och vill ha kebab.
Citera
2018-10-20, 07:09
Bannlyst
Citat:
Ptja, ja, jag är inte rädd för globala sammanslutningar av det slaget. Finns inom alla branscher, finans, militär, vetenskap - så varför inte politik? FN t ex, är en global organisation.

Utan bevis för att de faktiskt är rymdödlor i förklädnad, så väljer jag nog att tro att de är ganska precis likadana som grannen. Lite jobbig ibland, lite korkad ibland, men i stort ganska skötsam och vill att det skall vara snyggt och ordnat på gården. Om han är medlem i Rotary eller Röda korset, det skiter jag nog ganska mycket i.

Samma sak med politikerna, de får väl leka med andra politiker om de det vill, det skiter jag i.

Diplomati är en sak men globalism en annan där politikerna träffas och bestämmer utvecklingen över huvudet på sina folk och avgör deras öde utan någon som helst demokratisk förankring. Ja du skiter i globalism och har inte tänkt tanken en enda gång att här finns roten till problemet för de enskilda folken varav det svenska är ett.

Den svenska politikerkåren är dels korrupt (Reinfeldt och Lööf framförallt) och för övrigt består den av utopister som inte har folkets bästa för ögonen. Det är hela tiden det där som är det farliga. Folket ska betala sina skatter och jobba med vad det nu kan vara, gärna låglönejobb. Europa förstörs och det blir ekonomisk jämlikhet på jorden. Det är vad politikerkåren välkomnar.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-10-20 kl. 07:20.
Citera
2018-10-21, 12:54
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Karriärsmässiga beslut. En typisk 7k-politiker kommer ganska fort förlora arbete, karriär om hen blir starkt invandringskritisk. Lite lätt kritisk är möjligt men det är så pass mild invandringskritik att den blir helt betydelselös. Åsiktskorridår, värdegrund aka politisk korrekthet.

I en teokrati måste du ganska uppenbart tillhöra den rätta religionen.

Vad är kriterierna för att bli politiker i övrigt? Man behöver väl inte ens ha slutfört grundskoleutbildning?

I övrigt är TS lite märklig med tanke på att de flesta politiker använder flyktingargumentet och inte demografiargumentet med gamlingar som behöver vård.

Behöver vi arbetskraft inom vård så skulle den stora invandringen förmodligen bestå av thailändare och öststatare?

Den stora massan är olika typer av "flyktingar" från mellanöstern, "ensamkommande""flykting""barn" och liknande bidragsparasiter. Dessa har inte som mål att jobba inom äldrevården och det finns inget politiskt parti som uttalat att det är där de skall arbeta.
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2018-10-21 kl. 13:00.
Citera
2018-10-21, 13:06
Moderator
Tystnads avatar
Vad tror ni?

Jag tror, Eftersom jag själv vet att politiska tjänstemän i hög position sagt " Det är bra då dom gör skitjobben som svenskarna inte vill göra"
Samt Reinfeldts Mantra under sin regeringstid var ju ungefär samma sak, med skillnad att han ville krascha hela välfärdsystemet och skapa en typ "amerikansk modell" med Enorma klyftor mellan fattiga och rika, där fattiga tvingas jobba större delen av dygnet för miniumlöner för att överleva.
Citera
2018-10-21, 13:13
Medlem
Ichwills avatar
Läs detta så kanske du finner svaret: https://rosatraktor.com/2017/09/28/har-du-nagonsin-undrat-varfor-eu-har-oppnat-sina-yttre-granser-vidoppna-sa-att-horder-av-muslimska-f lyktingar-kan-floda-fritt-over-vara-granser/

https://omni.se/5-saker-bilderberggruppen-inte-vill-att-du-ska-veta/a/a691fb97-74cb-4681-bba1-e2fb9e69afc0

https://www.nyatider.nu/forintelsen-av-europa-om-greve-kalergis-paneuropeiska-vision/
Citera
2018-10-21, 13:18
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Det första kriteriet till att förstå "varför" är att acceptera att motsatsen är förbjuden enligt religionen.

Om det är förbjudet att vara motståndare så kommer man leta med förstoringsglas och lykta efter argument för. Det är då alla klassiska framkrystade argument kommer.

Zlatan, pizza, kebab och "demografiproblemet" etc
Citera
2018-10-21, 13:24
Medlem
Hm, det var ju märkligt att man missat denna tråd av Ruskigbuss!
För det första så vill jag slå fast att oavsett om vi verkligen helt öppnar portarna, så kommer det inte bidrag till att hjälpa mänskligheten ett jäkla dugg, merän i slutändan snabba på jordens undergång, när alla dessa också ska ha bilar och bli högkonsumenter av diverse skräp som man fortfarande inte vet hur återvinna på ett vettigt sätt, men tillbaka till frågan.
Det finns tre huvudanledningar som jag ser det.
1. Nu är det ju mest vänstern som håller i trådarna i detta landet och vem är liksom deras valboskap? De vill ju sitta kvar vid makten så länge som möjligt med högre löner och förmåner. De är ju inte heller de som bor bland invandrarna, så om det kommer hit några miljoner till, så är det ju helt ok för dem. De bosätter sig bara på en ö i värsta fall eller bygger ännu högre murar för sig själva.
2. Vi har en byggsektor som ska hållas igång för kung och fosterland. Delvis så är det massa byggjobbare och hantverkare som jobbar i dessa branscherna. Sedan har vi också en banksektor som sitter på mer kapital än vad hela den svenska statsbudgeten är ett par gånger om och i deras främst intresse ligge i att folk pga bostadsbristen i en ökande befolkning skuldsätter sig ännu mer upp över öronen.
3. Invandrare generera jobb! Ja, ni hörde rätt, men inte som vi hoppas på eller som det borde vara. Kolla ex. hur många socialassistenter som tillkommit enbart pga denna cirkus, tolkar in i förbannelsen. Vården har ju också ökat mer pga de är ofta i ett uruselt skick också blir vi ju fler som sagt, polisen har ju också svält ut ett par gånger om enbart pga diverse bilbränder och skit. AMS som inte förmedlar jobb längre, men har hur många tusen anställda som helst, vem sysslar de mest att skicka på diverse olika aktiviteter? för att då inte tala om flyktingcirkusen. Ja, ni märker! Det genereras nya jobb så det bara tjongar om det genom skattepengarna.

Att politikerna tänker på hjälpa dem eller oss kan ni glömma. Det handlar om kapital och makt i vanlig ordning!
Senast redigerad av torkel2 2018-10-21 kl. 13:29.
Citera
2018-10-24, 12:21
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Läs detta så kanske du finner svaret: https://rosatraktor.com/2017/09/28/har-du-nagonsin-undrat-varfor-eu-har-oppnat-sina-yttre-granser-vidoppna-sa-att-horder-av-muslimska-f lyktingar-kan-floda-fritt-over-vara-granser/

https://omni.se/5-saker-bilderberggruppen-inte-vill-att-du-ska-veta/a/a691fb97-74cb-4681-bba1-e2fb9e69afc0

https://www.nyatider.nu/forintelsen-av-europa-om-greve-kalergis-paneuropeiska-vision/

Tack. Fler konspirationsteorier som jag faktiskt inte sett förut, det var intressant. (Jag menar det, jag är inte ironisk)

1. För att få olja från arabländerna så tvingas europa ta emot invandrare som flyr undan samma regimers förtryck, är det rätt uppfattat? Låter en smula tveksamt måste jag erkänna. Varför vill araberna bli av med sina medborgare?
Om någon tror att alla regeringschefer i Mellanöstern är djupt troende muslimer som vill utöka islams område för den goda sakens skull, så har man nog en tämligen idealiserad bild av vad makt gör med människor. De är nog väl medvetna om att de värsta fienderna är de som är mest lika en själv - och ingen har väl bråkat så mycket som shia och sunni.

2. Bilderbergsgruppen har möten där höga politiker och andra träffas och dricker sprit tillsammans. Jaha, och? Varken du eller jag är ju medlemmar där så vi vet ju inte ett skvatt om vad som dryftas eller om några beslut tas alls.

3. En död farbror från 20-talet har sånt stort inflytande än i dag att alla politiker blint följer hans instruktioner? Njae, i så fall har du nog en ganska idealiserad bild av dagens europeiska politiker också.

Nä, jag är skeptisk till dolda agendor, överenskommelser i mörka rum och handskakningar under borden - jag tror faktiskt att det vi ser är vad som händer.
Citera
2018-10-24, 12:25
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Tack. Fler konspirationsteorier som jag faktiskt inte sett förut, det var intressant. (Jag menar det, jag är inte ironisk)

1. För att få olja från arabländerna så tvingas europa ta emot invandrare som flyr undan samma regimers förtryck, är det rätt uppfattat? Låter en smula tveksamt måste jag erkänna. Varför vill araberna bli av med sina medborgare?
Om någon tror att alla regeringschefer i Mellanöstern är djupt troende muslimer som vill utöka islams område för den goda sakens skull, så har man nog en tämligen idealiserad bild av vad makt gör med människor. De är nog väl medvetna om att de värsta fienderna är de som är mest lika en själv - och ingen har väl bråkat så mycket som shia och sunni.

2. Bilderbergsgruppen har möten där höga politiker och andra träffas och dricker sprit tillsammans. Jaha, och? Varken du eller jag är ju medlemmar där så vi vet ju inte ett skvatt om vad som dryftas eller om några beslut tas alls.

3. En död farbror från 20-talet har sånt stort inflytande än i dag att alla politiker blint följer hans instruktioner? Njae, i så fall har du nog en ganska idealiserad bild av dagens europeiska politiker också.

Nä, jag är skeptisk till dolda agendor, överenskommelser i mörka rum och handskakningar under borden - jag tror faktiskt att det vi ser är vad som händer.
Punkt 2 och 3 är det Soros som försöker få Europa att fortsätta att bli ett PanEuropa.
Soros försökte att övertala Ungern att släppa in muslimer, men dom sa nej och sparkade ut Soros.
Citera
2018-10-24, 12:43
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Vad tror ni?

Jag tror, Eftersom jag själv vet att politiska tjänstemän i hög position sagt " Det är bra då dom gör skitjobben som svenskarna inte vill göra"
Samt Reinfeldts Mantra under sin regeringstid var ju ungefär samma sak, med skillnad att han ville krascha hela välfärdsystemet och skapa en typ "amerikansk modell" med Enorma klyftor mellan fattiga och rika, där fattiga tvingas jobba större delen av dygnet för miniumlöner för att överleva.

Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
1. Nu är det ju mest vänstern som håller i trådarna i detta landet och vem är liksom deras valboskap? De vill ju sitta kvar vid makten så länge som möjligt med högre löner och förmåner. De är ju inte heller de som bor bland invandrarna, så om det kommer hit några miljoner till, så är det ju helt ok för dem. De bosätter sig bara på en ö i värsta fall eller bygger ännu högre murar för sig själva.

Ja, jag har tagit upp valboskaps-argumentet som diskuteras i ett antal trådar, vilket jag tycker är ett tveksamt skäl. Som det heter "den som inte är vänster när man är ung saknar hjärta, den som inte är höger när man är gammal saknar hjärna" - vilket överfört betyder att när dessa stackars invandrade fattiga väl en gång kommer in i samhället så slutar de rösta på vänsterpartierna, särskilt eftersom många av dem är företagare i grunden. Och det bör ju partistrategerna vara medvetna om.

Citat:
Nu kan man ta på sig foliehattarna och tro att det pågår en elak konspiration om att antingen importera billig arbetskraft (högerpartier) eller lojal röstboskap (vänsterpartier) eller någon ohelig allians däremellan.

Vill man tro det, och det är ju tänkbara förklaringar, så kan man gärna diskutera detta i ovanstående trådar, t ex
(FB) Varför vill allianspartierna ha massinvandring??????
(FB) Richard D. Lamm bra förklaring varför vi har massinvandring (spoiler - de vill införa diktatur)
(FB) LO, TCO och Saco vill ha massinvandring av analfabeter
(FB) Är Alice Teodorescus massinvandring bättre än Göran Greiders?

Jag tror inte heller att politikerna är "godhetsknarkare" som låter folk komma hit för att de tycker synd om dem.

----

Citat:
2. Vi har en byggsektor som ska hållas igång för kung och fosterland. Delvis så är det massa byggjobbare och hantverkare som jobbar i dessa branscherna. Sedan har vi också en banksektor som sitter på mer kapital än vad hela den svenska statsbudgeten är ett par gånger om och i deras främst intresse ligge i att folk pga bostadsbristen i en ökande befolkning skuldsätter sig ännu mer upp över öronen.

Jo, ekonomin måste ju vara igång. Fast, byggjobbare och hantverkare är väl i stort polacker och balter som redan är med i EU och därmed den inre marknaden och kan börja jobba direkt?

Citat:
3. Invandrare generera jobb! Ja, ni hörde rätt, men inte som vi hoppas på eller som det borde vara. Kolla ex. hur många socialassistenter som tillkommit enbart pga denna cirkus, tolkar in i förbannelsen. Vården har ju också ökat mer pga de är ofta i ett uruselt skick också blir vi ju fler som sagt, polisen har ju också svält ut ett par gånger om enbart pga diverse bilbränder och skit. AMS som inte förmedlar jobb längre, men har hur många tusen anställda som helst, vem sysslar de mest att skicka på diverse olika aktiviteter? för att då inte tala om flyktingcirkusen. Ja, ni märker! Det genereras nya jobb så det bara tjongar om det genom skattepengarna.

Mjo, det är tänkbart, nu har jag inte varit i kontakt med socialtjänsten men väl hälsat på äldreboenden och sjukhus, och påfallande många av de anställda är invandrade. Det känns som ett bakvänt sätt att lösa problemet med arbetslöshet att ta in fler för att sysselsätta infödda, när de som blir sysselsatta är de invandrade?

Och polisens största problem är väl att de inte har växt lika mycket som befolkningen, eller snarare att de som anställs sitter inne och sorterar papper i stället för att gå på gatorna.

Men, visst, lokalt och kortsiktigt kanske det kan vara ett skäl.

Citat:
Att politikerna tänker på hjälpa dem eller oss kan ni glömma. Det handlar om kapital och makt i vanlig ordning!

Jo, det är klart, men även om man tar det i beaktande, så är dessa politiker inga andra sorters människor än du och jag. Skulle vi bete oss annorlunda, skulle vi fatta andra beslut - om vi fanns på dessa positioner? Jag är inte helt övertygad. Och jag är inte helt övertygad om att de politiker som fattar besluten får så mycket betalt och har så mycket makt som vi kanske tror.
Citera
2018-10-24, 12:44
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Punkt 2 och 3 är det Soros som försöker få Europa att fortsätta att bli ett PanEuropa.
Soros försökte att övertala Ungern att släppa in muslimer, men dom sa nej och sparkade ut Soros.

Men, varför? Varför vill man ha ett PanEuropa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in