2018-10-13, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Hur borde alla som VILL hitta LH göra då?

Du lever i en psykos. Dina historier i tråden är minst sagt konstiga.

Ta dom 375 tusen och var glad.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jodå, om de hittar kroppen där så kan det visst vara avgörande.

Jodå?

Om (jag) kastade han på ett ställe. Vad ska du/polisen göra åt det?

Oj... Jag kom på att jag såg Inmymind777 kasta något för 20 ÅR sedan?

Polisen - ok. Så du har fått tillbaka ditt minne?

Åklagaren - ni förstår att det inte är en människa med minne att tala om. Jag kan inte åklaga någon på gamla "minnen" det finns ingen som helst substans. Förutom ett dåligt minne.

När jag hostade till nu. Så kom jag på att jag dödade ******

0 värde har det vittnet.
Citera
2018-10-13, 23:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Du lever i en psykos. Dina historier i tråden är minst sagt konstiga.

Ta dom 375 tusen och var glad.

Jodå?

Om (jag) kastade han på ett ställe. Vad ska du/polisen göra åt det?

Oj... Jag kom på att jag såg Inmymind777 kasta något för 20 ÅR sedan?

Polisen - ok. Så du har fått tillbaka ditt minne?

Åklagaren - ni förstår att det inte är en människa med minne att tala om. Jag kan inte åklaga någon på gamla "minnen" det finns ingen som helst substans. Förutom ett dåligt minne.

När jag hostade till nu. Så kom jag på att jag dödade ******

0 värde har det vittnet.
Nej, ligger kroppen där så har vittnet stor betydelse.

Vem har sagt att personen i fråga inte minns -- det kan ju vara så enkelt som att vederbörande inte velat dra på sig uppmärksamheten från någon som ändå satt på livstid.
Citera
2018-10-13, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ante70
Du vet att det är icke-syresatt vatten i ett stenbrott och att organiskt material därmed bevaras under mycket lång tid? Det gäller också bevisning.

Du vet att han aldrig kommer hittas. Och absolut ingen kropp. Som kan binda någon till ett eventuellt mord.

Totalt uteslutet.

Det behövs mer än några påtända tjackpundare som kommit på att dom sett något för 20år sen.

Jag hävdar att han surfar runt på Hawaii.

Och. Att ingen kommer dömas för Lelle.

Motbevisa mig?

Tror du verkligen att man kan sätta ditt någon för ett mord med dåligt minne? Du verkar vara vuxen. Så?

Inte ens en kropp finns.
Citera
2018-10-13, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, ligger kroppen där så har vittnet stor betydelse.

Vem har sagt att personen i fråga inte minns -- det kan ju vara så enkelt som att vederbörande inte velat dra på sig uppmärksamheten från någon som ändå satt på livstid.

Lycka till..

Du verkar inte veta något om hur man kan bli dömd.

Dåligt minne har inget värde vid ett mord.

Det går inte att bara dyka upp och känna att man vill sätta dit någon för ett mord.
Citera
2018-10-13, 23:28
Medlem
Citat:
Lycka till..

Du verkar inte veta något om hur man kan bli dömd.

Dåligt minne har inget värde vid ett mord.

Det går inte att bara dyka upp och känna att man vill sätta dit någon för ett mord.

Och om de sänken som använts kan knytas till Nilssons barndomshem?
Vad om de hittar hår i förpackningen?
Citera
2018-10-14, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante70
Kanske sökt där redan? Har du flera såna förslag, allt som lyfts fram är bra

Tyvärr är här många stenbrott så för att hitta Lelle så krävs tips eller mycket tid och arbete. Förhoppningsvis är polisen rätt på det nu. Annars finns ytterligare stenbrott strax nordväst om Jedenryd. De heter Gyviksbrotten. Ligger dock bostadshus intill. Söder om Jedenryd har vi Brännskulla. Också bostadshus väldigt nära. Nästa, som är sydöst om Brännskulla, är intressant för att det ligger så ensligt. Man kan köra bil dit på skogsväg från mitten av Röetveds by och norrut. Utmed vägen mellan Röetved och Gårrö ligger ett till. Ganska litet och med ett hus inpå knuten. Från detta hus går en skogsväg söderut, och rätt kraftigt uppåt. Här ligger ett stort brott och två mindre ganska nära varandra. Dessa har undersökts mer än en gång om jag är rätt informerad. De tömdes också för något år sedan när markägaren ville se om det skulle vara lönsamt att återuppta brytningen. I det största fanns en bil på botten och man kontrollerade att den var tom. Det var en femtiotalsbil.
Citera
2018-10-14, 00:26
Inmymind777 ... Jag lider inte av psykos... och har inget dåligt minne.
Senast redigerad av Fiddleback 2018-10-14 kl. 00:36.
Citera
2018-10-14, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rootweed
Tyvärr är här många stenbrott så för att hitta Lelle så krävs tips eller mycket tid och arbete. Förhoppningsvis är polisen rätt på det nu. Annars finns ytterligare stenbrott strax nordväst om Jedenryd. De heter Gyviksbrotten. Ligger dock bostadshus intill. Söder om Jedenryd har vi Brännskulla. Också bostadshus väldigt nära. Nästa, som är sydöst om Brännskulla, är intressant för att det ligger så ensligt. Man kan köra bil dit på skogsväg från mitten av Röetveds by och norrut. Utmed vägen mellan Röetved och Gårrö ligger ett till. Ganska litet och med ett hus inpå knuten. Från detta hus går en skogsväg söderut, och rätt kraftigt uppåt. Här ligger ett stort brott och två mindre ganska nära varandra. Dessa har undersökts mer än en gång om jag är rätt informerad. De tömdes också för något år sedan när markägaren ville se om det skulle vara lönsamt att återuppta brytningen. I det största fanns en bil på botten och man kontrollerade att den var tom. Det var en femtiotalsbil.

Jag tror att MGM och evt medhjälpare har gjort «minsta möjliga» ansträngning, så närmast förmodad brottsplats som möjligt
Citera
2018-10-14, 00:39
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Du vet att han aldrig kommer hittas. Och absolut ingen kropp. Som kan binda någon till ett eventuellt mord.

Totalt uteslutet.

Det behövs mer än några påtända tjackpundare som kommit på att dom sett något för 20år sen.

Jag hävdar att han surfar runt på Hawaii.

Och. Att ingen kommer dömas för Lelle.

Motbevisa mig?

Tror du verkligen att man kan sätta ditt någon för ett mord med dåligt minne? Du verkar vara vuxen. Så?

Inte ens en kropp finns.
Pekar man ut en mycket bestämd plats, vilket tipsaren har gjort, och liket hittas där, har man inget dåligt minne, tjackpundare eller inte. Ens vittnesmål får naturligtvis stark trovärdighet. Som sagt, det finns många gruvhål, men man letar på en enstaka, utpekad fläck i ett av dem.
Citera
2018-10-14, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Pekar man ut en mycket bestämd plats, vilket tipsaren har gjort, och liket hittas där, har man inget dåligt minne, tjackpundare eller inte. Ens vittnesmål får naturligtvis stark trovärdighet. Som sagt, det finns många gruvhål, men man letar på en enstaka, utpekad fläck i ett av dem.

Dessutom får nog MGM’s ivrige försvarare Inmymind777 svårt att leda i bevis att Arkelstorp-Immeln är fyllt av pundare
Citera
2018-10-14, 13:11
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseravelli97
Vet att folk badar i detta. Eventuellt i något annat vattenhål, om det finns fler i närheten.
Men det är ju vattenhål som MGM borde känna till som uppväxt i dessa trakter..

När man kollar i trakten med satellitbilder så är det uppenbart att det finns en massa vattenfyllda gamla stenbrott som MGM borde känt till.
Citera
2018-10-14, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
När man kollar i trakten med satellitbilder så är det uppenbart att det finns en massa vattenfyllda gamla stenbrott som MGM borde känt till.

Jo då, men de vetenskapliga kunskaperna hade han inte koll på- som att vattnet i ett stenbrott är väldigt stillastående och knappast syresatt på djupet- det minskar naturens nedbrytningsförmåga dramatiskt- om kroppen finns där är möjlighetrna goda fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in