Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-09, 16:57
  #469
Medlem
Eldpumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkomcface
Man köper mald hampa och extraherar med 95% alkohol. Eller decarbar i ugnen och fyller kapslar.
Hur lätt som helst.

mvh

Var köper man 95% alkohol? Är ju svårt få tag i t om på e-bay. Alltså inte isopropyl.
Citera
2018-10-09, 16:58
  #470
Medlem
Haloba,

Nån som testat att vapea cbd e-juice och kan meddela sina erfarenheter?
Citera
2018-10-09, 17:37
  #471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldpuma
Var köper man 95% alkohol? Är ju svårt få tag i t om på e-bay. Alltså inte isopropyl.

Ehh första (sponsrade) träffen på Google... https://www.ebay.com/itm/ONE-250ml-E...-/322760516216

Första träffen på eBay https://www.ebay.com/itm/Ethanol-Eth...n6rc:rk:1:pf:0


Du behöver inte säga tack, men det uppskattas.
Citera
2018-10-09, 17:50
  #472
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldpuma
Var köper man 95% alkohol? Är ju svårt få tag i t om på e-bay. Alltså inte isopropyl.

Svårt? Vad är det som är svårt?


mvh
Citera
2018-10-09, 23:16
  #473
Medlem
Någon som har erfarenhet av Nordic Oil's CBD-olja? Är den bra? Levererar dom snabbt?
Citera
2018-10-10, 14:26
  #474
Medlem
TredjeSolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thehuman1
Så jag hade tänkt köpa CBD olja till en släkting som lider av Artros, gick in på Scandinavian hemp och kollade runt lite.
Dom säljer ju tydligen inte cbd olja längre så jag kollade lite på deras råhampa 125g för 389:- + frakt och tänkte att man kanske kan extrahera i olja själv.

Men ju mer jag tänker på det så känns priset som en riktig ocker blåsning.
Priset på Cannabis hos den lokala knarklangaren är ca 500:- för 5g för detta pris får man 5g av blomman från plantan alltså den finaste biten.
Hos Scandinavian Hemp får man 125g av hela plantan nermalt för 389:-, det är ju ett ockerpris tycker jag... håller ni med eller?
Dom skor sig på att odla en planta som jag själv inte får odla och aldrig kan få tillstånd till att odla hemma pga regler som en privatperson utan stor odlingsmark aldrig kan uppfylla.

Rena rama knarklangar priset tar dom ju, för en planta som växer på en stor åker tänk om det var så stor avans på andra lika lättodlade plantor.
som att odla 500 lappar blir det, på en hel åker!

Snacka om att utnytja lagen som gör att vanliga människor inte får odla denna planta...

Vad tycker ni? Är jag bara snål eller?

Jag har aldrig köpt av Scandinavian hemp, men tycker i främsta fall att det är lagen som är korkad och att det är bra att vi kan handla nånstans. Givetvis vill man ha det billigare om möjligt. Det vill man ju alltid.
Citera
2018-10-10, 14:45
  #475
Medlem
alientechnologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Källa på detta?
I ett e-post meddelande som Hampabonden fick från LMV fanns ett screenshot av en anmälning till dom gällande Hampabonden. LMV hade inte censurerat någon information, det kom direkt från Kenneth Holk. Bilderna finns inne på hampabondens stängda facebook grupp. Och där har alla andra trakasserierna från Kenneth också visats.
Citera
2018-10-10, 14:49
  #476
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alientechnology
I ett e-post meddelande som Hampabonden fick från LMV fanns ett screenshot av en anmälning till dom gällande Hampabonden. LMV hade inte censurerat någon information, det kom direkt från Kenneth Holk. Bilderna finns inne på hampabondens stängda facebook grupp. Och där har alla andra trakasserierna från Kenneth också visats.
Fy fan vad illa. Lägg gärna upp bilderna här på Flashback så fler får se vilka skojare de där Holkarna är.
Citera
2018-10-10, 15:12
  #477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeSolen
Jag har aldrig köpt av Scandinavian hemp, men tycker i främsta fall att det är lagen som är korkad och att det är bra att vi kan handla nånstans. Givetvis vill man ha det billigare om möjligt. Det vill man ju alltid.

Men 3112kr/kg är ganska saftigt för en planta som odlas på stora åkrar och växer som ogräs.
Ocker som utnyttjar lagstiftningen att du måste ha minst 4 hektar åkermark för att kunna få tillstånd att odla denna 3000kr/kg gröda.
Vete verkar ligga runtt 1-2 kr kg enl google.
Citera
2018-10-11, 13:35
  #478
Medlem
FreeWorldNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alientechnology
I ett e-post meddelande som Hampabonden fick från LMV fanns ett screenshot av en anmälning till dom gällande Hampabonden. LMV hade inte censurerat någon information, det kom direkt från Kenneth Holk. Bilderna finns inne på hampabondens stängda facebook grupp. Och där har alla andra trakasserierna från Kenneth också visats.

Fy fan, det är låg nivå. Tack för att du delade infon. Det uppskattas.
Citera
2018-10-11, 13:45
  #479
Medlem
TredjeSolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thehuman1
Men 3112kr/kg är ganska saftigt för en planta som odlas på stora åkrar och växer som ogräs.
Ocker som utnyttjar lagstiftningen att du måste ha minst 4 hektar åkermark för att kunna få tillstånd att odla denna 3000kr/kg gröda.
Vete verkar ligga runtt 1-2 kr kg enl google.

Hahaha, ja när du lägger fram det på det viset, så låter det svindyrt.
Citera
2018-10-12, 19:06
  #480
Medlem
Eldpumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkomcface
Svårt? Vad är det som är svårt?


mvh

Var köper du 95% alkohol??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback