Citat:
Men sluta! Jag har ALDRIG insinuerat att de skulle försöka sno åt sig av fondintäkterna. Jag är så otroligt trött på dina ständiga halmdockor, som jag inte vet om de är medvetna eller feluppfattningar.
Jag vet hur fonder funkar... *suckar*
Det handlade inte om 150 000 kr för Kims pojkvän (de pengarna fick han ju), utan om ett belopp på över en miljon svenska kronor, som han krävde i Landsretten. Varför reagerar ingen här, mer än jag, över det beloppet? Hans inkomst har inte försvunnit, och hans framtid är inte mer förstörd än att han flyttade till Kina för att plugga precis som det var tänkt. Han gör även intressanta utflykter i bergen där, det har han själv berättat om. Och klart att Kim hade tjänat pengar, men inte en miljon efter skatt på ett år! Sådana inkomster hade hon inte! Som tur var förstod Landsretten fräckheten i detta, och gav honom inte mer än de 150 000 som Madsen själv gått med på att betala.
Dessutom tror jag, att om man verkligen sörjer någon så kan inga pengar i världen kompensera för det. Hela idén med personliga skadestånd av sådana anledningar är helt sjuk. Väcker bara gamen i människor i onödan.
Och självklart kan en avliden person vara intressant. Madsens historia skulle ha varit intressant även om han dött den 11 augusti 2017. Då hade vi snart haft en film om hans liv! Historiska personer, sedan århundraden döda, lever fortfarande i människors fantasi, och blir ständigt föremål för nya filmer och böcker. Du skriver så mycket konstigt...
Det är kul förresten att du skriver att DNA-tester har visat att Eva Braun var judinna. Enligt PK-normen är judarna nämligen inte en ras utan en religion... Det är svårt att se hur en religion ska kunna synas i DNA-strängen... Nu sket du allt i det blå skåpet!
Jag vet hur fonder funkar... *suckar*
Det handlade inte om 150 000 kr för Kims pojkvän (de pengarna fick han ju), utan om ett belopp på över en miljon svenska kronor, som han krävde i Landsretten. Varför reagerar ingen här, mer än jag, över det beloppet? Hans inkomst har inte försvunnit, och hans framtid är inte mer förstörd än att han flyttade till Kina för att plugga precis som det var tänkt. Han gör även intressanta utflykter i bergen där, det har han själv berättat om. Och klart att Kim hade tjänat pengar, men inte en miljon efter skatt på ett år! Sådana inkomster hade hon inte! Som tur var förstod Landsretten fräckheten i detta, och gav honom inte mer än de 150 000 som Madsen själv gått med på att betala.
Dessutom tror jag, att om man verkligen sörjer någon så kan inga pengar i världen kompensera för det. Hela idén med personliga skadestånd av sådana anledningar är helt sjuk. Väcker bara gamen i människor i onödan.
Och självklart kan en avliden person vara intressant. Madsens historia skulle ha varit intressant även om han dött den 11 augusti 2017. Då hade vi snart haft en film om hans liv! Historiska personer, sedan århundraden döda, lever fortfarande i människors fantasi, och blir ständigt föremål för nya filmer och böcker. Du skriver så mycket konstigt...
Det är kul förresten att du skriver att DNA-tester har visat att Eva Braun var judinna. Enligt PK-normen är judarna nämligen inte en ras utan en religion... Det är svårt att se hur en religion ska kunna synas i DNA-strängen... Nu sket du allt i det blå skåpet!

Hur dum är du? Du har ingen insyn i KWs inkomster. Du har påstått tidigare, rakt ut idet blå ,att KW lever av sin rika (?) pappas pengar. Självklart måste Ole redovisa förlorade inkomster genom deklaration i så fall. Eller tror du att man bara kan dra till med en summa så får man det?
Jag tänker inte gå in på dina korkade påståenden. Bara konstaterar att du av någon för alla, väldigt outgrundlig anledning, stör dig och tycker väldigt illa om mordoffret samt anhöriga till henne. Som att det är deras fel att Madsen är en sexualsadistisk mördare. Om inte PM mördat KW så hade det varit en annan stackars kvinna som varit död nu. Och då hade du spytt din galla över denna kvinna och hennes anhöriga istället.
Du förstår nog att Madsen hade mördat NÅGON oavsett vem offret blivit.
Sådant här sjukt beteende är väldigt tvångsmässigt. Du kan ju jämföra med NBs tillvägagångssätt i LH-fallet, den kritiska tiden, samt PMs tillvägagångssätt här, den kritiska tiden.
I båda fallen är båda oförsiktiga samt tycks sakna självbevarelsedrift i sin jakt på mordoffer.. Jag kan tycka synd om även dem. För sin parafili har de inte bestämt sig för själva. Däremot har de ändå ansvar för sina gärningar. Eftersom att de VILLE mörda någon. Annars hade de sökt hjälp för det.
Man räknas som jude om ens mor är det, även om man inte är troende. Det är både en religion och ett folkslag.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L0kK8Q/hitlers-alskarinna-kan-ha-varit-judinna
EDIT: Jag har inte påstått att du insinuerar att de tjänar pengar på KWs fond. Jag skrev att "om du nu inbillar dig detta". För du tjatar om att de är "pengakåta" och att de tjänar pengar på KWs död. (?) Utan några som helst bevis eller belägg. Utom vad de fått i skadestånd. Och dessa pengar anser du danska staten kunde använda bättre. Skäms på dig.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-10-21 kl. 16:35.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-10-21 kl. 16:35.