2018-10-13, 08:24
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
GABA har varit väldigt effektivt för min del.
Har tagit en j-vla massa tillskott och det råder inget tvivel om att gaba ger effekt hos mig.

rc

Samma här, jag tycker att det är väldigt effektivt. Men vi är alla olika, vissa får ingen effekt alls. Märkligt, men så är det med vanliga mediciner också, det som fungerar för en är verkningslöst för en annan.
GABA-receptorer finns väl i tarmen också? Så om det tas upp där borde det väl nå hjärnan?

Den sorten jag köpte hade en liten mängd vitamin B6 också, tydligen en bra kombo.
Citera
2018-10-13, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Samma här, jag tycker att det är väldigt effektivt. Men vi är alla olika, vissa får ingen effekt alls. Märkligt, men så är det med vanliga mediciner också, det som fungerar för en är verkningslöst för en annan.
GABA-receptorer finns väl i tarmen också? Så om det tas upp där borde det väl nå hjärnan?

Den sorten jag köpte hade en liten mängd vitamin B6 också, tydligen en bra kombo.

Kan meddela att jag får liknande effekt av Topformulas probiotika..
Samt även serotonerg effekt av den. Jag tar det tillsammans med aminosyror.
Googla gut brain axis.

Mvh
Rc
Citera
2018-10-17, 13:18
Medlem
Ranndalls avatar
Intressant om detta skulle fungera. Är skeptisk men kommer köpa in GABA inom en vecka och rapportera i tråden.
Citera
2018-10-18, 09:04
Medlem
Tar gaba för ångest/oro samt nervsmärta och tycker det fungerar bra . Känner inte av rus men bra effekt iaf. Det jag är ute efter. Tar 900mg varje dag. Ibland tar jag 1200/1500mg. Lyrica lightlight är det.
Citera
2018-10-18, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
Intressant om detta skulle fungera. Är skeptisk men kommer köpa in GABA inom en vecka och rapportera i tråden.

Kör på min vän. Tror du kommer gilla effekten.
Citera
2018-10-29, 20:57
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlajnz
Kör på min vän. Tror du kommer gilla effekten.
Är endast på dag 1 men vi får se. Det verkar ha någon form av effekt i alla fall. Upplevde i alla fall en bieffekt som tydligen GABA kan ge: "Tingling or Hot Flushes on the Hands"
Citera
2018-10-30, 10:16
Medlem
Ranndalls avatar
Håller med om att GABA funkar. Upplever en mild phenibut effekt. Placebo eller inte, jag är nöjd så länge effekten är kvar.
Citera
2018-11-16, 15:42
Medlem
Rauno1s avatar
Jag testade Gaba första gången idag, känner definitivt av en effekt och den påminner om när jag har tagit valium.
Citera
2019-08-12, 10:37
Medlem
Bumpar... Har käkat Lyrica från och till, max 600mg per dag. Nu ska jag fasa ut den och jag undrar om det funkar att köra den här Gaba ett tag eller om man ska köra på Gabapentin? Använder den för sömnen
Citera
2020-07-28, 21:55
Medlem
BUMP, någon som tar detta mot ångest?
Citera
2020-09-06, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallea79
BUMP, någon som tar detta mot ångest?

Yes mot ångest och sömnproblem. Men eftersom jag inte könde någon effekt så har jag slutat med det. Åt det i ca 30 dagar och märkte ingenting.

/0kand
Citera
2020-09-06, 14:09
Medlem
Alltså vad babblar ni om?

Exogent GABA passerar INTE Blod-hjärnbarriären, så all effekt ni klowner får är ren placebo...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in