2018-10-12, 14:20
Medlem
Ok, så nu är det bekräftat att någon har tagit sig in i min lägenhet. Länge har jag trott att det bara är inbillning och att jag är överdrivet orolig på grund av saker som har hänt tidigare i mitt liv. Jag har bytt ett lås och jag har ett larm. Trots detta så har jag inte känt mig helt trygg och har därför gjort en egen liten spärr för den som försöker ta sig in. Så häromdagen när jag kom hem så var försegling bruten, eller snarare ihopsatt på fel sätt. Jag pluggar och har inte råd att köpa fler larm och byta lås igen. Om min stalker ändå lyckas ta sig in så förstår jag inte hur jag ska lösa detta. Har funderat på att skaffa övervakning från något bolag om det inte är alltför dyrt och inte går att manipulera på teknisk väg. Att sätta upp kamera kopplad till min dator/nätet är ingen bra idé då den här personen antagligen kan ta sig förbi ett sånt system.

Att säga att jag ska gå till en psykolog kommer inte hjälpa mig. Jag vill inte ha besök av någon som olovligen tränger sig in i mitt hem.

Vad hade ni gjort i min situation?
Citera
2018-10-12, 14:26
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Ok, så nu är det bekräftat att någon har tagit sig in i min lägenhet. Länge har jag trott att det bara är inbillning och att jag är överdrivet orolig på grund av saker som har hänt tidigare i mitt liv. Jag har bytt ett lås och jag har ett larm. Trots detta så har jag inte känt mig helt trygg och har därför gjort en egen liten spärr för den som försöker ta sig in. Så häromdagen när jag kom hem så var försegling bruten, eller snarare ihopsatt på fel sätt. Jag pluggar och har inte råd att köpa fler larm och byta lås igen. Om min stalker ändå lyckas ta sig in så förstår jag inte hur jag ska lösa detta. Har funderat på att skaffa övervakning från något bolag om det inte är alltför dyrt och inte går att manipulera på teknisk väg. Att sätta upp kamera kopplad till min dator/nätet är ingen bra idé då den här personen antagligen kan ta sig förbi ett sånt system.

Att säga att jag ska gå till en psykolog kommer inte hjälpa mig. Jag vill inte ha besök av någon som olovligen tränger sig in i mitt hem.

Gått till en psykolog hade jag nog gjort. Eller rättare sagt, jag hade inte brytt mig, brukar inte inbilla mig saker.
Citera
2018-10-12, 14:27
Medlem
Till Bizmarck:

Jag är kvinna.
Senast redigerad av marangzviss 2018-10-12 kl. 14:30.
Citera
2018-10-12, 14:28
Medlem
Skors avatar
Hade köpt en kolmonoxidvarnare
Citera
2018-10-12, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skor
Hade köpt en kolmonoxidvarnare

Vill han ta livet av mig så finns nog lättare sätt.
Citera
2018-10-12, 14:38
Medlem
Citat:

Jag tycker helt ärligt att du ska sätta dig ned å andas å tänk igenom vad det är du säger. Är det verkligen rimligt?

Fick samma fråga ställd till mig för några år sedan och det fick mig att komma till insikt med att jag faktiskt hade en psykos.

Säger inte att du har det men det låter inte friskt alls, ta en funderare så ringer du sjukhuset sen ❤️ de kan absolut inte skada!

Edit; stöttar dig hela vägen här i tråden bara du slår slag i saken!
Citera
2018-10-12, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femtiofemtusen
Jag tycker helt ärligt att du ska sätta dig ned å andas å tänk igenom vad det är du säger. Är det verkligen rimligt?

Fick samma fråga ställd till mig för några år sedan och det fick mig att komma till insikt med att jag faktiskt hade en psykos.

Säger inte att du har det men det låter inte friskt alls, ta en funderare så ringer du sjukhuset sen ❤️ de kan absolut inte skada!

Edit; stöttar dig hela vägen här i tråden bara du slår slag i saken!

Jag hade också trott att det var en psykos om det inte vore för förseglingen. Det finns ingen logisk förklaring till hur den har brutits. Det är därför jag skriver här.
Citera
2018-10-12, 14:50
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Jag hade också trott att det var en psykos om det inte vore för förseglingen. Det finns ingen logisk förklaring till hur den har brutits. Det är därför jag skriver här.

Kan du inte gjort fel själv? När du förseglade!
Det kanske är lätt hänt?
Citera
2018-10-12, 14:52
Medlem
paerras avatar
Hur tror du personen kommer förbi både larm och nytt lås? Jag skulle säga att det är näst intill omöjligt. Är det från utsidan du satt ”markeringen” ifall någon brutit den?
Citera
2018-10-12, 14:53
Medlem
Citat:

Jag tycker du ska vara öppen för möjligheten och gå och prata med någon. Det kan faktiskt vara så att hjärnan spelar dig ett spratt, den kanske va exakt som du satt ihop det. Men du inbillar sig något annat?

Hade de varit möjligt så skulle jag mer än gärna följt med dig

Edit; om du endå visste vilka konstiga saker jag inbillade mig under min sjukperiod. Och du vad glad jag är att personen frågade mig om det verkligen var rimliga tankar och idéer och att jag sökte hjälp!
Citera
2018-10-12, 14:54
Medlem
Skaffa övervakningskamera som triggas av rörelse och antingen skickar videoflödet till dig eller sparar ner det. Tycker du att de färdiga systemen är för dyra kan du rätt enkelt rigga en laptop med webbkamera att antingen spela in eller skicka direktflöde till dig.
Citera
2018-10-12, 14:56
Medlem
paerras avatar
Enligt din historik här på Flashback så har du något som kallas ”kluster B” personlighetsstörning.

Det finns kanske en möjlighet att din hjärna spelar dig ett spratt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in