Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-10-17, 13:59
Medlem
Är mitt bankkort från Swedbank kopplat till ICAs bonuskundskort eller ej?
Citera
2018-10-17, 14:04
Medlem
Sooks avatar
Antagligen inte då jag tvivlar på att de har den funktionen på ica, på willys har man ju dock så.
Citera
2018-10-17, 14:21
Bannlyst
Edit: Du kan uppge ditt persnr eller visa legg och handla med ditt vanliga bankkort för att få bonusen in på ditt konto.
Senast redigerad av JagBlirVansinnig 2018-10-17 kl. 14:44.
Citera
2018-10-17, 14:40
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sd.2022.
Är mitt bankkort från Swedbank kopplat till ICAs bonuskundskort eller ej?

Nej aldrig. Enda kortet som går att koppla är Icabankens.
Citera
2018-10-17, 14:55
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Edit: Du kan uppge ditt persnr eller visa legg och handla med ditt vanliga bankkort för att få bonusen in på ditt konto.
Uppge personnumret duger inte längre men visa leg går bra. Staten bestämmer numera över vår rätt att säga personnumret högt.
Citera
2018-10-17, 18:11
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Uppge personnumret duger inte längre men visa leg går bra. Staten bestämmer numera över vår rätt att säga personnumret högt.

Man kunde ju önska att det där stämde men betvivlar start att staten värnar så om oss medborgares integritet och personuppgifter. Det är iof rätt korkat att uppge sina siffror muntligt men tror inte det är förbjudet ännu
Citera
2018-10-17, 18:15
Medlem
Du kan inte koppla Swedbanks bankkort till ICAs bonusprogram så svaret är nej.

Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Det är iof rätt korkat att uppge sina siffror muntligt men tror inte det är förbjudet ännu
Vilken skada skulle ske om någon hör ditt personnummer? Allas personnummer ligger till allmän beskådning på flertalet tjänster på nätet.
Senast redigerad av e7andy 2018-10-17 kl. 18:17.
Citera
2018-10-17, 18:57
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook

Lol. Staten förbjuder inte dig till att säga dit personnummer högt. Det är fullt möjligt att vissa butikskedjor avråder kunder från att göra det pga bedrägeririsker.

Jag tycker det är komiskt hur folk slänger med falska påståenden som dem säkert har hört på en fest någonstans.
Citera
2018-10-17, 18:59
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Du kan inte koppla Swedbanks bankkort till ICAs bonusprogram så svaret är nej.

Vilken skada skulle ske om någon hör ditt personnummer? Allas personnummer ligger till allmän beskådning på flertalet tjänster på nätet.

Need to know basis, varför dra till sig identitetskapares uppmärksamhet exempelvis?

Jag har aldrig sett någon site som publicerar fulla p-nummer utan att maska så du får gärna länka en sådan tjänst om det finns flera olika som gör just det?
Citera
2018-10-17, 19:04
Medlem
Citat:
Need to know basis, varför dra till sig identitetskapares uppmärksamhet exempelvis?

Jag har aldrig sett någon site som publicerar fulla p-nummer utan att maska så du får gärna länka en sådan tjänst om det finns flera olika som gör just det?
De jag kommer på nu är: ratsit.se, upplysning.se, merinfo.se
Om man loggar in så ser man hela personnumret. Konton är gratis och vem som helst kan skapa dem.
Citera
2018-10-17, 19:07
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
De jag kommer på nu är: ratsit.se, upplysning.se, merinfo.se
Om man loggar in så ser man hela personnumret. Konton är gratis och vem som helst kan skapa dem.

Bingo, då är det spårbart vilket är hela syftet med inlogget - man får inte info utan att själv lämna det samma. Bedragare undviker gärna spår så tanklösa människor som muntligt sprider sina personuppgifter blir som en skänk från ovan för dem.

Det skadar inte att vara lite försiktig, ingen har dött av det...
Citera
2018-10-18, 07:19
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Bingo, då är det spårbart vilket är hela syftet med inlogget - man får inte info utan att själv lämna det samma. Bedragare undviker gärna spår så tanklösa människor som muntligt sprider sina personuppgifter blir som en skänk från ovan för dem.

Det skadar inte att vara lite försiktig, ingen har dött av det...

Ring skatteverket och fråga, dom får enligt lag inte eftersöka vem du är som begär ut uppgifterna eller vad du har för syfte med dom. (Offentlighetsprincipen)

Fungerar också bra på kronofogden för att kolla skulder på folk man vill kapa.

Använder du då ett oregistrerat kontantkort som är köpt med kontanter så är du anonym.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in