• 41 673 online
  • 1 193 629 medlemmar
  • 61 845 404 inlägg
Igår, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TodayForever
Well, att få jobberbjudande handlar inte bara att bli headhuntad för en VD-post idag. Är man t ex registrerad med viss kompetens på Linkedin så ringer det - i alla fall till mig - ett par gånger i månaden från rekryteringsföretag som är jagar folk på uppdrag av olika företag.

Då handlar det 9 gånger av 10 om jobb i Stockholm eller någon av de andra storstadsregionerna. Är färdig med stress, köer, dyra boenden, kriminalitet, noll livskvalitet i mitt liv så jag tackar alltid nej.

Jag sa inget om att man bara skulle bli headhuntad till VD-poster, jag snackade överlag. Menar du att det är betydligt vanligare att man får jobberbjudanden än att man söker dessa jobb själv? Eller gäller det endast om man har en viss kompetens? För jag syftade främst på att de flesta troligen söker jobben själva.

Jag fick dock intrycket av TS att många får erbjudanden om jobb i Stockholm men tackar nej. Det må vara så, men med tanke på att många andra är inflyttade till Stockholm så är det nog vanligt att folk tackar ja. Tror knappast att alla som trots allt tackar ja har blivit rekryterade på något sätt. Men jag kanske missuppfattade TS, samtidigt som jag har fel på den andra punkten också.

Samtidigt är det långt ifrån alla som väljer att tacka nej till jobb i Stockholm på grund av boendesituationen etc.
Citera
Igår, 11:55
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
För att Stockholm är en otrolig vacker och växande stad i rask utveckling. Bor själv i en skapligt stor stad men skulle nog ge både ett och två fingrar för att få bo i Stockholm, om umgänge ingick. Det enda som får mig att tveka lite är ångesten som naturligt medföljer närheten till vidriga platser så som Solna, Kista och Södertälje - Fyfaaan.

Är väl inget fel på just dessa ställen. Tälje är också en fin stad, Solna har trevliga delar, Kista har några av Stockholms högsta skrapor. Finns betydligt vidrigare ställen i närheten i mitt tycke.
Citera
Idag, 17:11
Medlem
Monarkists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Är väl inget fel på just dessa ställen. Tälje är också en fin stad, Solna har trevliga delar, Kista har några av Stockholms högsta skrapor. Finns betydligt vidrigare ställen i närheten i mitt tycke.

Exakt. Solna har trevliga delar såsom runt Gamla Råsunda, Södertälje har blivit betydligt bättre dock så har de fortf. problem medans Kista kanske man inte skulle vilja bo. Det finns ju betydligt värre förorter än så.

Själv skulle jag nog aldrig vilja flytta utanför tullarna.
Citera