Citat:
Ursprungligen postat av
marangzviss
Ok, så nu är det bekräftat att någon har tagit sig in i min lägenhet. Länge har jag trott att det bara är inbillning och att jag är överdrivet orolig på grund av saker som har hänt tidigare i mitt liv. Jag har bytt ett lås och jag har ett larm. Trots detta så har jag inte känt mig helt trygg och har därför gjort en egen liten spärr för den som försöker ta sig in. Så häromdagen när jag kom hem så var försegling bruten, eller snarare ihopsatt på fel sätt. Jag pluggar och har inte råd att köpa fler larm och byta lås igen. Om min stalker ändå lyckas ta sig in så förstår jag inte hur jag ska lösa detta. Har funderat på att skaffa övervakning från något bolag om det inte är alltför dyrt och inte går att manipulera på teknisk väg. Att sätta upp kamera kopplad till min dator/nätet är ingen bra idé då den här personen antagligen kan ta sig förbi ett sånt system.
Att säga att jag ska gå till en psykolog kommer inte hjälpa mig. Jag vill inte ha besök av någon som olovligen tränger sig in i mitt hem.
Vad hade ni gjort i min situation?
Jag tycker helt ärligt att du ska sätta dig ned å andas å tänk igenom vad det är du säger. Är det verkligen rimligt?
Fick samma fråga ställd till mig för några år sedan och det fick mig att komma till insikt med att jag faktiskt hade en psykos.
Säger inte att du har det men det låter inte friskt alls, ta en funderare så ringer du sjukhuset sen ❤️ de kan absolut inte skada!
Edit; stöttar dig hela vägen här i tråden bara du slår slag i saken!