• 40 767 online
  • 1 193 629 medlemmar
  • 61 844 849 inlägg
2018-10-13, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Du menar Saga? Jag störde mig extremt på hennes entonighet i början och var irriterad på hajpen kring henne, men någonstans på vägen föll jag nog också.

Ja. Kan tycka att dom spelar över hela grejen lite för ofta så det ska bli "quirky" bara för sakens skull, speciellt när det gäller sex (visst, lite kul en gång). Om hon skulle spela runt 20 hade det varit mer trovärdigt, dvs hon försöker lista ut och gör misstag om vad som är okej och inte att säga osv. Vid 45+ så njaej..

Var f.ö helt säker på att introlåten var på danska, men hörde då och då något engelskt ord (som jag trodde var inslängt ihop med det grötiga danska). Googlade lyrics och började gapskratta.
Citera
2018-10-13, 13:40
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langnasa
Ja. Kan tycka att dom spelar över hela grejen lite för ofta så det ska bli "quirky" bara för sakens skull, speciellt när det gäller sex (visst, lite kul en gång). Om hon skulle spela runt 20 hade det varit mer trovärdigt, dvs hon försöker lista ut och gör misstag om vad som är okej och inte att säga osv. Vid 45+ så njaej..
Jag håller i stort sett med dig. Manus och idé är inte helgjutna, men jag tycker att det funkar rätt bra ändå i stort, allteftersom. För mig är det nog skildringen av kulturkrockar mellan svenskt och danskt kynne som är den största behållningen, och att hjärnan fick jobba lite. Och även om Saga är orealistisk på många sätt tycker jag att karaktären mognar efterhand och blir intressant. Till slut utvecklade jag en sympati för henne.
Citera