Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-15, 18:34
  #181
Medlem
Skönt att se att Bitcoin hänger med! Som väntat så går BTC upp när börserna går ner, nu hoppas vi bara på en börs krasch
Citera
2018-10-15, 18:35
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Stigande räntor betyder lägre disponibel inkomst för konsumenter.
Klart att det betyder lägre vinst för företag och sedan lägre aktiekurser för aktieägare
Är det inte så att stigande räntor ger högre ränteinkomster?
Eller skulle ränteinkomsterna falla om låntagaren betalar mer i ränta. Eller hur tänkt du här?
Citera
2018-10-15, 23:39
  #183
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
fattar inte, snittade du för 3mio varje gång börsen gjorde ath?

omx gjorde ath 2015
Varje gång från februari 2018 tills bara för 2 veckor sedan när sista (?) rusningen uppåt kom.
Citera
2018-10-16, 02:59
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Är det inte så att stigande räntor ger högre ränteinkomster?
Eller skulle ränteinkomsterna falla om låntagaren betalar mer i ränta. Eller hur tänkt du här?

Stigande räntor gör att placerarna lägger mer av sina pengar på räntebärande papper i stället för börsen. Sedan måste hushållen betala mer i ränta, vilket gör att köpkraften minskar, och företagen tjänar mindre.
Citera
2018-10-16, 11:19
  #185
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Börsen var ändå lägre än vad den är nu, i Juli.

Jag hoppas alla förstår orimligheten i 20% iga uppgångar år från år.

Stigande räntor i USA gör också att investeringar på börsen där blir mindre intressanta, eftersom det nu finns en riskfri ränta på 2.2%.

Är den riskfria räntan 2,2% så är inflationen i princip lika stor, det vill säga nollränta i realiteten, aktier däremot har i allmänhet en utdelning på några procent efter att inflationen räknats av och den utdelningen höjs med några procent varje år, i långa loppet är aktier att föredra före räntor.
Citera
2018-10-16, 13:02
  #186
Medlem
Jag lyckades köpa Lisk, XRP, Monetha och nån till i December 2017, såg den gå upp, kollade inte och nu är dom i källaren.

Någon take på hur en börskrasch kommer påverka crypto, blir dom last resort för alla pengar som flyr börsen månntro
Citera
2018-10-16, 13:16
  #187
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag lyckades köpa Lisk, XRP, Monetha och nån till i December 2017, såg den gå upp, kollade inte och nu är dom i källaren.

Någon take på hur en börskrasch kommer påverka crypto, blir dom last resort för alla pengar som flyr börsen månntro

Lirare som Kim Dotcom propagerar nu starkt för köp av guld och crypto. Han är rätt på bollen att vi har ett haveri runt hörnet, men är crypto vägen att gå? "Trust me", sa Kim i ett tweet nyligen - gör vi det?
Citera
2018-10-16, 13:18
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
Lirare som Kim Dotcom propagerar nu starkt för köp av guld och crypto. Han är rätt på bollen att vi har ett haveri runt hörnet, men är crypto vägen att gå? "Trust me", sa Kim i ett tweet nyligen - gör vi det?

Ja att den stora kraschen nu startat står väl bortom allt tvivel, det skall ner rejält ett tag framöver och Sverige står extra illa rustat med överprisade bostäder, dålig BNP/ccapita, ökande skatter och skakig regering.

Om världen bara kunde inse värdet av Lisk så skulle min tid som löneslav vara till ända.
Citera
2018-10-16, 13:23
  #189
Medlem
Re: bopriserna, räntorna tickar på upp i USA och SEK är på nedåtgående,

En ansenlig del av bolånestocken är väl upplånad i utländsks valuta så när räntorna går upp kan RB inget göra.

Blir det därtill ökad risk pga. regeringsläget och fallande huspriser så kan detta sluta riktigt illa, vilket det också kommer göra.
Citera
2018-10-16, 13:26
  #190
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja att den stora kraschen nu startat står väl bortom allt tvivel, det skall ner rejält ett tag framöver och Sverige står extra illa rustat med överprisade bostäder, dålig BNP/ccapita, ökande skatter och skakig regering.

No shit! Därtill så växer det dåligt med kolhydrater på träden här i norr...

Citat:
Om världen bara kunde inse värdet av Lisk så skulle min tid som löneslav vara till ända.

Jag har gjort små placeringar i guld och silver, men har börjat fundera i att sprida ett visst kapital inom crypto. Jag har dock en JÄVLA massa att läsa på i ämnet innan jag gör något.
Citera
2018-10-16, 14:20
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JannesKamel
Skönt att se att Bitcoin hänger med! Som väntat så går BTC upp när börserna går ner, nu hoppas vi bara på en börs krasch

Nu var det ju inte därför btc gick upp utan ett stort missförtroende för usdt.
Citera
2018-10-16, 14:48
  #192
Medlem
Där förlorade man några hundra (tusen). Men, men. Vi kommer tillbaka. Men en fond
ligger på minus. Och den som skulle vara så bra enligt banken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback