Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-05, 12:38
  #493
Medlem
Nochillss avatar
Någon fler som ska på ADE i Oktober? Istället för att starta upp en ny tråd så kastar jag in frågan här.

Onsdagen den 17:de låter som fruktansvärt bra med Trance festival där bla Paul Oakenfold spelar.
Fan, det är alldeles för mycket bra electronica för mig att välja på som bor långt ifrån någon storstad.
Citera
2018-09-05, 20:45
  #494
Medlem
Åker ner igen till helgen. Det blir tredje gången i år! Man har det bra... Har börjat söka oss utanför stadskärnan och alla turister för att hitta de riktiga smultronställena. De Pijp är favoritkvarteren, Katsu är en bra coffeeshop men det finns flera andra också. Bor visserligen nära Siberie och Barneys men det är faktiskt värt att sätta sig på spårvagnen några minuter för att få bättre gräs för en billigare peng och skönare stämning.
Citera
2018-09-23, 13:17
  #495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Någon fler som ska på ADE i Oktober? Istället för att starta upp en ny tråd så kastar jag in frågan här.

Onsdagen den 17:de låter som fruktansvärt bra med Trance festival där bla Paul Oakenfold spelar.
Fan, det är alldeles för mycket bra electronica för mig att välja på som bor långt ifrån någon storstad.


Ja, blir mycket techno!
Citera
2018-09-26, 22:39
  #496
Medlem
Youresocools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune1221
men det är faktiskt värt att sätta sig på spårvagnen några minuter för att få bättre gräs för en billigare peng och skönare stämning.
Smoke Palace på Linnaeusstraat 83 är då att rekommendera. Fräscht, bra utbud, trevlig och kunnig personal, schysst uteservering (inte så värst aktuellt nu kanske) och "lite" mera okej priser än i dom mest centrala delarna. Så hopp på cykeln...
Citera
2018-10-12, 11:31
  #497
Medlem
Nochillss avatar
Amsterdam är ganska dyrt och jag var där för 4 år sedan så jag vet, men det är ändå billigare än Ibiza om man kör solo.

Nåväl, jag har bokat in 6 nätter på Generator Hostel som ligger I Oosterpark, sydöst om centrum under ADE. Läste på deras hemsida att man kan hyra cyklar och det är ju förträffligt med tanke på att Westernunie och Thuishaven ligger på andra sidan stan. Det är 8 km fågelvägen enligt Google maps så att hålla på att böka med en massa spårvagnar tidiga morgnar är ju inte optimalt, beroende på hur trött man är.

Djävligt synd att det inte finns fler möjligheter till boende till ett hyfsat pris och avstånd till centrum som inte heller är alltför sunkigt...
Citera
2018-10-12, 12:43
  #498
Medlem
Nochillss avatar
Någon som har testat smartshopparna "Tatanka" och "When nature Calls" som ligger söder om Centrum?

Har de bra grejer och finns det regular shrooms att köpa där?
Citera
2018-10-12, 21:04
  #499
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youresocool
Smoke Palace på Linnaeusstraat 83 är då att rekommendera. Fräscht, bra utbud, trevlig och kunnig personal, schysst uteservering (inte så värst aktuellt nu kanske) och "lite" mera okej priser än i dom mest centrala delarna. Så hopp på cykeln...

Lämnar du Amsterdam och tar dig till närmsta stad blir det ännu billigare. De mindre städerna har färre shoppar men man slipper alla turister och får bättre priser.
Citera
2018-10-15, 19:01
  #500
Medlem
Tänkte dra dit i helgen, men drar själv...nån annan som är där då eller? och har ni några tips vad man kan göra där själv?xD
__________________
Senast redigerad av Idioten1 2018-10-15 kl. 19:31.
Citera
2018-10-18, 14:55
  #501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Tänkte dra dit i helgen, men drar själv...nån annan som är där då eller? och har ni några tips vad man kan göra där själv?xD

Det är ADE i Amsterdam just nu (och i helgen). Du lär inte ha brist på saker att göra eller droger att köpa.
Citera
2018-10-18, 14:56
  #502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youresocool
Smoke Palace på Linnaeusstraat 83 är då att rekommendera. Fräscht, bra utbud, trevlig och kunnig personal, schysst uteservering (inte så värst aktuellt nu kanske) och "lite" mera okej priser än i dom mest centrala delarna. Så hopp på cykeln...

Haha de är ju mitt hak ju. Bor några spottloskor ifrån.
Citera
2018-11-03, 21:31
  #503
Medlem
Nochillss avatar
Jag är nu i slutskedet av min tre veckors semester genom Nederländerna, Belgien och Paris.

I Amsterdam så provade jag bara Tatanka för headshop och de har funnits sedan 1995 så de har god erfarenhet. Tjejen i kassan är ung och fnissig men väldigt kunnig i saken.

Att "Mushrocks" är en väldigt potent tryffel fick jag lära mig. Mötte tom Djävulen på den som flinade åt mig så att det slog ut eldsflammor och rök ur käften.

"In trance we trust" var suveränt och jag hade med mig två glķowsticks som förhöjde upplevelsen.
Det fanns folk där i 60 års åldern som stod och rejvade till kl. 06.00 på morgonen.
Citera
2018-11-11, 10:26
  #504
Medlem
Hej! Jag och min polare ska åka iväg en weekend till Amsterdam (red light district) i slutet av november! Det va några år sen man va där. Vad har förändrats och vad har ni för tips på nattklubbar med bra musik (hiphop/pop) och kanske någon coffeshop ? Tacksam för svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback