Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-19, 13:58
  #5941
Medlem
DangerDooms avatar
Jag sätter nog spoiler, än lite för tidigt att spekulera och prata om senaste kapitlet!
Tycker vi fortsätter med det till respekt för de som än inte har läst avsnittet!

Citera
2018-10-19, 15:34
  #5942
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Jag sätter nog spoiler, än lite för tidigt att spekulera och prata om senaste kapitlet!
Tycker vi fortsätter med det till respekt för de som än inte har läst avsnittet!


Rackarns, hann inte ändra men vad jag tänkte lägga till:

Citera
2018-10-19, 17:28
  #5943
Medlem
OnePieceGarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Rackarns, hann inte ändra men vad jag tänkte lägga till:


Hehe, det vore faktiskt kul om det vore så. Han är någon sjuk blandning av alltihop.

Citera
2018-10-20, 00:23
  #5944
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnePieceGarp
Hehe, det vore faktiskt kul om det vore så. Han är någon sjuk blandning av alltihop.

Citera
2018-10-20, 14:48
  #5945
Medlem
OnePieceGarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji

Nu blev det lite lagg så jag råkade dubbelposta så jag använder detta inlägg till att ytterligare kommentera det du skrev.

En sak med drakar är att de associeras med kontroll över vädret, särskilt orientaliska drakar, också därav namnet på Luffys farsa som ju lär ja vindfrukten. Men å andra sidan kanske han är en drake som har någon sätt kan kontrollera vädret också. Jag menar det finns inte så många jättestarka typer i revolutioära armen. Även om Sabo är next in line med ljusa framtidsutsikter på att vara ledare i framtiden tror jag Hack var starkare (dock före han fick mera mera) då denna är mästare i fishman karate och fishman jujitsu och dessutom var hans tränare. Hack ör riktigt rippad och han stoppade en stor gladiators attack utan minsta ansträngning. Nog för att Sabo är stark men på det stora hela räcker det inte med vad vi sett från revolutionärerna hittills (såvida de inre har mer arsenal och manskap). Att dragon är en drake som kan kontrollera vädret vore dock någonting att kunna hänga i julgranen
__________________
Senast redigerad av OnePieceGarp 2018-10-20 kl. 15:24.
Citera
2018-10-20, 14:51
  #5946
Medlem
OnePieceGarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji

Han ser ut som en oni, det får man allt säga. Jag skulle säga att onis kan prata på samma sätt som Oars och hans ras eller minkar kan. Men han har ingen djävulsfeukt, annars hade han redan dött vid det här laget efter alla självmordsförsök , vilket är pretty obvious. Jag skulle säga att han är en wanidrake som blandats med en oni. Kanske ett experiment av WG.

Infoga gärna en bild på en ryuu, jag såg bara en massa strunt och annan anime
__________________
Senast redigerad av OnePieceGarp 2018-10-20 kl. 14:53.
Citera
2018-10-20, 15:23
  #5947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnePieceGarp
Han ser ut som en oni, det får man allt säga. Jag skulle säga att onis kan prata på samma sätt som Oars och hans ras eller minkar kan. Men han har ingen djävulsfeukt, annars hade han redan dött vid det här laget efter alla självmordsförsök , vilket är pretty obvious. Jag skulle säga att han är en wanidrake som blandats med en oni. Kanske ett experiment av WG.

Infoga gärna en bild på en ryuu, jag såg bara en massa strunt och annan anime

Söker man på "Ryujin"så får man fram att det är en havsdrakgud inom japansk mytologi.

Bild 1
Bild 2
Citera
2018-10-20, 15:30
  #5948
Medlem
OnePieceGarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Söker man på "Ryujin"så får man fram att det är en havsdrakgud inom japansk mytologi.

Bild 1
Bild 2

Omg! Helt otroligt, jävligt bra fynd! Då är han säkert en sådan Ryūjin då det står på Will att de kan förvandlas till människor. Genom experiment kanske wg gjort om hans mänskliga form till en oni
__________________
Senast redigerad av OnePieceGarp 2018-10-20 kl. 15:33.
Citera
2018-10-21, 00:49
  #5949
Medlem
Domyojis avatar
Haha, vet inte om detta konfirmerar att han ar ett djur som atit manniskofrukt eller tvartom - blir bara mer o mer forvirrad, haha

Fantastiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Söker man på "Ryujin"så får man fram att det är en havsdrakgud inom japansk mytologi.

Bild 1
Bild 2

Citat:
Ursprungligen postat av OnePieceGarp
Omg! Helt otroligt, jävligt bra fynd! Då är han säkert en sådan Ryūjin då det står på Will att de kan förvandlas till människor. Genom experiment kanske wg gjort om hans mänskliga form till en oni
Citera
2018-10-21, 01:06
  #5950
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnePieceGarp
Infoga gärna en bild på en ryuu, jag såg bara en massa strunt och annan anime

https://ja.m.wikipedia.org/wiki/竜

Ga ner till 中国の竜 och 日本の竜 (speciellt) sa far du se likheten, elr ja, det ar samma liksom.

Bild har med. https://ja.m.wikipedia.org/wiki/日本の竜

Iaf, japanska nerds ar roliga for de bah han ser svag ut, sma armar, lol, han e enorm vad snackar de om.


Forovrigt, har ar en bild pa vem Orochi skulle kunna vara.... en bild pa Yamata no Orochi, fritt oversatt, den åtta-huvuda stor-ormen
https://matome.naver.jp/m/odai/21397...57869798889303 --- en annan slags drake.

Jag fortf. investigata amnet!
__________________
Senast redigerad av Domyoji 2018-10-21 kl. 01:21.
Citera
2018-10-21, 04:45
  #5951
Medlem
OnePieceGarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
https://ja.m.wikipedia.org/wiki/竜

Ga ner till 中国の竜 och 日本の竜 (speciellt) sa far du se likheten, elr ja, det ar samma liksom.

Bild har med. https://ja.m.wikipedia.org/wiki/日本の竜

Iaf, japanska nerds ar roliga for de bah han ser svag ut, sma armar, lol, han e enorm vad snackar de om.


Forovrigt, har ar en bild pa vem Orochi skulle kunna vara.... en bild pa Yamata no Orochi, fritt oversatt, den åtta-huvuda stor-ormen
https://matome.naver.jp/m/odai/21397...57869798889303 --- en annan slags drake.

Jag fortf. investigata amnet!

Kul att vi har någon som kan japanska!

Orochi är nog en åttahövdad drake eller hydra och det verkar inte Oda göra några hemligheter av då namnet är det exakt samma.

Jag tror jag går på att han är en Ryujin och en mytologisk wani. Det finns ju även varianter av Onis som beskrivs vara vattenlevande så kanske är han någon slags märklig amalgamation av alla dessa saker. I vilket fall så kan han ju inte ha en df såvida inte han är ett undantag av df användare om han kan leva i havet. Återigen så finns det minkar som kan prata utan problem och det återstår för Oda att förklara hur det kommer sig och därför ser jag inte varför han måste ha en hito hito no mi för att få mänsklig tal. Jag skulle inte direkt säga att 'everything goes' men Oda kommer nog finna någon slags vettig förklaring för allt detta.

Men sen om man kollar på Jack som också har horn så är dessa tydligt fastmonterade på något slags huvudskydd. Kaidos horn är vinklade framåt och det ser faktiskt inte riktigt normalt ut. Om Jacks horn är tillagda kanske även Kaidos är det. Vi vet ju att Kaido ingick i Rox för 40 år sedan vars kapten ju sägs ha dukat under (tror de åtminstone). Kanske var både Kaido och Jack med i besättningen och nu hedrar de hans minne genom att montera fast horn då kaptenen ifråga var en Oni. Så möjligen är hela hans Onifasad bara en chimär.
Citera
2018-10-21, 07:43
  #5952
Medlem
Domyojis avatar
Tror du har fel pa manga plan, men det ar okej, alla tror olika o det e darfor det e kul att spinns runt pa.

Iaf, tror oxa att Kaidos starkaste man mkt val skulle kunna vara Jack, Queen och King (eller dylikt. Ja, alltsa kort-spel) vilket oxa saledes (och aven om det e inte e sa sa jag tror jag fortf) att Jack ar svagast av de.

Ryujin-grejen, elr drakguds-grejen... kanske funkar i kinesisk mytologi, den japanska kanns sadar.

Brukade tro att kaido(u)s namn var Kai D Ou. Vilket blir Havskungen, med ett D imellan, imponerande coincidence som Oda kanske inte spelar vidare pa... men har det med detta o gora kan d finnas ett samband https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dragon_King det skulle actually make a lot of sense aven om jag kanske inte tyxker det kanns enhetligt, vilket odas grej alltid e...

Kaido o hornen gar bara ihop med hans jolly roger... som ah, ryuun har horn liksom... som luffy o strahatten, makes sense.

Skulle det ha med det japanska att gora tycks det sta nagot om jag vet inte.. maste fan lasa pa.

Tydligen halften manniska halften that (kanns som det nar han foll fran skyn oxa) o kan byta skepnad.. Vi far se.

Sen far vi hoppas att han spinner vidare pa det o elbaf (fable baklanges) handlar om Asgard!

Oda e bast.

Citat:
Ursprungligen postat av OnePieceGarp
Kul att vi har någon som kan japanska!

Orochi är nog en åttahövdad drake eller hydra och det verkar inte Oda göra några hemligheter av då namnet är det exakt samma.

Jag tror jag går på att han är en Ryujin och en mytologisk wani. Det finns ju även varianter av Onis som beskrivs vara vattenlevande så kanske är han någon slags märklig amalgamation av alla dessa saker. I vilket fall så kan han ju inte ha en df såvida inte han är ett undantag av df användare om han kan leva i havet. Återigen så finns det minkar som kan prata utan problem och det återstår för Oda att förklara hur det kommer sig och därför ser jag inte varför han måste ha en hito hito no mi för att få mänsklig tal. Jag skulle inte direkt säga att 'everything goes' men Oda kommer nog finna någon slags vettig förklaring för allt detta.

Men sen om man kollar på Jack som också har horn så är dessa tydligt fastmonterade på något slags huvudskydd. Kaidos horn är vinklade framåt och det ser faktiskt inte riktigt normalt ut. Om Jacks horn är tillagda kanske även Kaidos är det. Vi vet ju att Kaido ingick i Rox för 40 år sedan vars kapten ju sägs ha dukat under (tror de åtminstone). Kanske var både Kaido och Jack med i besättningen och nu hedrar de hans minne genom att montera fast horn då kaptenen ifråga var en Oni. Så möjligen är hela hans Onifasad bara en chimär.
__________________
Senast redigerad av Domyoji 2018-10-21 kl. 08:04.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback