Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-16, 12:04
  #289
Medlem
Enmansdemos avatar
Vilken glädjedödare Jimmy Wilhelmsson är utav Kalles förlöjligande instick.
Kalle ska snarare vara upptonad eller så vinner ju autism som koncept mark, så man får som vanligt säga tack till livepubiken som skrattade med på rätt ställen där jag var tyst & därmed den självuppfyllda kongruensen

Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Om brädspel var väl ett alldeles utmärkt avsnitt? Perfekt gäst: verbal, icke utsvävande, inte lustig i onödan, kunnig som tusan och med ett skönt gensvar från publiken. Kalle var föredömligt nedtonad men ändå skojig som tog upp Bagges hundspel (och gammal släkten är värst-trivia) titt som tätt..
Jag har ingen aning om vad som var verbalt, han pratade på som alla andra väl??????
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-16 kl. 12:24.
Citera
2018-10-17, 05:03
  #290
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vilken glädjedödare Jimmy Wilhelmsson är utav Kalles förlöjligande instick.
Kalle ska snarare vara upptonad eller så vinner ju autism som koncept mark, så man får som vanligt säga tack till livepubiken som skrattade med på rätt ställen där jag var tyst & därmed den självuppfyllda kongruensen

Jag har ingen aning om vad som var verbalt, han pratade på som alla andra väl??????
Det var ingen konst för honom att uttrycka sig klart och koncist, menar jag. Har du lyssnat på Snedtänkt genom åren så vet du att mången gäst stönar, liksomar, öööhar och stammar sig igenom samtalet.
Citera
2018-10-17, 22:35
  #291
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Det var ingen konst för honom att uttrycka sig klart och koncist, menar jag. Har du lyssnat på Snedtänkt genom åren så vet du att mången gäst stönar, liksomar, öööhar och stammar sig igenom samtalet.
Det har jag inte noterat dom senare åren jag lyssnat nej jag ska dock lystra efter detta i framtida avsnitt från och med nu..och sedan återvända och dementera dig
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-17 kl. 22:38.
Citera
2018-10-22, 23:08
  #292
Medlem
Goe Svullo . Vilken naturkraft. Mycket av vad som sägs i avsnittet, och mer, finns redan i serien på Youtube, med massvis av klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=uyd4Yn74gs8

En obeskrivligt rolig person.
__________________
Senast redigerad av bulingenbul 2018-10-22 kl. 23:13.
Citera
2018-10-23, 06:14
  #293
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Goe Svullo . Vilken naturkraft. Mycket av vad som sägs i avsnittet, och mer, finns redan i serien på Youtube, med massvis av klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=uyd4Yn74gs8

En obeskrivligt rolig person.

Jävla bra avsnitt igen av Snedtänkt. Malmros var grym som gäst och samtalet med Kalle gav en rättvis bild av personen och personan Svullo, varken fjäskigt eller elakt. 5/5!

Saknade bara ett litet inflikande om Lukas 8:18 som var en märklig dramaserie på SVT från (tror jag) 1999 med Micke Dubois i en roll. Den borde ni se om ni gillar Micke.
Citera
2018-10-23, 17:57
  #294
Medlem
Detta avsnitt var riktigt intressant och nostalgiskt kul, när även TV3s barndom togs upp. Malmros hade kul historier att berätta. Allt i sitt sammanhang så fattar man att Aschberg älskade/älskar MD/Svullo. Jag minns när jag såg SM i lavemang och pruttomanen. Man hade verkligen inte sett något liknande.Just det om lavemang är nog fortfarande det mest äckliga och bisarra som någonsin vistas i svensk tv. Jag kan inte komma på något annat som kommer i närheten. Som om Krystmarodören go bananas, men detta med verkliga människor.

p.s När Anna Bråkenhielm kom till TV3 så var det lite (kanske inte så lite heller) av en kulturchock för henne. Det har hon själv berättat. . Hon var van vid hur man beter sig vanliga businessammanhang innan. Bland det första hon var med om på TV3 var en kick off i Åre. Där släntrar de in. En Fylking som , i bagage, bara har med sig en tandborste och tandkräm i en påse. En osv. TV3 på den tiden måste varit en riktigt kul arbetsplats.
__________________
Senast redigerad av bulingenbul 2018-10-23 kl. 18:37.
Citera
2018-10-23, 19:39
  #295
Medlem
Enmansdemos avatar
edit
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-23 kl. 19:45.
Citera
2018-10-25, 16:12
  #296
Medlem
Senaste om buskis. Mja. Det var egentligen inte mycket nytt som framkom där. Var mest KL som höll låda. Gästen, en 25 årig tjej som sett mycket av Stefan och Krister. De kunde hon en hel del om men i övrigt gällande buskis inte så mycket annat.

Det roligaste i avsnittet var när generationsskillnaderna visade sig. Precis i början när KL sa att gästen ,dvs Drottningen i kassan aka Erika Petersson, skrev nättexter och hon fattar nada. 03:40 in i avsnittet. Ha ha.
Citera
2018-10-25, 18:05
  #297
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Senaste om buskis. Mja. Det var egentligen inte mycket nytt som framkom där. Var mest KL som höll låda. Gästen, en 25 årig tjej som sett mycket av Stefan och Krister. De kunde hon en hel del om men i övrigt gällande buskis inte så mycket annat.

Det roligaste i avsnittet var när generationsskillnaderna visade sig. Precis i början när KL sa att gästen ,dvs Drottningen i kassan aka Erika Petersson, skrev nättexter och hon fattar nada. 03:40 in i avsnittet. Ha ha.

Ja, hon hade inte så mycket att tillföra, men det var i alla fall bättre än att ha med en ung, kvinnlig forskare. Det var just ingenting att reta sig på, mer än att hon lyckades med konststycket att säga "Mmm" väldigt, väldigt högt. Och ofta.

Hyfsad klass på avsnittet som helhet, dock. Informativt och tänkvärt för oss storstadsbor som inte har någon relation till lokalrevyer.
Citera
2018-10-25, 18:23
  #298
Medlem
Fast ang Erika Petersson. Hon flikade faktiskt in lite här och där. Jag gillade henne. Det var ett gulligt avsnitt. Det blev lite pappa KL med sin dotter typ.

Är det inte fascinerande att en person ens knappt vet vad I manegen med Glenn Killing är? En annan generation. Kan vara nyttigt för oss medelålders kufar att bli påminda att tiden går. Det är inte konstigt för en person född 94 att ha nada koll på just det. Det är bara vi runt de 40-50 som finner det så mysko. Bra att bli påmind om tidens gång, även om det kan tyckas sorgligt.

Även om jag gillar Nessle tex, trots att man måste ta blodtryckssänkande mediciner när man lyssnar på den mannan så är det kul att KL verkligen varierar med sina gäster. Alla gäster kan inte vara som Nessle och tur är väl det. Eloge till KL som bjöd in Erika Petersson.
__________________
Senast redigerad av bulingenbul 2018-10-25 kl. 18:53.
Citera
2018-10-30, 13:12
  #299
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Fast ang Erika Petersson. Hon flikade faktiskt in lite här och där. Jag gillade henne. Det var ett gulligt avsnitt. Det blev lite pappa KL med sin dotter typ.

Är det inte fascinerande att en person ens knappt vet vad I manegen med Glenn Killing är? En annan generation. Kan vara nyttigt för oss medelålders kufar att bli påminda att tiden går. Det är inte konstigt för en person född 94 att ha nada koll på just det. Det är bara vi runt de 40-50 som finner det så mysko. Bra att bli påmind om tidens gång, även om det kan tyckas sorgligt.

Även om jag gillar Nessle tex, trots att man måste ta blodtryckssänkande mediciner när man lyssnar på den mannan så är det kul att KL verkligen varierar med sina gäster. Alla gäster kan inte vara som Nessle och tur är väl det. Eloge till KL som bjöd in Erika Petersson.

JO det är rätt mysko. Är man intresserad av ett ämne så känner man såklart till sånt som hände före ens egen tid. Erika Petersson verkar satsa på en mediekarriär. Hon har skrivit en bok baserat på twitterkontot "Drottningen i kassan" och gjorde också ett inslag med Kalle Lind, om hur det är att sitta i kassan. Det var för UR.

Det borde kunna lyckas. Hon är lite charmig och väldigt snygg.

https://www.kunskapskanalen.se/progr...erna-avsnitt-1
Citera
2018-11-01, 15:13
  #300
Medlem
Enmansdemos avatar
Augstina var inte med i Full fräs

Igen av Stefan & Krister är aktiva med någonting

Kalle och sin expert kommer gråta över att jag slår dom på fingrarna
i buskis-kunskap....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback