Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 10:01
  #1501
Medlem
Dancerboys avatar
Är lite sugen på att sy upp ett par uddabyxor, någon som har tips på vart jag ska vända mig om jag vill få hög kvalitet till ett rimligt pris (dvs inte nödvändigtvis det billigaste, men har inte obegränsade resurser)? Har kikat lite på Götrich, mest för att det känns bra med något på hemmaplan, men vet inte hur de är. Har inte sett någon ordentlig recension sedan nyöppningen. Någon som testat? Finns det andra bra alternativ? Trunkshows funkar också, men blir lite mer osäkert då det inte alltid funkar rent kalendermässigt att pricka in en tid när någon är här. Har funderat lite på Zaremba.

Vet inte om jag kanske borde ställa frågan i skräddartråden, men vill inte begränsa mig till skräddarsytt. Kan tänka mig bra MTM också (har bl.a. övervägt saman amel, men är inte något jättefan av ”husstilen”).

Alla tips tas tacksamt emot!
Citera
2018-09-23, 20:57
  #1502
Medlem
Hej! Är lite sugen på att införskaffa ett par byxor till hösten. Står just nu och velar mellan Oscar Jacobsons modell Damien och Berg&Bergs Alfons.
Är det någon som har erfarenhet från båda tillverkarna och kan jämföra dem? Berg & berg är ju ändå några hundralappar dyrare, men ser enligt mig också mycket finare ut.
Om någon har ett annat alternativ tar jag gärna emot det också.
Jag har rätt stadiga lår och smal midja, men är ändå ute efter lite mer slimmade och framförallt avsmalnande byxor. Precis sådana som ger alla gamla rävar härinne både slaganfall och illamående.
Citera
2018-10-14, 18:18
  #1503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yarasama
Hej! Är lite sugen på att införskaffa ett par byxor till hösten. Står just nu och velar mellan Oscar Jacobsons modell Damien och Berg&Bergs Alfons.
Är det någon som har erfarenhet från båda tillverkarna och kan jämföra dem? Berg & berg är ju ändå några hundralappar dyrare, men ser enligt mig också mycket finare ut.
Om någon har ett annat alternativ tar jag gärna emot det också.
Jag har rätt stadiga lår och smal midja, men är ändå ute efter lite mer slimmade och framförallt avsmalnande byxor. Precis sådana som ger alla gamla rävar härinne både slaganfall och illamående.
Har du testat byxorna? OM inte så gör de! Ta dem som sitter snyggast och har enligt dig ser snyggast ut! Va inne i samma tankebanor som dig, att jag inte ville betala för mycket om byxorna ändå var snarlika men sen testade jag och jämförde och kände att de lite dyrare va bättre!
Citera
2018-10-16, 10:09
  #1504
Medlem
Timedealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yarasama
Hej! Är lite sugen på att införskaffa ett par byxor till hösten. Står just nu och velar mellan Oscar Jacobsons modell Damien och Berg&Bergs Alfons.
Är det någon som har erfarenhet från båda tillverkarna och kan jämföra dem? Berg & berg är ju ändå några hundralappar dyrare, men ser enligt mig också mycket finare ut.
Om någon har ett annat alternativ tar jag gärna emot det också.
Jag har rätt stadiga lår och smal midja, men är ändå ute efter lite mer slimmade och framförallt avsmalnande byxor. Precis sådana som ger alla gamla rävar härinne både slaganfall och illamående.

Skiljer det bara några hundringar hade jag enbart gått på passform. Vill slå ett slag för Canali och Suitsupply
__________________
Senast redigerad av Timedealer 2018-10-16 kl. 10:14.
Citera
2018-11-18, 08:55
  #1505
Medlem
Har himla svårt att hitta byxor med hög midja under 1K, har ni några tips? Har inte råd med dyrare i dagsläget men avskyr när byxorna sitter lågt, vill verkligen ha klassiska, högre byxor. Tänkte hålla koll nu på black Friday, kanske finns där byxor som ligger något över 1K och prissänks på BF.
Citera
2018-11-20, 22:02
  #1506
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av waka89
Har himla svårt att hitta byxor med hög midja under 1K, har ni några tips? Har inte råd med dyrare i dagsläget men avskyr när byxorna sitter lågt, vill verkligen ha klassiska, högre byxor. Tänkte hålla koll nu på black Friday, kanske finns där byxor som ligger något över 1K och prissänks på BF.
Allt som finns under 1k är slim fit faggotteri.
Omöjligt tyvärr.
Priserna är helt sjuka, det gäller att storhandla utomlands.
Japan är det nya shoppinglandet.
Citera
2018-11-25, 11:56
  #1507
Medlem
Cameltotems avatar
https://www.brothers.se/shop/byxor/t...llbyxor-brun-3

Köpt alla tre färgerna. Helt otroligt bra pris. 100% ull (Vitale Barberis)

Riktigt snygg passform, riktigt jävla kap helt ärligt.
Citera
2018-11-27, 00:03
  #1508
Medlem
Gasparos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
https://www.brothers.se/shop/byxor/t...llbyxor-brun-3

Köpt alla tre färgerna. Helt otroligt bra pris. 100% ull (Vitale Barberis)

Riktigt snygg passform, riktigt jävla kap helt ärligt.

Medhåll. Man får mycket för pengarna. Om man gillar slim fit faggoteri.
Citera
2018-11-27, 16:57
  #1509
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasparo
Medhåll. Man får mycket för pengarna. Om man gillar slim fit faggoteri.

Det är inte en slim fit för 5 öre.

Du har ju en skev bild av stil.
Citera
2018-11-27, 23:53
  #1510
Medlem
Gasparos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Det är inte en slim fit för 5 öre.

Du har ju en skev bild av stil.

Ironi går sällan hem i text.. Det var riktat till användaren ovanför din kommentar.
Citera
2018-11-28, 16:40
  #1511
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasparo
Ironi går sällan hem i text.. Det var riktat till användaren ovanför din kommentar.

Ja det var inte så lätt för mig att veta. Du kunde ju tagit med hans citat i texten. Nåja.
Citera
2018-12-14, 08:16
  #1512
Medlem
Run3s avatar
Har ni tips på några stiliga nybörjarbrallor som inte kostar allt för mycket och som går att ha till kontorsjobbet? Idag varierar jag mellan jeans från Dressmann och något jeansliknande från HM. Vad för typ/material ska man leta efter?
__________________
Senast redigerad av Run3 2018-12-14 kl. 08:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback