• 41 786 online
  • 1 193 629 medlemmar
  • 61 845 269 inlägg
2018-10-12, 01:25
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Behöver veta vilka markers jag bör satsa på!
Posca eller molotow markers ?
Kostar nästan lika mycket.

Snabba svar uppskattas!

Två negativa grejor är att ljusa Posca kan bli mjölkiga och Molotow kan klogga sig (iallafall för några år sedan när jag testade). Har fortfarande problem med det efter alla år. Är väl för otålig med skakandet, haha. Men rekommenderar Posca av dessa två.

Ska du köra vanliga skisser på papper så ska du satsa på tuschpennor. Alphamarkers eller Promarkers är ypperliga. Posca och Molotows är mer om du ska måla canvas i min mening.

Men vanlig blyerts och en bra svart (Uni Pin Fineliner 0.8 och Poscas PC-1MR brukar jag oftast köra) rekommenderas och funkar både för nybörjare och proffs. Det är inte pennorna som gör dig duktig, det är din duktighet som kan utnyttja pennorna är en bra vägledning.
Citera
2018-10-14, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Någon som har provats öob's rollerfärg? 150riksdaler för en tia är fan billigt! Svensk rollerfärg kallas den!

all rollerfärg är bra om du ska rolla i ett fame.

vill du bomba med det så se till att tunna ut det och använd gamla kläder.
Citera
2018-10-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Har för mig att de mindre pennorna (3m?) inte går att öppna, de andra går att öppna med bakvänd gänga?

vilken model isf? sitter med 1mm metall variant och dom går ej att öppna , dem är ganska dåliga också torkade udd och går ej att byta heller , den sitter fast inne i själva marker "skal".
3mm går att öppna med bakvänd gänga , gängan är klistrad med super lim, var tvungen att använda tång annars gled dem ur handen.
Citera