Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-13, 14:08
  #2449
Medlem
Några namn jag kommer på spontant, som var hypeade ett tag:

Gabriel Özkan. Var den där talangen som skulle slå igenom när som helst men det kom aldrig. Spelade i BP 2016 men nu vet jag inte? Var väldigt skadedrabbad vill jag minnas.

Rasmus Jönsson (var rätt hypead på u21 nivå)

Robin Söder (skulle bli nästa marcus berg?)
Citera
2018-10-14, 20:18
  #2450
Medlem
Vad hände med rumänen som spelade i IFK Norrköping 2007-2010? Har för mig att fotbollskanalen gjorde något reportage om honom där det kom fram att hans familj var urfattig och han oroade sig för hur det skulle gå efter karriären.
Citera
2018-10-14, 22:13
  #2451
Medlem
Whatever happened to:

Christian Chivu?
Citera
2018-10-14, 23:32
  #2452
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vad hände med rumänen som spelade i IFK Norrköping 2007-2010? Har för mig att fotbollskanalen gjorde något reportage om honom där det kom fram att hans familj var urfattig och han oroade sig för hur det skulle gå efter karriären.
Är det moldaven Petru Racu du tänker på?

Han gjorde några månader i Danmark (i nuvarande Vendsyssel FF) och återvände sedan till Moldavien där han har bytt upp sig två gånger. Numera spelar han i landets bästa lag, Sheriff, som åkte ut mot Qarabağ i EL-playoff nu i somras. Han lämnade landslagstruppen under det pågående uppehållet på grund av skada.
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Whatever happened to:

Christian Chivu?
Efter sina år i Ajax 1999-2003 gick han till Italien. Roma 2003-2007 och därefter Inter där han avslutade karriären 33 år gammal när kontraktet avslutades i mars 2014 efter en del skadeproblem. Han var rätt skadebenägen men annars väldigt uppskattad.
Citera
2018-10-15, 00:58
  #2453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Är det moldaven Petru Racu du tänker på?

Han gjorde några månader i Danmark (i nuvarande Vendsyssel FF) och återvände sedan till Moldavien där han har bytt upp sig två gånger. Numera spelar han i landets bästa lag, Sheriff, som åkte ut mot Qarabağ i EL-playoff nu i somras. Han lämnade landslagstruppen under det pågående uppehållet på grund av skada.

Efter sina år i Ajax 1999-2003 gick han till Italien. Roma 2003-2007 och därefter Inter där han avslutade karriären 33 år gammal när kontraktet avslutades i mars 2014 efter en del skadeproblem. Han var rätt skadebenägen men annars väldigt uppskattad.

Ok, tack för svar!
Citera
2018-10-15, 02:41
  #2454
Medlem
tcxx646s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miocic
Några namn jag kommer på spontant, som var hypeade ett tag:

Gabriel Özkan. Var den där talangen som skulle slå igenom när som helst men det kom aldrig. Spelade i BP 2016 men nu vet jag inte? Var väldigt skadedrabbad vill jag minnas.

Rasmus Jönsson (var rätt hypead på u21 nivå)

Robin Söder (skulle bli nästa marcus berg?)
Gabriel Özkan fick inte förlängt med BP och valde därefter att avsluta sin fotbollskarriär. Ständigt skadedrabbad tyvärr.
Citera
2018-10-19, 17:45
  #2455
Medlem
GenesisPs avatar
Busquets i Barca pratas det inte om lika mycket om längre i fantastiska ordalag som det gjordes för några år sedan. Vad jag förstår har han haft ett par dåliga säsonger på raken och fått kritik av fansen.

Coutinho är heller inte lika bländade, han känns numera som en spelare som bara finns men inte längre är "wow". Gick världen på en för stor hype om Coutinho eller vad? Messi som spökar igen för en nyanländ stjärna i Barca?
Citera
2018-10-22, 01:35
  #2456
Medlem
paras0nics avatar
Gabriel Barbosa. Spåddes en lysande framtid, debuterade i Santos A-lag som 16-åring kryddade detta med att vara mycket delaktig i Brasiliens OS-guld 2016, detta gjorde att han fick till en transfer till Inter och Serie A för en slutsumma på 29.5 miljoner euro.

Han sågs som en spännande 19-åring, med en känslig vänsterfot och näsa för mål. Vad hände? Han lyckades uppenbarligen inte acklimatisera sig, gjorde bara 9 framträdanden och skeppades en vända till Benfica förra säsongen där han gjorde 1(!) framträdande.

Nu är han tillbaka i moderklubben Santos och har pytsat in 14 baljor på det dubbla antalet matcher och leder skytteligan i ligan, 3 mål före Oliveira på andra plats. Ett relativt imponerande facit, med tanke på att skytteliga-vinnare i den brasilianska ligan sällan gör över 20 mål. Lite bortglömd, arbetar han på i det tysta och samlar självförtroende inför det som komma skall.

Kanske kan han komma att göra succé i framtiden, i en europeisk toppklubb?
Citera
2018-10-22, 11:18
  #2457
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Gabriel Barbosa. Spåddes en lysande framtid, debuterade i Santos A-lag som 16-åring kryddade detta med att vara mycket delaktig i Brasiliens OS-guld 2016, detta gjorde att han fick till en transfer till Inter och Serie A för en slutsumma på 29.5 miljoner euro.

Han sågs som en spännande 19-åring, med en känslig vänsterfot och näsa för mål. Vad hände? Han lyckades uppenbarligen inte acklimatisera sig, gjorde bara 9 framträdanden och skeppades en vända till Benfica förra säsongen där han gjorde 1(!) framträdande.

Nu är han tillbaka i moderklubben Santos och har pytsat in 14 baljor på det dubbla antalet matcher och leder skytteligan i ligan, 3 mål före Oliveira på andra plats. Ett relativt imponerande facit, med tanke på att skytteliga-vinnare i den brasilianska ligan sällan gör över 20 mål. Lite bortglömd, arbetar han på i det tysta och samlar självförtroende inför det som komma skall.

Kanske kan han komma att göra succé i framtiden, i en europeisk toppklubb?
Han tillhör ju fortfarande Inter, så får se om han får en ny chans där nästa säsong.
Citera
2018-10-22, 12:28
  #2458
Medlem
simonvps avatar
Har Jermaine Pennant nämnts? Har han gjorts det så nämner jag honom ändå en gång till. Han startade cl-finalen för Liverpool mot Milan 2007, men vad uträttade han efter det?
Citera
2018-10-22, 14:24
  #2459
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Vet inte om man kan säga att han försvann, men på tal om brassar så var ju caio ganska hypad, inte minst efter os guldet. Pratades om en ny silva, och att milan var intresserade. Sen blev det knäpptyst.

En annan spelare som försvunnit lite är connor wickham. En av många unga hypade engelsmän (dem är ju bra på det därborta). Skulle ju bli en ny landslagsanfallare var det tänkt. Havererade runt i sunderland några år med blandade resultat. Hade inte hört något om honom på länge förrens han tydligen var med crystal palace igår. Tydligen stora skadeproblem. Verkar vara vanligt med just unga hypade engelska talanger som drabbas av dessa skadeproblem. Chamberlain, wilshere, walcott, hughes, Sturridge osv.
Citera
2018-10-22, 16:24
  #2460
Medlem
GenesisPs avatar
Var tog Wes Brown vägen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback