Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-13, 10:27
  #37
Medlem
Olika politiska agendor lyser igenom här och överallt i samhället. Godhetsknarkande käringar och ballösa män har sin synpunkt liksom de som är parasiter på invandringen typ cashsnyltare och politiker.

Sedan finns det svenskar som inte kan få ett bra arbete pga diverse skäl som ålder, utbildning, kön, plats de bor på, uthållighet, friskhet, smarthet, alkohol, droger, spelberoende folk som hamnat snett mm

Inser ni inte jävla idioter att vi är väldigt olika och kunde så vara tidigare tills faan slog till i landet Fake Care For You? Det handlar om hur pengar skall fördelas och vem som har "rätt" till dom, eh?

Jag tror, jag vet att alla friska svenskar vill ha ett jobb att gå till där du trivs med ditt arbete och med kamrater på jobbet och hur Faan opererar, skämtsamt sagt av mej men inte från påven, tänker jag inte skriva igen för tusende gången. PK patrasket, de 82% är immuna så ingen mening att sprida kunskap om ett liv utanför boxen. Fiskar trivs bäst i skitiga vatten.

Nu vräks det ut pengar till kommuner, käringfester och kastas konfettis över alla invandrare. Många är rikare än svenskar och andra vill bara sitta i en lägenhet och titta på typ Somalia TV, röka, dricka och så in i barnfabriken och producera.... och det finns även de som vill anpassa sig till någorlunda svenskhet med jobb.

Vilken jävla soppa att de som är sk svenskar inte ska ösas över med bidrag medan politiker, kommuner, storparasiter inom IV medel skall skörda våra skattepengar. Jag bor utomlands sedan 40 år och ingen tror mej när jag beskriver den svenska HATMODELLEN mot sitt eget folk. De vet inte ens vad ordet rasist betyder här och ingen annan heller men det ligger som en snorloska i munnen under förkylningstider. Sverige är sjukt och väldigt avstådstagande mot släktet som byggde upp landet och däri finns alla svenskar!

Till alla godhetsapostlar säger jag: skaffa dej ett liv utan att utnyttja invandrarna som din dagliga fix och ge dom mer och fler och fler och fler att fixa dej och inte dom!
Utnyttja inte heller de utan cahflow för att pumpa upp dej till att vara en fejk mönstergosse.
__________________
Senast redigerad av shivashambo 2018-10-13 kl. 10:37.
Citera
2018-10-15, 17:33
  #38
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Jag skulle säga att förrädaren av nationen är den som väljer att inte bidra till den.

Jag är alldeles lagom belånad, tackar som frågar.

Precis, och jag tänker inte stå upp för att rädda dig när din överbelåning går i stupet och din illusion krossas när du inser att din villa inte var värd 5 miljoner.
Citera
2018-10-15, 17:37
  #39
Medlem
FarbrorBerits avatar
Hur gör alla hucklekärringar fastkedjade vid spisen? Uppenbarligen sprutar bidrag den vägen.
Citera
2018-10-15, 17:47
  #40
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
Precis, och jag tänker inte stå upp för att rädda dig när din överbelåning går i stupet och din illusion krossas när du inser att din villa inte var värd 5 miljoner.

När begärde jag att du skulle göra det?
Citera
2018-10-15, 19:00
  #41
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
När begärde jag att du skulle göra det?

Genom att du belånar dig och du vet att staten garanterar att dina pengar kommer tillbaka genom skattemedel. Du vet att din villa inte är värd 5 miljoner. Du vet att vi andra få ta din skit för att du få använda skattemedel för att hålla ner din jävla äckliga skit ränta.

Eller menar du att du kommer tacka nej när vi skattebetalar får baila dig och era banker och villor?
Citera
2018-10-15, 21:04
  #42
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
Genom att du belånar dig och du vet att staten garanterar att dina pengar kommer tillbaka genom skattemedel. Du vet att din villa inte är värd 5 miljoner. Du vet att vi andra få ta din skit för att du få använda skattemedel för att hålla ner din jävla äckliga skit ränta.

Eller menar du att du kommer tacka nej när vi skattebetalar får baila dig och era banker och villor?

Mitt lån på knappt en och en halv miljon klarar jag alldeles utmärkt själv, tack.

När löste staten senast privatpersoners lån? Eftersom du är så tvärsäker på att den kommer att göra det den här gången.

Du vet ingenting och det är ett problem som du behöver ta tag i. Alla mår bättre av att veta åtminstone lite om något.
Citera
2018-10-17, 07:31
  #43
Medlem
TobiasBeechers avatar
Anta att man bara är bortskämd/lat och inte deprimerad, och utan curlande föräldrar som försörjer. Är det synonymt med att bli hemlös? Om man skulle gå till socialen för att få pengar men vägra att söka jobb, skulle de låta den äskande bidragstagaren hamna på gatan?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback