• 34 881 online
  • 1 193 092 medlemmar
  • 61 812 081 inlägg
  • 4
  • 5
2018-10-11, 13:49
  #49
Medlem
Någon som vet budget och hur länge de hållit på med mutant?
Citera
2018-10-11, 23:58
  #50
Medlem
Mutant ligger rätt i tiden. Spelarna väntar med spänning på Cyberpunk 2077 och om de lyckas pusha ut Mutan, som har ett liknande tema INNAN Cyberpunk 2077 så kan de mycket väl rida på den hypen.
Citera
2018-10-12, 23:01
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
dom kommer att dö ut snart.
Vilka? Funcom? Skuldfria och runt en 240 Miljoner sek i kassan? De har kostnader på snitt 32 miljoner i kvartalet, så utan några intäkter så klara de sig 2 år? Dessutom har de 3 långlirare som drar in en 10-15 miljoner i kvartalet (Anarchy Online, Age of conan och secret world), nu har de även Conan som de puls säljer via rear och dlc samt strö säljer, så de har bra kassaflöde in.

Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Någon som vet budget och hur länge de hållit på med mutant?
De har nog hållt på 2-3 år, kanske längre. Litet indie team "bearded ladies" som började för ett tag sedan, sen joinade starbreeze broden Ulf och godbye kansas.

"Funcom invested USD 1 026 thousand in the game in 2017, all of which has been capitalized".

Vad de lagt in i år hittar jag ej siffror på men antar de ligger något högre iår lägg på mässor och PR säg en 25 miljoner? Exakta siffror är svårt att få ut. Total budget har jag inte gört nämnas, men ett team på nu ca 20 pers i 2-3 år så bör de ligga runt en 50 msek.

Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Mutant ligger rätt i tiden. Spelarna väntar med spänning på Cyberpunk 2077 och om de lyckas pusha ut Mutan, som har ett liknande tema INNAN Cyberpunk 2077 så kan de mycket väl rida på den hypen.
Ja bara se hur XCOM Prestera på steam, 3 XCOM2 titlar, package och dlc på top 25 i veckan, genren är hett och det är få titlar. På kosol är det ännu mer svultet.

Konceptet är också väldigt DLC vänligt, och gamers i denna genre (paradox kundgrupp) är oftast inte så priskänsliga, det är mer hardcore och mogna gamers de riktar sig till. Se paradox de levd typ 2017-2018 på DLC och reor med puls försäljning.
__________________
Senast redigerad av sven12 2018-10-12 kl. 23:06.
Citera
  • 4
  • 5