• 62 091 online
  • 1 193 092 medlemmar
  • 61 816 572 inlägg
2018-10-14, 22:45
Medlem
Unizeros avatar
Börskrasch eller ej, det är alltid säkrast att ligga fullt investerad. Sedan fyller man på månadsvis från lönekontot. I vissa perioder kommer man träffar bottnar, ibland toppar.

Apple tappade 4% på en dag, men kom ikapp 3,57% dagen efter. Jag kan lova att många sålde på botten och köpte tillbaka på toppen dagen efter. Det är just detta beteende som Warren Buffett gång på gång har påtalat.

"The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient." - Warren Buffett.
Citera
Igår, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
När det gått ner som in i helvete och sedan går upp månad efter månad i nåt halvår då vet du

Haha om det nu är så enkelt att tajma marknaden, hur kommer det sig att "alla" inte redan gör det då och är rika som troll?
Citera
Igår, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
När det gått ner som in i helvete och sedan går upp månad efter månad i nåt halvår då vet du

lol.
Lycka till med allt.
Citera
Idag, 09:12
Medlem
BajsBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Haha om det nu är så enkelt att tajma marknaden, hur kommer det sig att "alla" inte redan gör det då och är rika som troll?
För att de inte har tålamod och disciplin.

Personligen har jag tålamod och disciplin och därför har jag det bästa jobbet och en god ekonomi.
Citera
Idag, 14:22
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Gjorde du inte något liknande för 2-3år sedan

Vill minnas massa snack om att stå utanför till omxpi fick under 400 eller 500....

Hur tycker du att det går för dig?

Du har helt rätt!
Bajsboo har sagt flera gånger vid tidigare tillfälliga nedgångar att han stått utanför börsen ca en vecka innan nedgången startade... självklart nämner han det när börsen gått ner ett par dagar.
Det är bara snack på den där, bara sluta läs hans inlägg, större troll finns inte.
Citera