Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-13, 01:43
  #673
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Ännu sämre, Felia som lämnar ut senast jag låg med en brud

*ler*

Nåja de erbjuder ju iptv så hoppas dom håller "dörren" öppen.
2018-10-14, 02:00
  #674
Medlem
Browndawgs avatar
Det släpps snart en ny Fire TV stick med stöd för 4K material. Den har även ny fjärrkontroll med volymknappar.

Här finns mer info om den:
https://www.amazon.com/Introducing-F.../dp/B079QHML21

Personligen kollar jag inte på 4K material ännu men kan ju vara intressant för Er som gör det

Får se när den finns att beställa i Sverige. Synd Amazon inte etablerat sig här ännu, varit mkt rykten om att det är på gång.

Edit; Den har tydligen IR samt bluetooth i fjärren så man kan styra sin övriga utrustning med den också...
__________________
Senast redigerad av Browndawg 2018-10-14 kl. 02:07.
2018-10-16, 12:48
  #675
Medlem
Är det någon av de vanligaste providers som har Viasat Motor HD i kanalpaketet? Har kikat igenom lite listor på olika sidor men ser bara Viasat Motor SD, SD kanalerna lades ju ner tidigare i våras.

Nån som kan bekräfta om alla Viasat sportkanaler finns i HD hos någon av leverantörerna?
2018-10-16, 13:17
  #676
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Är det någon av de vanligaste providers som har Viasat Motor HD i kanalpaketet? Har kikat igenom lite listor på olika sidor men ser bara Viasat Motor SD, SD kanalerna lades ju ner tidigare i våras.

Nån som kan bekräfta om alla Viasat sportkanaler finns i HD hos någon av leverantörerna?
Finns privata aktörer som även har det i FHD.
2018-10-16, 21:56
  #677
Medlem
Cockfaces avatar
Är inte alla privata aktörer?
2018-10-17, 14:50
  #678
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockface
Är inte alla privata aktörer?

Beror på hur du använder ordet "privat". Då hamnar vi i ordbajseri som är tråkigt. Det finns privata och publika leverantörer, publika menar jag är dom som gör reklam och har hemsidor som man bara beställer från. Privata är lite mer bakom kulisserna.

Men om du menar att alla är privata i den mån att ingen statlig myndighet driver en illegal iptv-service har du rätt, fast jag tror det är ganska jävla underförstått i denna tråd.
2018-10-17, 17:48
  #679
Medlem
eggshellss avatar
Min ena leverantör har nu nästan 13000 kanaler att läsa in. Hur är det ens möjligt med så många kanaler eller räknas VOD med?

edit: något som vet en gratis m3u editor? Så man kan blåsa bort länder man aldrig tänkt se på ändå
2018-10-17, 17:50
  #680
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Min ena leverantör har nu nästan 13000 kanaler att läsa in. Hur är det ens möjligt med så många kanaler eller räknas VOD med?

edit: något som vet en gratis m3u editor? Så man kan blåsa bort länder man aldrig tänkt se på ändå
VOD är nog inräknade i kanalantalet.
2018-10-17, 18:08
  #681
Medlem
Hur säkert är iptv för användaren?

Behöver man oroa sig utan/med vpn?
2018-10-17, 18:11
  #682
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Hur säkert är iptv för användaren?

Behöver man oroa sig utan/med vpn?
Jag har inga problem, kör med vpn.
2018-10-18, 07:14
  #683
Medlem
Cockfaces avatar
Om man likt cardsharing vill dela dom svenska kanaler vad skulle det kosta att få ihop all utrustning? Vad jag förstått behövs det en ordentlig investering. Blir svårare för ett kompisgäng att gå ihop och starta. Cardsharing var ju helt klart lättare där.
2018-10-18, 11:19
  #684
Medlem
kokospase2s avatar
Hur skall man hitta rätt i IPTV djungeln gällande hårdvara ?

Jag kör idag med en PC med Kodi.
Tycker det funkar helt OK, men vill flytta ner allt en våning till stora TV:n.

Har idag en gammal PC som skulle kunna användas till detta ändamål, men känner inte att en gammal burk ska stå på i vardagsummet hela tiden.

Vad skall jag välja för hårdvara ?
Är det magbox, HTPC, eller Raspberry Pi som gäller, eller kanske något helt annat.
Vad rekommenderas ?

Mina krav:
Måste köra via Ethernet (för dåligt Wifi)
Relativt billigt (max 1500 kr)
Gärna "barnvänligt" så att det inte är för komplicerat att byta kanal och dyligt

Tack på förhand

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback