Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-20, 09:21
  #1
Medlem
Senaste avsnittet på Spotify https://open.spotify.com/episode/7hG...TeCZGaMqht0pbg

Annars går det bara att söka på Aktörspodden.

Trevlig lördag och inte minst hela helgen
Citera
2018-10-20, 10:01
  #2
Medlem
Run3s avatar
Kul för den. Ingen aning vad namnet betyder, så kan inte påstå att jag känner något större intresse för att lyssna, även om den finns på Spotify.
Citera
2018-10-20, 11:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLEW
Senaste avsnittet på Spotify https://open.spotify.com/episode/7hG...TeCZGaMqht0pbg

Annars går det bara att söka på Aktörspodden.

Trevlig lördag och inte minst hela helgen


Vad är grejen med att i rubriken berätta att någon podd finns på Spotify?

Finns ju hur många uppspelningsplatser som helst.
Citera
2018-10-20, 13:48
  #4
Medlem
Det är för att spotify måste godkänna podcasten, det är inte upload och kör som på andra podcast ställen. Det stor med spotify är att nästan varje person som har en smartphone har just spotify, därav är det väldigt stort för en podcast att nå spotify.
Citera
2018-10-20, 13:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Kul för den. Ingen aning vad namnet betyder, så kan inte påstå att jag känner något större intresse för att lyssna, även om den finns på Spotify.

Smaken är som baken, gillar man den inte så gillar man den inte.
Citera
2018-10-20, 15:13
  #6
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLEW
Det är för att spotify måste godkänna podcasten, det är inte upload och kör som på andra podcast ställen. Det stor med spotify är att nästan varje person som har en smartphone har just spotify, därav är det väldigt stort för en podcast att nå spotify.
Wow, vilken kvalitetsstämpel och vad exklusivt. Vattnas i trasorna nu.

Jag har inte någon iOS-enhet. Men jag utgår ifrån att iTunes följer med, och trots det det får inte varje podcast på iTunes lyssningar från alla användare. Det verkar tydligen inte räcka att bara finnas med i en av de mest populära apparna. 😦

Citat:
Ursprungligen postat av bLEW
Smaken är som baken, gillar man den inte så gillar man den inte.
Men berätta något om podden då, jag har aldrig lyssnat och vet inte vad namnet anspelar på. Eller vad vill du att vi ska diskutera i denna tråden? Faktumet att podcasten finns på Spotify? Grattis igen.

Namnet antyder att det är ytterligare en podd från nazismhållet, i.e. Nordiska Motståndsrörelsen eller Nordisk Alternativhöger, där de ser sig själva som "aktörer" och delar det språkbruket:
Citat:
AKTÖRER

Det unika med alternativhögern är hur så många aktörer av skiftande bakgrunder spontant kunnat komma ihop och enas kring en del grundläggande frågor och sedan uttrycka dessa på vitt skilda sätt. Det handlar om allt från seriösa bokförlag till grodmemer på 4chan, från remixar på kända Disneylåtar till människor som kandiderar till politiska poster. Vad alla är överens om är att den gamla högerns metoder inte fungerat då samhället obönhörligen gått i en vänsterprogressiv riktning ända sedan andra världskriget slut. Trots alla så kallade högerregeringar som existerat sedan dess har ingen kunnat vända utvecklingen; det har helt enkelt handlat om att stå tvärs mot historiens utveckling och skrika stopp. Detta har inte fungerat och kommer inte att fungera.

Att metapolitik informerar politiken och övriga samhället är något som dessa aktörer har förstått och som de tillämpar sig av.
Så Aktörspodden tänker jag mig är en form av komplement till podden Ledarperspektiv, men med personer som endast är aktörer och ej ledare inom någon högerrörelse. Min första spontana tanke är att det redan finns väldigt många poddar bland extremhögern, så hur särskiljer sig denna från mängden?
Citera
2018-10-20, 15:33
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Wow, vilken kvalitetsstämpel och vad exklusivt. Vattnas i trasorna nu.

Jag har inte någon iOS-enhet. Men jag utgår ifrån att iTunes följer med, och trots det det får inte varje podcast på iTunes lyssningar från alla användare. Det verkar tydligen inte räcka att bara finnas med i en av de mest populära apparna. 😦

Såklart finns podcasten även på iTunes, och tack för ditt grattis.
Podcasten har inget som helst att göra med högerpopulism eller nazism utan handlar om företagande och entreprenörskap.

"Synonymer till aktör: skådespelare, artist, scenartist, scenkonstnär, skådis; agerande person, deltagare, medverkande, placerare, spelare"

Det är en podcast som intervjuar personer som leder företag eller har ledande personer inom näringslivet. Allt från någon som omsätter 100.000 till någon som omsätter många miljoner, största företag eller koncern omsätter väl 5miljarder dock. Så absolut men det handlar om att visa verkligheten, eftersom man inte kan köpa ett inlägg hos Aktörspodden är varje avsnitt helt avspegling av vanliga företagslivet.
Citera
2018-10-27, 04:35
  #8
Medlem
#14 med Jasmine Reimby ute nu.
Från barnvakt till en boss. Lyssna härhttps://open.spotify.com/episode/3Zq...SJePgYBMBuDivg
__________________
Senast redigerad av bLEW 2018-10-27 kl. 04:37. Anledning: Fel med url
Citera
2018-10-31, 20:31
  #9
Medlem
Nytt avsnitt ute med en ungföretagare som startade sin verksamhet med att grilla vid en strand. Idag är dom ett cateringföretag som verkligen försöker expandera deras verksamhet.
Han heter Sebastian Samuelsson och han är från Swedish Taco.
Ni kan lyssna på avsnittet genom Spotify.
Citera
2018-11-09, 12:16
  #10
Medlem
Grillmästaren som har medaljer från både SM och EM.
Aktörspodden möter Johan Kullberg från mugwort och frågar han massor av frågor.
Vilket kol? Vilken grill? Tändvätska? Vilket kött? Jag det är mycket snack på en timme.

https://open.spotify.com/episode/3E0...TF2aw6JZm8z19A
Citera
2018-11-17, 21:11
  #11
Medlem
Nytt avsnitt ute med Rindesparrs angående Marknadsföring.
Vad fungerar? Vad tycker dom. Ett samtal, finns på Spotify.
Citera
2018-11-21, 08:54
  #12
Medlem
Nytt avsnitt ute med ingen mindre än Jonas Hagman.
Jonas är en entreprenör som agerar i flera olika bolag och vad är hans mål inom fem år? Att innehav ett fastighetsbestånd på 1.000.000.000.
Samtalspunkter:
Han sålde Experkyl och sedan köpte tillbaka det, varför?
Vad är hans endgame?
Att jobba tillsammans med andra?
Hur är han som person?
Hur viktigt är det med pengar?

Ni kan lyssna här.Aktörspodden
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback