• 40 996 online
  • 1 193 629 medlemmar
  • 61 845 102 inlägg
  • 4
  • 5
2018-10-11, 17:05
Medlem
Här får de i regel sova med oss om /när de vill. Några gånger i veckan Och mest den ena brukar komma. Det kan bli så att någon förälder flyttar på sig till en annan säng. Barn som vill sova med föräldrarna är ute efter närhet och trygghet. Och det tycker jag väl de kan få. Sen sover jag själv som en stock med armen runt ett barn.

Tids nog vill de inte längre. Tror det är få tonåringar som vill sova med sina mammor och pappor. Barn växer ifrån det.
Citera
2018-10-12, 22:25
Medlem
Adriadnes avatar
Vi samsover med våra barn, 1 och 3 år. Än så länge funkar det jättebra så vi har inga planer på att ändra på det. Barn behöver närhet och lyhördhet för att utvecklas bra och båda mina barn är väldigt tydliga med att de vill ha det så.
Citera
2018-10-12, 22:32
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovasang
Minns faktiskt inte. Soffan eller barnens säng måste det väl varit.
Låter tveksamt.
Citera
2018-10-12, 22:33
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Här får de i regel sova med oss om /när de vill. Några gånger i veckan Och mest den ena brukar komma. Det kan bli så att någon förälder flyttar på sig till en annan säng. Barn som vill sova med föräldrarna är ute efter närhet och trygghet. Och det tycker jag väl de kan få. Sen sover jag själv som en stock med armen runt ett barn.

Tids nog vill de inte längre. Tror det är få tonåringar som vill sova med sina mammor och pappor. Barn växer ifrån det.
När växer de ifrån det?
Citera
  • 4
  • 5