Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-21, 20:42
  #2269
Medlem
vichy6s avatar
Ok, blir snart avstängd...

Stammisar som både T och mgm? verkade vara brukar åtminstone känna till varandra och säkert druckit öl ihop. Enligt uppgift i tråden var ”vänskapen” sedan i somras...?

Jag tycker det verkar märkligt om så är fallet. De borde väl ha umgåtts flera ggr tidigare?

Mycket vaga uppgifter om mgm och hans särbo. Var de inte stammisar, eller vad?
Citera
2018-10-21, 20:44
  #2270
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Fast enligt #Marie-Antionette så ville åklagaren häkta honom för brott mot griftefriden på okända platser (som jag kan tro kan bero på att de inte hittat mordplatsen än och vill gardera sig) , men tingsrätten godtog inte detta och valde att häkta honom för enbart mord.

Som sagt kan jag inte länka för efter allt dravel här så har jag svårt att minnas när detta först togs upp och vilken källa som gäller på det.
En "hypotes":
Citat:
Åklagarens hypotes är att Tess mördats på "okänd plats i Storstockholmsområdet" och att kroppen sedan flyttats till skogsområdet där den senare hittades. Under häktningsförhandlingen begärdes företagaren även häktad för brott mot griftefriden "på olika platser, bl.a. inom Sigtuna kommun
https://www.expressen.se/nyheter/bro...ankte-mordare/
(Men tingsrätten valde alltså att endast häkta för mord.)
__________________
Senast redigerad av pudellus 2018-10-21 kl. 21:04.
Citera
2018-10-21, 20:58
  #2271
Medlem
Fortunaes avatar
Så någon som vet när GA åkte till Australien och någon som vet hur man får tag på häktespremorian?

Den hade varit intressant om han oxå lämnat nån sorts förhör likt kändisskvaller tråden ”60-årig fotbollsprofil häktad för våldtäkt”
Citera
2018-10-21, 21:17
  #2272
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Så någon som vet när GA åkte till Australien och någon som vet hur man får tag på häktespremorian?

Den hade varit intressant om han oxå lämnat nån sorts förhör likt kändisskvaller tråden ”60-årig fotbollsprofil häktad för våldtäkt”
Vad är häktespremorian?
Citera
2018-10-21, 21:20
  #2273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Så någon som vet när GA åkte till Australien och någon som vet hur man får tag på häktespremorian?

Den hade varit intressant om han oxå lämnat nån sorts förhör likt kändisskvaller tråden ”60-årig fotbollsprofil häktad för våldtäkt”

På hans Instagram är en bild från Sverige daterad den nionde augusti. Nästa bild är från Australien den 11 september. Sista bilden är från Australien och daterad den 23 september. I brist på bättre.
Citera
2018-10-21, 21:21
  #2274
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Fast enligt #Marie-Antionette så ville åklagaren häkta honom för brott mot griftefriden på okända platser (som jag kan tro kan bero på att de inte hittat mordplatsen än och vill gardera sig) , men tingsrätten godtog inte detta och valde att häkta honom för enbart mord.

Som sagt kan jag inte länka för efter allt dravel här så har jag svårt att minnas när detta först togs upp och vilken källa som gäller på det.


Det är den sista artikeln om mordet i Expressen:

https://www.expressen.se/nyheter/bro...ankte-mordare/

2:a på den, sorry.
__________________
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2018-10-21 kl. 21:34.
Citera
2018-10-21, 22:12
  #2275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Man kan också ställa sig den frågan: manipulerade MGM=GA andra människor?

Som sagt patetiskt barnsligt beteende jösses
Citera
2018-10-21, 22:20
  #2276
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är häktespremorian?

Förlåt stavade fel promemoria skall det stå. Häktes rapporten med ett annat ord.
Citera
2018-10-21, 22:21
  #2277
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
" Åklagarens hypotes är att Tess mördats på "okänd plats i Storstockholmsområdet" och att kroppen sedan flyttats till skogsområdet där den senare hittades.Under häktningsförhandlingen begärdes företagaren även häktad för brott mot griftefriden "på olika platser, bl.a. inom Sigtuna kommun" men tingsrätten valde att endast häkta honom för mord."

Brottsplatsen är alltså fortfarande okänd, varken hos MGM eller hemma hos Tess.


Och brott mot griftefriden på "olika platser".......bl.a inom Sigtuna kommun.

Vad har kroppen utsatts för???


Någon skrev kanske brand, men det tror jag är helt uteslutet på fyndplatsen och/eller utomhus överhuvud taget pga den starka torkan och eldningsförbud. En brand hade uppmärksammats mycket snabbt av allmänheten i området och/eller andra områden. Sedan identifierades hon rätt fort ändå, tycker jag.

Har kroppen flyttats flera gånger?
Flera platser kan, men behöver inte, vara mer än två, d.v.s. dödsplats och avstjälpningsplats. Brott mot griftefriden behöver inte vara mer än självsvåldig hantering och förflyttning av den döda. Arlanda ligger i Sigtuna, så fyndplats blir i det avseendet också brottsplats. Vad gäller skador räcker det med några timmar i sommarvärmen för att kroppen ska dra till sig däggdjur som börjar gnaga. Insekter kommer också att visa intresse. Tänker man sig detta i flera veckor så ...
Citera
2018-10-21, 22:29
  #2278
Medlem
Silverbielkess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Hej Dee, de här vännerna GA ocg SL ansåg jag som härliga människor, blev chockad när jag fick reda på att det var GA som sitter häktad, jag känner inte GA eller SL, verkar som dem blev vänner under sommaren (2018).
Här åker din trovärdighet i botten.
Du motsäger dig själv.
Först så skriver Du att Du ansåg GA och SL som härliga människor, men i samma mening skriver jag känner inte GA eller SL.
Hur kan Du tycka att dom var härliga människor när Du inte känner dom ?
Var dom härliga människor eller ?
Troligen kommer Du inte svara på det här heller.
Jag har fet markerat i ditt inlägg.
Citera
2018-10-21, 22:46
  #2279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Var det så att de såg ut som härliga människor på avstånd eller framstod de som sådana vid ytlig bekantskap?
Jag uppfattade deras vänskap som vilken vänskapsrelation som helst. Tillägger att ordet härligt skrev jag för jag uppfattade kortet där det står Mys? som en helt vanlig vänskapsrelation, inga varningssignaler fanns. Och tillägger att jag visste ju att TK eventuellt hade en partner, jag antog det var Piggsvinet.
__________________
Senast redigerad av Adlax 2018-10-21 kl. 22:49.
Citera
2018-10-21, 22:49
  #2280
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
På hans Instagram är en bild från Sverige daterad den nionde augusti. Nästa bild är från Australien den 11 september. Sista bilden är från Australien och daterad den 23 september. I brist på bättre.

Hon försvann 18/8 och hittades 29/9 så om han nu skulle flyttat omkring henne så borde han flyttat henne innan för efter i denna värmen borde hon ju varit närmast upplöst och lämnat mer spår.?
Eller kan brott mot griftefriden betyda att han styckat henne på nått vis, syra som nån annan skrev eller eld?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback